Pikheet in de ALGARVE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Vandaag is het weer een 10 en dat nodigt uit tot lopen langs het strand en fietsen naar de haven.
We tuigen tussen de bedrijven door ook nog even de kerstversiering op en sjorren de luifel zeevast voor de volgende week te verwachten buien.
We zijn dus zo druk als een klein baasje :wink:
In de duinen staat een prachtig voorbeeld van innovatie in de vorm van een op een aanhanger gesjorde boot die nu dienst doet als camper.
Op de achterkant is met hout een dekhuis getimmerd en er wordt hout gestookt, erg zeewaardig ziet het ding er niet meer uit maar als camper voldoet het kennelijk.
Veel vissers zijn er niet buitengaats dus er komt ook niet veel binnen, een oude Portugees staat te vissen voor de kadekatten, hij heeft drie vissen uitgedeeld aan de katten. Bij het opruimen van zijn hengelspullen slaat hij per ongeluk de kat bijna aan de haak, het loopt gelukkig goed af.
Op de werf zijn ze huidplanken aan het vervangen van een vissersschip, op de voorgrond liggen planken in diverse vormen en krommingen.
We gaan een rustige kerst tegemoet met af en toe een buitje dus we mogen niet mopperen.
Tot nieuwjaarsdag blijven we even achter de horizon. Prettige feestdagen en een goed nieuwjaar gewenst aan alle bezoekers van dit kombuis.
IMG_7471quarteira 22 12.JPG
IMG_7471quarteira 22 12.JPG (368.2 KiB) 3482 keer bekeken
IMG_7476 (1)quarteira 22 12.JPG
IMG_7476 (1)quarteira 22 12.JPG (582.12 KiB) 3482 keer bekeken
IMG_7477quarteira 22 12.JPG
IMG_7477quarteira 22 12.JPG (359.3 KiB) 3482 keer bekeken
IMG_7484quarteira 22 12.JPG
IMG_7484quarteira 22 12.JPG (357.74 KiB) 3482 keer bekeken

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Een goed begin is het halve werk, dus ik hoop dat jullie allemaal dit jaar goed begonnen zijn.
In Quarteira vieren ze nieuwjaar met een 15 minuten durend vuurwerk dat precies om 24.00 uur de lucht in gaat.
Hoe vreemd dat ook mag klinken, iedereen sjouwt met glazen en flessen drank de boulevard op en maakt er samen een mooi feestje van.
Er zijn geen opstootjes of ongeregeldheden en de politie houdt er streng toezicht op dat er geen vuurwerk afgestoken wordt door particulieren.
Nieuwjaarsdag gingen we om 10 uur een bakje koffie halen op de boulevard en het hele spul was al weer keurig opgeruimd en aangeveegd.
Het is hier nog steeds stralend mooi weer en overal staan campers geparkeerd, het zijn er zoveel dat de politie het blijkbaar maar oogluikend toestaat.
Vandaag gingen we even op het havenhoofd kijken en bij het strand waar een mooie oude vrachtwagen stond van Francisco Parreira, stierenvechter.
Dat hij nu nog stieren bevecht lijkt mij onwaarschijnlijk, hij moet al in de zestig zijn. Als het ding er morgen nog staat gaan we dat even vragen.
De vissers zijn ook al weer uitgevaren en komen dus ook al weer binnen met verse vis, de meeuwen zijn zo hondsbrutaal dat ze op het dak van de schepen meevaren.
We voerden ook nog een oud broodje aan de meeuwen en dat is hier echt een spektakel met het grote aantal meeuwen.
IMG_7709quarteira nieuwe jaar.JPG
IMG_7709quarteira nieuwe jaar.JPG (315.09 KiB) 3329 keer bekeken
francisco Parreira.JPG
francisco Parreira.JPG (157.87 KiB) 3329 keer bekeken
IMG_7698quarteira nieuwe jaar.JPG
IMG_7698quarteira nieuwe jaar.JPG (449.64 KiB) 3329 keer bekeken
IMG_7705quarteira nieuwe jaar.JPG
IMG_7705quarteira nieuwe jaar.JPG (315.92 KiB) 3329 keer bekeken
IMG_7748quarteira nieuwe jaar.JPG
IMG_7748quarteira nieuwe jaar.JPG (333.22 KiB) 3329 keer bekeken
IMG_7750 (1)quarteira nieuwe jaar.JPG
IMG_7750 (1)quarteira nieuwe jaar.JPG (278.87 KiB) 3329 keer bekeken
IMG_7757quarteira nieuwe jaar.JPG
IMG_7757quarteira nieuwe jaar.JPG (390.92 KiB) 3329 keer bekeken
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Bertus. »

Hallo Jan,

De allerbeste wensen voor 2018 voor jullie beiden.
De foto's zijn weer prachtig, alleen dat die torero
die spies in die stier kwakt vind ik een beetje zielig, maar ja
dat is daar in Portugal en Spanje normaal.
Hebben jullie nog altijd goed weer, en blijven jullie
al die tijd op de camping in Quarteira of trekken jullie
nog ergens anders naar toe :?:

