Ratjetoe
Re: Ratjetoe
Van Uden ULV Road Cargo
Re: Ratjetoe
Een L.Z.V. : een trekker met oplegger + oplegger
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Ratjetoe
[/quote]U.L.V. Ultra Large Vehicle [/quote]
Helemaal goed Joost
Maar kijk eens hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Langere_e ... combinatie
Helemaal goed Joost
Maar kijk eens hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Langere_e ... combinatie
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Ratjetoe
Oké Leo nog maar een L.Z.V.
Re: Ratjetoe
Hoe zwaar zijn die dingen eigenlijk maximaal ?
Ik kan me nog een discussie herinneren tussen de voorzitter van (auto) vrachtvervoer met Neelie Smit Kroes op tv: de voorzitter wilde dat het max. laadvermogen hoger moest, want "...het is technisch heel goed mogelijk om vrachtwagens te bouwen van 85T en méér..."
Waarop Neelie antwoordde "...en de wegen in Nederland zijn wegens de zachte ondergrond gebouwd voor het huidige maximum van 25T. Als uw bedrijven nu eens wegenbelasting gingen betalen per gewicht, zoals voor personenauto's normaal is, zou NL misschien wel uw soort wegen aan kunnen leggen"
De voorzitter zweeg....
Maar dit soort jongens met tig wielen, zijn naar mijn inschatting véél zwaarder dan 25T....
Aangezien de bodem noch de fundatie van de wegen niet zijn aangepast, dan......(zelf invullen )
Ik kan me nog een discussie herinneren tussen de voorzitter van (auto) vrachtvervoer met Neelie Smit Kroes op tv: de voorzitter wilde dat het max. laadvermogen hoger moest, want "...het is technisch heel goed mogelijk om vrachtwagens te bouwen van 85T en méér..."
Waarop Neelie antwoordde "...en de wegen in Nederland zijn wegens de zachte ondergrond gebouwd voor het huidige maximum van 25T. Als uw bedrijven nu eens wegenbelasting gingen betalen per gewicht, zoals voor personenauto's normaal is, zou NL misschien wel uw soort wegen aan kunnen leggen"
De voorzitter zweeg....
Maar dit soort jongens met tig wielen, zijn naar mijn inschatting véél zwaarder dan 25T....
Aangezien de bodem noch de fundatie van de wegen niet zijn aangepast, dan......(zelf invullen )
Oost, west...ook best
Re: Ratjetoe
60 ton tegen 50 ton voor een normale , die 10 ton meer maakt het verschil niet tenslotte bepaalt de druk per wiel en hoe kort of ver die wielen van elkaar staan of de weg werkelijk slechter belast wordt. Dus 80 ton moet wel kunnen mits het rijwerk aangepast wordt toch?
Re: Ratjetoe
Goeie avond
Even gegoogle´d , en vond dit hier over En van de RDW dit
https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... ichten.pdf
Maar als je die grote kraanwagens ziet, zo´n 4 of 5 honderd tonner die wegen wel ietsje meer
en dat gaat ook over de weg
Even gegoogle´d , en vond dit hier over En van de RDW dit
https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... ichten.pdf
Maar als je die grote kraanwagens ziet, zo´n 4 of 5 honderd tonner die wegen wel ietsje meer
en dat gaat ook over de weg
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Ratjetoe
Ik heb even een plaatje opgezocht van een Liebherr LT 1450
En hier wat gegevens
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Ratjetoe
Ik zag net nog een bericht op een ander forum
Ik dat die chauffeur een klein probleempje heeft
http://www.haller-kreisblatt.de/lokal/w ... rasse.html
Ik dat die chauffeur een klein probleempje heeft
http://www.haller-kreisblatt.de/lokal/w ... rasse.html
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO