SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SMN

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Beste SMN ers, de aanmeldingen voor een te houden reunie lopen niet storm etc.
Hallo Dirk47 et al,
Ik heb niks met de SMN,maar ik had wel wat met " Reunies met vroegere varens maten".Sinds de 1980tiger jaren hebben "we" -ik spreek hier nu over de Muller&Co Vijf Reuzen van Heusden tankers - regelmatig een reunie met oud kollega's gehad.........MAAAAR dat kwam omdat de vrouw van een Hwtk die toendertijd soms meevoer dit gebeuren centraal behartigde. ZIJ hield de kommunikatie gaande, ZIJ wist waar iedereen woonde, ZIJ regelde waar de reunie was etc. etc. ZIJ was de spil waar alles om draaide.ZIJ pikte deze reunie draad op pak weg 10 jaar nadat deze schepen waren uitgevlagd en ZIJ hield " de kachel an".
Zonder zo'n " Centrale persoon" die daar de energie in stopt, wordt het een moeilijke zaak om zoveel jaren na dato de draad weer op te pakken. Hoe dan ook veel sukses er mee.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: SMN

Bericht door KJHvanBeek »

Ja Harry, ik ken dat.
Een aanta; jaren geleden heb ik eens een reunietje georganiseerd voor oud Neder Ebro collega's.
Van de eerste reis in 1960 waren we met ons zessen t.w.
Kees Koppenol - toen 1ste stuurman
Tjerk Voskuil - toen 4de stuurman
Henk de Jong - toen 5de wtk
Gerry Smedicus - toen 5de WTK (kwam uit Nieuw Zeeland over)
Hans Boddeus - toen Electricien
en ikzelf
Karel van Beek - toen Radio Officier

Intussen zijn Kees Koppenol en Henk de Jong overleden.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: SMN

Bericht door Meestertje »

14-5-1940 te IJmuiden :?
Bijlagen
j.p.coen.jpg
j.p.coen.jpg (54.35 KiB) 4249 keer bekeken
Machinare nesse est!
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: SMN

Bericht door Meestertje »

1939-1962 :)
Bijlagen
java-III.jpg
java-III.jpg (84.75 KiB) 4241 keer bekeken
Machinare nesse est!
Andre Balk
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2015 16:16

Re: SMN

Bericht door Andre Balk »

Willem Oldenburg schreef: 08 sep 2010 08:46 Hoi Heren

Hier een foto met o.a. Chef-kok Jack van de Linden (met bril), rechts o.g. H.E. Kesting ,links matroos A. Leenhouwers (die was gek op feestjes en verkleedpartijen organiseren) wat heb ik met die man gelachen, het was helemaal een
feest reis (Neder Rijn - reis 43. 26 dec 1969 van Amsterdam) en ik in het midden.
Je moest wel goed uitkijken in Bugis-street, want je zat zo met een omgebouwde op je schoot, ze waren soms nog mooier dan de echte vrouwen, het was wel lachen als er één in tuinde.
Van Piet Moeken heb ik ook diverse foto's, komen ook op de topic.
Neder Rijn - Bugis-street.jpg

Groetjes Willem
Hallo Willem,
Volgens mij zat ik toen ook aan boord op die reis naar Japan, alleen heb ik een geheugen als een vergiet en kan me nog weinig herinneren van die reis. Heb nog wel een paar foto's van de Kaptein die met zijn dochters de kust reis mee mochten. Maar nu ik de foto zie herinner ik mij wel weer Jack van de Linden, o.g. Kesting en matroos Leenhouwers.

Groet,
André Balk
Lupo
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jul 2017 12:56

Re: SMN

Bericht door Lupo »

Hier een foto met o.a. Chef-kok Jack van de Linden (met bril)
Was inderdaad een mooi figuur. Ik ken hem van een reisje op de Neder Rhone.
Wat zou er van de man geworden zijn?
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Jacques (Sjaak) is op 11 januari 2014 overleden in Thailand. Hij had daar een leuk optrekje laten bouwen en woonde er met zijn Thaise vrouw. Ik had nog regelmatig contact met hem. Hij had nog dezelfde humor als toen.
Bijlagen
Moo 5 nr 33 Klonghad_Srakeao_27260_Thailand.JPG
Moo 5 nr 33 Klonghad_Srakeao_27260_Thailand.JPG (130.39 KiB) 3710 keer bekeken
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: SMN

Bericht door ArnoldW »

De "Riouw"in volle zee.
riouw.jpg
riouw.jpg (223.73 KiB) 3604 keer bekeken
Groet Arnold
Ben Vergunst
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2018 18:11

Re: SMN

Bericht door Ben Vergunst »

Hallo "oude" collega's!
Ik heb wel een tijdje nodig gehad om aan kombuispraat mee te doen, maar nu lukt het wel denk ik! Co, bedankt!
Ik ben er op het moment mee bezig oude fotos van achter uit de kast aan het licht te halen!
Even iets uithalen, na mijn laatste reis op de Gabonkust 10.12.66 t/m 16.02.67.(Lissy Taylor + Richard Burton!) ben ik naar duitsland vertrokken, hier woon ik nog steeds. Ben nog steeds met hetzelfde duitse meisje getrouwd, heb 2 dochters en 3 kleinkinderen en het gaat allemaal goed met ons.
Ben nog een beetje naar school gegaan en daarna in de drukindustrie geland. Gesport heb ik ook een beetje, ik was cheftrainer in een grote politiesportclub, en bundesligatrainer in judo. Nationaal arbiter ben ik nog steeds. Zo, dat was het zo'n beetje. Aub. niet gek kijken als mijn nederlands een beetje krom is, ik schrijf bijna nooit meer nederlands.
Ik ga af en toe maar een foto op kombuispraat zetten! Hier is er al een! De Neder Eems op grond in de buitenhaven van Leixoes / Portugal!
De groetjes.
Ben Vergunst.
Bijlagen
Op 13 mei 1963.
Op 13 mei 1963.
MS Neder Eems. Leixoes. Portugal op grond..jpg (86.66 KiB) 3570 keer bekeken


Plaats reactie