Pikheet in de ALGARVE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Goede reis voor jullie.
Het is hier in Pomarao 100meter van Spanje en ca. 40km van de Algarve om 20.00 uur 7gr. Gaat nog wel vriezen vannacht. Maar op de dag in shorts bij volop zon en buiten bij Maria op het terras eten. Heerlijk plekje waar we vorige reis niet naar toe konden omdat er in Spanje net voor de brug een berg omlaag was gekomen.
Groeten
Jan van der Pluijm

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

DSC06760montreuil s m 2.JPG
DSC06760montreuil s m 2.JPG (317.56 KiB) 2463 keer bekeken
DSC06761montreuil s m 2.JPG
DSC06761montreuil s m 2.JPG (234.62 KiB) 2463 keer bekeken
DSC06763montreuil s m 2.JPG
DSC06763montreuil s m 2.JPG (415.63 KiB) 2463 keer bekeken
Nou, Marieke maakt die PhotoGrid dingen. Programma op de Aaitelefoon, kind kan de was doen :wink:
Ik zorg alleen voor de camper en dat het ding tussen de lijntjes blijft. De foto's gemaakt met de camera zijn meestal van mij. Mooie oude zooi dat Montreuil s. M. en een camping met verrassingen.
Stapte ik op de vroege ochtend van vertrek het douchekot in, ik was daar eerder en het water was ongeveer 20 graden, te doen voor een ouwe vent. Nu echter kwam ik van een koude kermis thuis, alles kromp, zelfs een muis zou er voor schut mee lopen. Later zei de patron tegen Marieke: "Si si, l'eau est froid. Van zulke gasten wordt ik altijd een beetje humeurig, als iets het niet doet moet je het repareren.
Dus niet goed wakker en humeurig ging ik beginnen aan voor en achter terwijl Marieke naar afvalunit iets ging wegbrengen. Ik moest de camper van de keggen rijden, loerde met een waterig oog in de spiegels en in de achteruitkijkcamera en zag niets bijzonders dus langzaam achteruit.
Jammer, dat groene vlak was geen grasveldje maar gras dat tegen een bultje groeide. Van de fietsendrager waren de kunststoflampunits keurig afgebroken, die kunststof zooi kan nergens tegen :)
Met ducttape en wurgbandjes hebben we de verlichting weer werkend gemaakt, zo vroeg in de ochtend plakt ducttape niet en wurgbandjes trek je met je blote handen aan stukken. Het valt soms even niet mee om vrolijk te blijven :wink:
Gelukkig rolden we zonder verder problemen van de bult af en die smalle straatjes door naar de snelweg voor een stop met een lekker bakje koffie. Tenminste dat was de bedoeling. In de shop waren een drietal dames van de bediening druk aan het schreeuwen en kwaken en aan het wijzen naar een jonge god die uit een auto stapte. Geen idee, maar ze vergaten alles om zich heen. Uiteindelijk kregen wij koffie met een chocolade croissant, een bakkie lauwe kleurstof met lucht in vet deeg, voor de hoofdprijs. Het blijven rare Chinezen die Franzosen.
De volgende camping was in Tours en je raad het al, geen Wifi en geen warm douchewater, wel mooie uilen in het bos en lekker rustig.
Uit Tours vertrokken we met stralend mooi weer, dat was echter snel voorbij en tot aan Bordeaux, waar we nu zijn, reden we in matige nevel met een zicht variërend van 50 tot 100 meter.
Een van de tolpoortjes regeerde niet op onze jetton en dat leidde dan weer tot een gesprek via de intercom bij dat poortje. Enfin uiteindelijk ging het ding open en de vriendelijke dame wenste ons een goede reis.
Hier is het nu echt koud en bewolkt maar droog.
In Montreuil hielden ze nogal wat huizen bij elkaar met staaldraad en houtenframes, daarvan nog wat plaatjes.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Jan;
Lui die we in Pomerao ontmoette hadden bij Burgos achter de sneeuwschuiver moete blijven.
Goede en veilige reis nogmaals.
Groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Jan, het komt vast goed, we hebben winterbanden om en sneeuwkettingen mee.
Ik zal zorgen dat we diesel en water voldoende hebben, kunnen we ergens blijven staan als het echt spannend wordt. Bedankt voor de waarschuwing.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Van Bordeaux, waar de douches wel warm waren, naar Zarautz in Spaans Baskenland is een fluitje van een cent en maar 250 kilometer.
Dat deden wij vandaag op onze slofjes, de automaat op 95 kilometer, ongeveer de snelheid van de Portugese fruitjagers, en je komt fluitend aan op je bestemming.
Op de camping aangekomen zocht ik een plaatsje aan de rand van de klif met zeezicht, afgekeurd door het gezag die ons met camper en al in de afgrond zag belanden in het holst van de nacht. Harry ligt al in de kreukels dus we moeten wat uitkijken...
Nou ja, het gezag ging een ander plekje uitzoeken en ik ging de camper verhalen. Op zij en achter in de spiegels geen obstakel te zien, de achteruitcamera gaf geen beeld maar ja de lens was vuil. Rustig achteruitrijdend hoorde ik een luide knal achter de camper, stond er nog een dun boompje. Geluk bij een ongeluk miste het boompje de fietsen maar drukte het bakboord achterlicht aan flarden. Enfin, we kunnen nu de lampjes wisselen zonder ingewikkeld gereedschap.
We klommen weer zestig meter omlaag en 60 meter omhoog en ik moet zeggen, vergeleken met vorig jaar is de conditie verbeterd.
Dat is al een hele geruststelling. Het uitzicht is hier altijd prachtig ongeacht het weer.
We vonden een piepklein hondje en zagen een aantal mensen fanatiek tegen zo'n wit balletje meppen wat ze dan later ergens in de rimboe met zijn allen gaan zoeken.
Surfen ging hier ook gewoon door zelfs op het droge.
Als verrassing maakte de kok voor ons een tarbot op de gril klaar met knoflook en wat aardappelen en paprika, meer heeft een mens niet nodig.
De koffie en het eten is hier duidelijk beter en ook beter geprijsd als in Frankrijk, althans dat vinden wij.
Morgen is er regen voorspeld dus blijven we niet hangen maar gaan we naar Tordesillas, ongeveer 350 kilometer dichter bij ons doel.

