Autobussen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Autobussen

Bericht door Drentenier »

Kijk eens hier, Ed: https://langs-de-wegen-b.jimdo.com/brabant-expres/
Daar staat deze bus ook.
WBE.jpg
WBE.jpg (59.28 KiB) 7447 keer bekeken
Groet,
Hans

ed fowler
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2017 23:56

Re: Autobussen

Bericht door ed fowler »

Hartelijk dank, goh, op kombus zocht je ook de Max Schnell voor me op en nu weer de bus van vd Wijngaard uit Princenhage, Breda. Mooi die tijd, soms mochten we als buurtjongetjes wel eens meerijden naar Werkendam waar we mensen ophaalde die daar werkten. Vipre heet dat geloof ik.
Spannend. Mijn schoolmaatje was Dirk van Zetten en die hadden thuis de garages, remise voor de BBA bussen dus daar zat ik ook nog wel eens op een woensdagmiddag bij ons om de hoek. Waarom ik naar zee ging en geen chauffeur werd snap ik nu nog niet. Mijn boekenkast is gevuld met scheepsboeken maar ook bussen en vrachtwagens.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Autobussen

Bericht door Bob R.I.P. »

Op www.kunstnet.tv een filmpje over het herstel van de GMC bus van de NHADO. Wereldberoemde bus in Bergen NH. De bijnaam was de Stofzuiger vanwege het hoge gierende geluid van de motor.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Autobussen

Bericht door jdbvos »

Voor mijn tijd trouwden een oom en tante, resp. schipper en een schippersdochter, en (vlgs m'n moeder) met gebruikmaking van "de schippersbus" voor vervoer van de (over het algemeen varende) genodigden die destijds niet over auto's beschikten...
Ik vond het vroeger een grappig fotootje, maar heb helaas geen andere foto ervan dan de trouwfoto van het schipperspaar....
Nooit in het echt gezien, maar zoals je ziet: hij bestond wél.... Ik weet echter niet wáár.....
De mensen waren het tegendeel van "crimineel", maar om eventuele opmerkingen van familie te vermijden een 'balkje voor d' oogjes'
Ze zijn helaas al vele jaren niet meer onder ons, dus vragen blijven onbeantwoord....

Bekend bij de busliefhebbers ??
Bijlagen
huwelijk met schippersbus.jpg
huwelijk met schippersbus.jpg (266.89 KiB) 6971 keer bekeken
Oost, west...ook best
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Autobussen

Bericht door Da Silva »

Jan, ik die bus ook wel eens gezien, maar weet niet meer waar. Ik heb op Google gezocht op NB-58-78. Bij afbeeldingen zie je dan een kleine foto van deze bus (zo te zien in Amsterdam). Ik heb geprobeerd te downloaden, maar vanwege zogenaamd copyright gedoe niet gelukt. Misschien via onderstaande link, anders even op het kenteken in Google>afbeeldingen zoeken.


https://www.google.nl/search?biw=1600&b ... 8Da5r_tB6M:

Grt.

Mario
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Autobussen

Bericht door leo-shof »

Deze dan Jan
BUS-4.jpg
BUS-4.jpg (131.79 KiB) 6923 keer bekeken
De huwelijksboot
En deze lijkt mij de zelfde alleen een ander kleurtje
Bootbus.jpg
Bootbus.jpg (147.08 KiB) 6923 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Autobussen

Bericht door Da Silva »

Leo, dat is ook een mooie. Ik denk dat die nieuwer was. Die van Jan was een Guy-Vixen chassis. Als de ster niet bedriegt is dit een Mercedes-Benz. kennelijk waren er meerdere van deze bussen.
Merkus bootbus van Olaf Horn.jpg
Merkus bootbus van Olaf Horn.jpg (124.97 KiB) 6905 keer bekeken
Deze (van Jan) kwam ik toch nog elders tegen.

f0003-bussenamphibiebootv_bootbus001.jpg
f0003-bussenamphibiebootv_bootbus001.jpg (105.45 KiB) 6905 keer bekeken
Leuk, die oude bussen.

Grt.

Mario
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Autobussen

Bericht door jdbvos »

Gezien de Goedkoop-sleepboten erachter dus eveneens A'dam...
Dan was dat zeker de thuishaven van m'n tante, want je trouwde toen in de gemeente van herkomst van de bruid...
Nou zal dat voor schippers misschien anders geweest zijn: stel dat ze uit Emmercompascuumnijerveensevaart kwam: daar rijdt geen trein naar toe want dat past niet op het bestemmingsbordje, en hebben al die schippers een probleem met hoe daar te komen.
Alhoewel...ik kan me een bruiloft van een neef herinneren waarbij het ruim werd ingedeeld als slaapruimtes, en de buurman's ruim werd ingericht als feestruimte...Laten we eerlijk zijn: met een paar binnenschepen kun je een aardige kudde mensen huisvesten.
Maar je moet met-zun-allen naar die ambtenaar van huwelijksaanmonstering toe, en een tram huren in Emmercompascuumnijerveensevaart valt zelfs vandaag-de-dag niet mee...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8104
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Autobussen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Gespot bij Tambaba (Pb) Brasil
Staat geregistreerd als een TOYOTO/BAND MAX 1994 pass./ mini bus
20180606_121437.jpg
20180606_121437.jpg (136.33 KiB) 6698 keer bekeken
20180606_121547-1.jpg
20180606_121547-1.jpg (129.69 KiB) 6698 keer bekeken
Patru (R.I.P)

Re: Autobussen

Bericht door Patru (R.I.P) »

De eerste autobus die op 23 mei 1933 in de reguliere dienst over de Afsluitdijk van Alkmaar naar Leeuwarden reed.
Een Mercedes-Benz met kenteken L-14304 van de ATO op de hoogte van de uitwateringsluizen bij Den Oever.

Afsluitdijk 23 mei 1933.jpg
Afsluitdijk 23 mei 1933.jpg (106.73 KiB) 6545 keer bekeken
Groet, Paul G.


Plaats reactie