SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Hallo Ben,
Dat van die krabben met Co , in Tangjun Mani, is dat niet Brits Borneo ,ja het stelt niets voor hoor ,ik ben er ook met de Neder Eems geweest ,dat was dan Miri / Tjng.Mani / Labuan , dat Tjng Mani blijft me altijd wat bij , je lag daar op de rivier hout te laden, we kregen bomen als dek last ,drijf nat , maar na een paar dagen als ze gingen drogen , kwam er wat stank van af en ik meen dat het kapt. Donderdhal was, die liep aan dek, naar die bomen toe en begon er aan te ruiken en zo'n chinese bootwerker loopt naar hem toe en vraagt "anjing mau pis" ik zie nog dat gezicht van die ouwe voor me ,van daar .
grtn. Chris Vr.

Ben Vergunst
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2018 18:11

Tandjung Mani

Bericht door Ben Vergunst »

Hey Chris,
ik denk dat je gelijk heeft, dat was die hele hoek met Sandakan, Brunei en Labuan.
Je lag daar in the middle of no where midden op de rivier, de bootwerkers kwamen met een huisboot en een klein sleepbootje ergens vandaan.
Het hout kwam er als hele grote vlotten aan. We hebben toen s'nachts een luiklamp buiten boord gehangen en met een stuk seperatienet vanaf de
valreep de krabben gevangen. Het kon niet op, zoveel waren het. Daar komt bij mij nog iets boven, een van de stuurmansleerlingen ging bij zonnenondergang op het schavotje zitten en speelde op zijn trompet "The last post" Dat vergeet ik nooit meer! Zeg Co, dat moet jij eigenlijk ook nog weten!
Verders nog prettige paasdagen!
Ben.
ruudsijmons
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
Locatie: ede

Re: SMN

Bericht door ruudsijmons »

hey hey

het is toch erg dat een grote maatschappij zo weinig repons geeft om een reunie bij te wonen.

ikzelf heb bij de kHL gevaren en iedere keer dat er om de 2 jaar een reunie is en het blijft steeds gezellig en blijft bij te praten en er komen steeds weer oud KHLers bij ook verschillende hebben bij de NCB gemonsterd voor d e lange omvaart .

ik hoop dat je toch wat meer mensen in beweging moet kunnen krijgen om een reunie te realiseren .

groet ruud sijmons ( Sijmpie)
Lupo
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jul 2017 12:56

Re: Neder Eems.

Bericht door Lupo »

Hier zijn nog een paar foto's van de Neder Eems
:P Zo'n bak van een radio had ik ook aan boord. Op de reis toen over de muur gegooid, omdat ik in Aden een transistor had gekocht.
Die Neder-boten waren redelijk stabiel in vergelijking met de Ba-boten, want die waren nog een dek hoger.
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: Tandjung Mani

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Ben Vergunst schreef: 02 apr 2018 11:17 Hey Chris,
ik denk dat je gelijk heeft, dat was die hele hoek met Sandakan, Brunei en Labuan.
Je lag daar in the middle of no where midden op de rivier, de bootwerkers kwamen met een huisboot en een klein sleepbootje ergens vandaan.
Het hout kwam er als hele grote vlotten aan. We hebben toen s'nachts een luiklamp buiten boord gehangen en met een stuk seperatienet vanaf de
valreep de krabben gevangen. Het kon niet op, zoveel waren het. Daar komt bij mij nog iets boven, een van de stuurmansleerlingen ging bij zonnenondergang op het schavotje zitten en speelde op zijn trompet "The last post" Dat vergeet ik nooit meer! Zeg Co, dat moet jij eigenlijk ook nog weten!
Verders nog prettige paasdagen!
Ben.
Weet ik nog van Ben.
Zaten bij het ontbijt al aan de crab.
dirk47
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2016 11:00

Re: SMN

Bericht door dirk47 »

SMN ers, zoals ik eerder heb aangegeven leek het mij de moeite waard om te proberen een reunie te organiseren in het najaar, als locatie had ik het idee dit doen bij het KHL koffiehuis in Amsterdam, ik ben hierzelf wezen kijken toen de Hollandse LLoyd haar reunie hield de locatie leent zich prima voor dit soort bijeenkomsten.
Maar in tegenstelling tot bij andere maatschappijen lukt het niet om een fatsoenlijk aantal mensen bij mekaar te krijgen 11 mensen slechts!
Dus ik stop ermee en zal de mensen welke hebben gereageerd persoonlijk een mailtje sturen, het is jammer dat het niet is gelukt.
Groet Dirk
ruudsijmons
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
Locatie: ede

Re: SMN

Bericht door ruudsijmons »

hey hye

ik zou zo zeggen , zoek elkaar op en heb in een klein verband een gezellige dag ergens in een cafe op bijv de martelaarsgracht te Amsterdam

groet ruud sijmosn
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: SMN

Bericht door Geep »

Vertrek MS Oranje 13 - 6 - 1958 saaie reis duurde erg lang ( zo kwam het over!)
,, ,, ,, 13 -11- 1959 saaie reis
,, ,, ,, 13 -11- 1960 saaie reis
Vertrek MS JvO 13 - 7- 1961 Feestelijke crew.
Plezierige dag vandaag.
Vrgr. Geep.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.


Plaats reactie