Holland Amerika Lijn
Re: Holland Amerika Lijn
Ik vond nog 2 plaatjes van het ss Rotterdam (1959) op haar maidentrip vanaf 3 september 1959 naar New York.
Kroonprinses Beatrix was aan boord. Misschien dat die Moransleepboot er daarom zo achteraan jaagde.
Groet, Paul G.
Kroonprinses Beatrix was aan boord. Misschien dat die Moransleepboot er daarom zo achteraan jaagde.
Groet, Paul G.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Holland Amerika Lijn
Nogmaals de ROTTERDAM op Curaçao/Willemstad met Juliana brug
En dan deze er ook nog maar even bij van Curaçao
Re: Holland Amerika Lijn
Ik zelf heb op de Grotedijk, Gaasterdijk Grebbedijk Bilderdijk enz gevaren in de jaren 1972 tot 1977.
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Holland Amerika Lijn
In de verzameling uniformknopen Maritiem Nederland is deze knoop uit ca. 1915 nog steeds een vraagteken. Normaal hadden de NASM knopen een rood wit blauwe vlag ( kleuren heraldiek) met kabelrand maar deze knoop is groen wit groen ( schuine strepen in de banen ) zonder kabelrand. Het VERMOEDEN is dat deze werd gedragen door wal- of tender personeel in Rotterdam.
Heeft iemand een foto van een walmedewerker van de NASM in Rotterdam omstreeks 1915 of van het personeel van de tenders. ?
Groen wit groen zonder kabelrand Normale NASM knopen
Heeft iemand een foto van een walmedewerker van de NASM in Rotterdam omstreeks 1915 of van het personeel van de tenders. ?
Groen wit groen zonder kabelrand Normale NASM knopen
Re: Holland Amerika Lijn
Ik vond op StS nog een plaatje van de Grootendyk te Vancouver in 1926...
- Bijlagen
-
- Grootendijk (1923) te Vancouver 16-09-1926_H_A_Price (details).jpg (127.67 KiB) 6497 keer bekeken
Oost, west...ook best
- Jos Linders
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
- Locatie: Nijmegen
Re: Holland Amerika Lijn
Op haar naamgenoot (met een O) heb ik vele jaren later nog eens een reisje gemaakt.
Groetjes, Jos Linders
Groetjes, Jos Linders
Re: Holland Amerika Lijn
De Dongedijk in brand te Vancouver, net iets meer dan 66 jaar geleden
- Bijlagen
-
- Dongedyk fire at Vancouver _28-04-52(details).jpg (146.07 KiB) 6278 keer bekeken
-
- Dongedyk_fire at Vancouver 28-04-52(details).jpg (101.22 KiB) 6278 keer bekeken
Oost, west...ook best
- Jos Linders
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
- Locatie: Nijmegen
Re: Holland Amerika Lijn
Dit staat er over geschreven op de site van "vereniging de lijn"
Op het Nederlandse vracht-passagiersschip 'DONGEDYK' van de Holland-Amerika Lijn is brand uitgebroken toen het gemeerd lag aan de Ballantyne-Pier te Vancouver, waar het schip zondagavond was aangekomen. Brandweerlieden en leden van de bemanning bestreden het vuur, dat na een uur beperkt was tot de machinekamer en ruim 3, waarin zich 37 Britse auto's bevonden. Zes sleepboten lagen klaar om het schip buiten de haven te brengen als de brand niet te bedwingen zou blijken. Door het bluswater ging de 'DONGEDYK' zware slagzij naar bakboord maken. Men liet toen de lege olietanks aan stuurboord vollopen om de slagzij op te heffen. Er werden duizenden liters water in de brandende machinekamer gespoten. De brand was vermoedelijk ontstaan doordat een vonk in wat olie terecht kwam. Na 2 uur was men het vuur meester en kon een begin worden gemaakt, het schip, dat 14 graden slagzij maakt, weer recht te krijgen. Bij het blussingswerk, waarbij gebruik werd gemaakt van schuim, geraakten 12 brandweerlieden door de rook buiten kennis of liepen lichte verwondingen op. Geen van hen behoefde echter naar het ziekenhuis te worden overgebracht. (bron: Leidsch Dagblad, 29 april 1952)
Groetjes, Jos Linders
Op het Nederlandse vracht-passagiersschip 'DONGEDYK' van de Holland-Amerika Lijn is brand uitgebroken toen het gemeerd lag aan de Ballantyne-Pier te Vancouver, waar het schip zondagavond was aangekomen. Brandweerlieden en leden van de bemanning bestreden het vuur, dat na een uur beperkt was tot de machinekamer en ruim 3, waarin zich 37 Britse auto's bevonden. Zes sleepboten lagen klaar om het schip buiten de haven te brengen als de brand niet te bedwingen zou blijken. Door het bluswater ging de 'DONGEDYK' zware slagzij naar bakboord maken. Men liet toen de lege olietanks aan stuurboord vollopen om de slagzij op te heffen. Er werden duizenden liters water in de brandende machinekamer gespoten. De brand was vermoedelijk ontstaan doordat een vonk in wat olie terecht kwam. Na 2 uur was men het vuur meester en kon een begin worden gemaakt, het schip, dat 14 graden slagzij maakt, weer recht te krijgen. Bij het blussingswerk, waarbij gebruik werd gemaakt van schuim, geraakten 12 brandweerlieden door de rook buiten kennis of liepen lichte verwondingen op. Geen van hen behoefde echter naar het ziekenhuis te worden overgebracht. (bron: Leidsch Dagblad, 29 april 1952)
Groetjes, Jos Linders
Re: Holland Amerika Lijn
Dit, hieronder, was het bijschrift op StS, wat ook duidt op de in de naam vermelde "(details)"
Als je met rechtsklikken op de gedownloade foto de Eigenschappen opvraagt, dan tabblad "Details" aanklikken, en in het vak "Details" kun je die lezen, of rechtsklik/kopieren naar elders overbrengen....
Holland America Line's Dongedyk listing after water was used during firefighting at Vancouver on 28 April 1952. She was built by Wilton's, Rotterdam, in 1929 as the Delftdyk for the W.C.N.A. service. On 24 January 1950 she struck a mine at the mouth of the Elbe and was taken to Schiedam where her forepart was rebuilt, passenger accommodation modernised, her engines replaced and the ship renamed Dongedyk. She was now 10942 gross and 12539 dwt tons with accommodation for 52 passengers and her new engines comrised a pair of MAN diesels of 8500 bhp to give a speed of 16 knots. In 1966 she was renamed Tung Long for a trip to Kaohsiung breakers.
Als je met rechtsklikken op de gedownloade foto de Eigenschappen opvraagt, dan tabblad "Details" aanklikken, en in het vak "Details" kun je die lezen, of rechtsklik/kopieren naar elders overbrengen....
Holland America Line's Dongedyk listing after water was used during firefighting at Vancouver on 28 April 1952. She was built by Wilton's, Rotterdam, in 1929 as the Delftdyk for the W.C.N.A. service. On 24 January 1950 she struck a mine at the mouth of the Elbe and was taken to Schiedam where her forepart was rebuilt, passenger accommodation modernised, her engines replaced and the ship renamed Dongedyk. She was now 10942 gross and 12539 dwt tons with accommodation for 52 passengers and her new engines comrised a pair of MAN diesels of 8500 bhp to give a speed of 16 knots. In 1966 she was renamed Tung Long for a trip to Kaohsiung breakers.
Oost, west...ook best