Het vogeltje is volgens ons een roodborsttapuit
DSC06779zarautz.JPG
DSC06779zarautz.JPG (325.49 KiB) 2375 keer bekeken
DSC06780zarautz.JPG
DSC06780zarautz.JPG (247.1 KiB) 2375 keer bekeken
DSC06786zarautz.JPG
DSC06786zarautz.JPG (244.13 KiB) 2375 keer bekeken
DSC06788zarautz.JPG
DSC06788zarautz.JPG (343.65 KiB) 2375 keer bekeken
DSC06790zarautz.JPG
DSC06790zarautz.JPG (566.62 KiB) 2375 keer bekeken
IMG_6938zarautz.JPG
IMG_6938zarautz.JPG (490.4 KiB) 2375 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Vandaag niets geraakt en tot Salamanca gevorderd in regen en mist.
Morgen rijden we naar Evora Monte in Portugal, nog een kleine 400 kilometer en dan wordt de temperatuur wat aangenamer. Inmiddels heb ik van mijn telefoon een wifi-spot gemaakt, ik vind het wel wat al die moderne toestanden, in ieder geval is nu vooraf bekend wat je op de route te wachten staat en dank zij tom-tom kijken we naar buiten inplaats van op de kaart.
Nu nog automatisch tussen de lijntjes blijven en we hebben het helemaal voor elkaar.

Geen foto's te mistig.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door jdbvos »

tussen de lijntjes blijven en we hebben het helemaal voor elkaar
Volgend jaar met de trein, dus.... :mrgreen:
Kwam je langs (of door) ScrapCity (Pasajes) en San Sebastian, of verder landinwaarts door Pamplona ?
Niet dat ik daar zo bekend ben met de wegen, hoor, maar je 'uitzicht op zee' doet mij dat eerste vermoeden...
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Met de trein, daar heb ik de laatste 40 jaar niet meer in gezeten, zou niet weten hoe dat moet.
We reden langs S.Sebastian, Burgos, Salamanca. Voor morgen voorspellen ze weer mist, we zien wel, we moeten niets.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Foto van onderweg, achterop een veewagen stond een mooi plaatje, kijk even goed.
IMG-20171208-WA0007.jpg
IMG-20171208-WA0007.jpg (147.39 KiB) 2881 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol:
Da's een gedurfd plaatje !
Oost, west...ook best


Plaats reactie