Koninklijke Hollandse Lloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Da Silva »

Hallo Jan,

Is dat niet het blok (en de vang) van de zware spier ?. Of bedoel je wat anders ? Op pagina 16 (onder)van dit topic staan verschillende foto's.

Grt.

Mario

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jdbvos »

Ik zie het, Mario ! Bedankt ! Die achterste mast is geen "portaalmast" maar een soort Stülcken-mast...
en die vang is een houder van de haak op een idd rechtopstaande zware spier....
Het is me duidelijk !
Bedankt

De Salland en de Flevoland waren zusjes ?
Oost, west...ook best
ruudsijmons
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
Locatie: ede

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door ruudsijmons »

Hey hey

'
Over de dubbelwerkende MAN motor van de " oude Westland kunnen we uitgebreid kletsen op de reunie van 24 maart as

hebben we ook weer wat extra gespreksstof


groet Ruud Sijmons
doppie
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2014 23:12

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door doppie »

hallo ruud sijmons
heb je soms in 1963 met
hwtk landman gevaren ?
gr doppie
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Correctie op datums. Reunie is op 24 maart, niet op 23 maart


Wij nodigen u graag uit voor de 19e KHL-reünie op zaterdag 24 maart 2018, welke deze keer gehouden zal worden gehouden in DE NIEUWE KHL, Oostelijke Handelskade 44, 1019 BN Amsterdam. De aanvang is 14:00 en de reünie zal om ongeveer 20:uur beëindigen zodat diegene die afhankelijk zijn van vervoer door familie of vrienden, op een redelijke tijd thuis kunnen zijn.
De kosten voor de reünie bedragen € 50,00 per persoon. Hiervoor krijgt u, behalve een gezellige middag met oud collega’s, tevens een warm & koud buffet en 2 consumptiebonnen.

Bereikbaarheid
DE NIEUWE KHL is uitstekend te bereiken met tram 26 en tram 10 (uitstappen bij halte Rietlandpark) en buslijn 48 (uitstappen bij halte C. van Eesterenlaan). Met de auto neemt u vanaf de ring afslag S114, Zeeburg/Artis. Na de Piet Heintunnel is het nog 5 minuten rijden.

Parkeren
Er zijn drie grote openbare parkeergarages in onze directe omgeving:
• Winkelcentrum Brazilië (direct aan de overkant), van maandag t/m zaterdag open van 08.00 tot 21.30 en op zondag van 08.00 tot 20.30
• De Loodsen (op 1.500 meter) 24 uur per dag, 7 dagen per week
• Nieuw Amerika (op 1.500 meter) 24 uur per dag, 7 dagen per week
Winkelcentrum Brazilië is de eerste anderhalf uur gratis, daarna 3 euro per uur. De Loodsen en Nieuw Amerika kosten ook 3 euro per uur
Overnachten
Voor diegene die willen overnachten, ligt het Lloyds hotel naast de Nieuwe KHL, maar uiteraard zijn er meerdere hotels aanwezig in Amsterdam. Hotel reserveringen moeten zelf worden geregeld. Wij kunnen helaas geen blokreservering regelen.

Lloyds Hotel
Oostelijke Handelskade 44, 1019 BN Amsterdam.
Telefoon: 020 561 3607. Website: www.lloydhotel.com. Email: post@lloydhotel.com
De prijzen per nacht zijn afhankelijk van de stercategorie: van 1-ster budget tot 5-ster de luxe.
Parkeren kan in de parkeergarage ' Rietlandpark' op de Oostelijke Handelskade 355. Kosten zijn € 3,00 per uur of € 25,00 per 24 uur.


Aanmelden
Wij verzoeken u om uw aanmelding voor deelname aan de reünie te bevestigen vóór 27 januari 2018.
Aanmelden kan via een mailtje naar khl@upcmail.nl. Vermeld u alstublieft duidelijk het aantal personen dat u aanmeldt voor de reünie.

In verband met de aanbetaling aan DE NIEUWE KHL, verzoeken wij u de kosten voor de reünie tegelijkertijd met uw aanmelding, of anders uiterlijk 27 januari 2018, over te maken op rekening nummer NL54 RABO 0163867585, t.n.v. M. Bakker onder vermelding van Reünie 2018. Voor betaling vanuit het buitenland heeft u de volgende BIC code nodig: RABONL2U.
Bij annuleringen na 3 maart, kunnen wij, in verband met gemaakte kosten, helaas het bedrag niet meer restitueren.

Voor eventuele informatie kunt u in de avonduren altijd contact opnemen Marius Bakker (0164-613694) of Kees Paardekooper (0181-623268) of een e-mail aan khl@upcmail.nl.

Bent u verhinderd om dit keer deel te nemen of heeft u helemaal geen interesse (meer) om oud-collega’s te ontmoeten, vragen wij u vriendelijk om dit ook door te geven, zodat wij hiermee rekening kunnen houden.
Weet u nog andere voormalig KHL werknemers in uw omgeving/kennissen kring, die niet van een reünie op de hoogte zijn, laat het ons weten, zodat wij ook deze mensen kunnen uitnodigen.

Wij zijn nog steeds op zoek naar foto’s , filmpjes en bemanningslijsten welke gedurende diverse KHL reizen zijn gemaakt. Een compilatie van foto’s en filmpjes willen wij tijdens de reünie vertonen. Mocht u materiaal ter beschikking willen stellen, stuurt u dit dan naar Marius Bakker (Berglaan 27, 4634 VG Woensdrecht, fambakker27@kpnmail.nl)

Hopelijk tot ziens op 24 maart 2018.

Met vriendelijke groeten,
Marius Bakker / Kees Paardekooper
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
ruudsijmons
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
Locatie: ede

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door ruudsijmons »

heyhey

op de vraag van Doppie of ik met HWTK Landman gevaren is het antwaard nee
wel heb ik op de Kennemerland op zijn parkiet moeten passen .

groet ruud s ijmons ( sijmpie)
doppie
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2014 23:12

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door doppie »

hallo ruud
ik zou in jan 1963 met de westland mee gaan
kwam in de bus naar de khl landman en zijn vrouw
tegen jantje jenever stuurde mijn toen van boord
oom en tante van mijn
met die parkiet zat hij toen aan de bar ?
gr doppie
sjors de jager
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jan 2010 17:26

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door sjors de jager »

ik was aan boord op de Amstelland eind 1971-1973,dus was ik het niet op de3 foto met neef Teunis ,iemands hoofd in te smeren .groeten Sjors.
Piet
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2017 21:30

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Piet »

Hallo Ewoud. Foto1 kijk je mij op de rug. Foto 2 eerste links in de sloep. Laatste foto sta ik in de cilinder.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Hallo KHLers.

Een 40 tal foto gekregen van Ed Landman zoon van hwtk Landman.
Ik zal ze beetje bij beetje hierop zetten.
twee stuks betreft een receptie van kiellegging Gooiland en één neusje Amstelland.
Hwtk Landman was bij Gooiland en Amstelland betrokken bij de bouw.

groet
Hans
Bijlagen
Knipsel.jpg
Knipsel.jpg (187.37 KiB) 3653 keer bekeken
Knipsel2.jpg
Knipsel2.jpg (211.52 KiB) 3653 keer bekeken
Knipsel3.jpg
Knipsel3.jpg (122.7 KiB) 3653 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.


Plaats reactie