Groeten,

Bertus.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Ahoy Bertus, leuk dat je Portugal mooi vindt. Het valt overigens wel mee met de Portugezen en dieren, ze zorgen er wel goed voor, hoewel er nog steeds honden op het erf van bedrijven aan een kort kettinkje zitten. Zwerfhonden zie je ook nog wel maar steeds minder en ook die krijgen voldoende te vreten. Sommige goedbedoelde acties van dierenvrienden pakken totaal verkeerd uit, bij de Lidl hier liepen al jaren een paar mooie zwervers. Ze kregen van veel mensen wat toegestopt, helaas hebben goedbedoelende mensen ze opgepakt en nu zitten ze in een lullig hokje in het asiel. De kans dat ze daar weer uit komen is natuurlijk nul, er wordt mee geadverteerd in het lokale sufferdje maar dat wordt natuurlijk niets met zulke oude zwervers.
Hier op de camping lopen al jaren dezelfde katten rond en als we ons hok neer gezet hebben komen ze een aantal weken bij ons wonen.
Steeds meer mensen vinden dat wel leuk en zo hebben ze een aantal vaste vreetadresjes. De katten zijn wel allemaal gesteriliseerd en gecastreerd, er wordt dan gelijktijdig een hoekje van een oor afgeknipt ter herkenning.
Dus als je hier als volwassen kerel met een stukje uit je oor rondloopt dan...
Op het ogenblik voeren we geen reet uit anders dan in de zon zitten, fietsen en lopen, dat bevalt overigens prima.
Vandaag was de eerste dag zonder zon dus we gingen naar de kapper, zoiets duurt hier per hoofd al gauw een uur.
Er komt geen tondeuse aan te pas, alles gaat met de schaar. Samen waren we dus ruim twee uur onder de pannen.
We blijven in Quarteira tot ongeveer 10 februari en gaan dan via de westkust in drie weken weer naar huis, dus er komen nog wel foto's van bootjes en havens omdat we wat andere plaatsen gaan aanlopen.
Volgende week gaan we met de auto hier en daar langs deze kust wat rondkijken.
Hierbij een foto van onze vriendin die op de camping zorgt dat alles schoon en opgeruimd is, een liever mens kom je zelden tegen.
Altijd vrolijk en altijd in voor een geintje, ze heeft zojuist 10 kilo aardappels gekocht en neemt die mee naar huis.
En ja natuurlijk wilde ze wel op de foto, met de groeten van Dominga
IMG_7773quarteira nieuwe jaar.JPG
IMG_7773quarteira nieuwe jaar.JPG (433.55 KiB) 3087 keer bekeken
IMG_7777quarteira.JPG
IMG_7777quarteira.JPG (208.15 KiB) 3087 keer bekeken
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Bertus. »

v+d schreef: 04 jan 2018 20:19 De katten zijn wel allemaal gesteriliseerd en gecastreerd, er wordt dan gelijktijdig een hoekje van een oor afgeknipt ter herkenning.
Dus als je hier als volwassen kerel met een stukje uit je oor rondloopt dan...
:lol: :lol: :lol: :lol:
Jan ik heb geen stukje uit mijn oor, (maarrrrrrrrrrrrrrrrr
in mijn trouwen wel gesteriliseerd.) :-D
ik had vroeger wel eens een stukje in m'n kraag van dat
Anker bier in Indonesië. :) :wink:

Groeten,

Bertus.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Vandaag de eerste regendag, tijd voor wat anders.
Vanmorgen is de familie, die vorig jaar ook al niet zelfstandig naar huis kon, weer afgevoerd door de ANWB.
Doorgaan tot het bittere eind, kennelijk werk de zon verslavend.
We konden nog even een bakje koffie halen in de zon op de boulevard en daarna werd het weer snel minder.
Een ander stel met een camper kwam op de laatste slagen van de machine binnen, daarna weigerde het ding elke vorm van medewerking.
Volgens mij is de brandstofpomp stuk en ik heb geregeld dat het ding in een lokale garage gerepareerd gaat worden, hier op de camping in het zand zoiets herstellen voert toch tot nog meer problemen.
De garage in Boliqueme wordt geleid door Hollanders, dat is wel zo makkelijk. Ze kunnen daar gewoon in de camper blijven wonen terwijl het ding hersteld gaat worden, dat is nog eens service!
Bij het geregel had ik mijn klompen buiten de camper gezet, stom instappen in de klompen leverde een paar kletsnatte poten op, ze stonden vol.
Als het hier regent gaat het ook hard.
De overbuurvrouw wilde iemand groeten en trok de voor-rem van de fiets aan i.p.v. de achterrem, ze vloog over het voorwiel op de straat.
Het leverde haar een hoofdwond op die gehecht moest worden.
Ik geloof dat we toch maar helmpjes op onze bejaarde koppen moeten zetten tijdens het fietsen op die elektrische paarden, we worden er niet leniger op.
Nou ja, zo is er weer een dag voorbij, helaas en zoals te begrijpen zonder foto's
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door rspeur »

Jan, misschien heb ik het al eerder gesteld, maar doe met je klompen als de molenaars.
Zoals hier bij de Vrouwgeestmolen bij Alphen a/d Rijn.
René
020807 molen langs vrouwgeestpolder (1).jpg
020807 molen langs vrouwgeestpolder (1).jpg (216.87 KiB) 2986 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Jawel René, je zei dat al eerder.
Ouder worden betekent niet per definitie dat je slimmer wordt, dat blijkt wel :lol: Ik lig er niet wakker van.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door rspeur »

Jan, ik wil je dan ook ZEKER NIET psychisch extra belasten.... :wink:
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door jdbvos »

Vroeger zat-ie nog redelijk vol....
Bijlagen
Skull.gif
Skull.gif (394.93 KiB) 4015 keer bekeken
Oost, west...ook best


Plaats reactie