Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Medano

jdbvos schreef:
een dichtgemetselde deur, compleet met stoep, om de ca 3000 afgevoerde Joden te herdenken....
Wat een indrukwekkend aandenken Jan, daar sta je even stil bij. Ik wist niets van het bestaan af, weer wat geleerd.

De deur in El Medano: volgens de Spanjaarden waar ik mee spreek, werden de Joden onder Franco niet vervolgt en zeer zeket niet zoals in onze wereld, Franco had het te druk om zijn tegenstanders de kop in te drukken, had daar wel de hulp van de kerk bij.
Hier word meer gedacht aan dat b.v. twee broers naast elkaar woonden (klein huisjes) en dat er een overleed en de ander zijn boers huis er bij nam en de deur dicht metselde, dit zie je in Engeland ook wel. Het Cottage waar ik in woonde in Bewdley, was origineel ook 2 panden en later bij elkaar getrokken, in die tijden hadden werkmensen niet zulke grote huizen, Keuken/ eetkamer met bedstedes er om heen, dat was in de tijd toen geluk nog heel gewoon was :roll:


We lopen gewoon verder over de kade en komen een vreemde meerpaal? tegen

Afbeelding

leent zich wel voor een leuk plaatje

Afbeelding

Groeten van Tenerife en nog prettige Paasdagen verder, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10596
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Is die 'vreemde meerpaal' niet een heel oud anker die ze op de kade hebben vastgezet ??
De vorm (én het gat) doet me dat denken, want daar zijn er meer van gevonden her-en-der op deez' aerdkloot ....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Medano

jdbvos schreef:
Is die 'vreemde meerpaal' niet een heel oud anker
Heel goed mogelijk Jan, we hadden het in dit verhaal over schepen van Magellan in de Spaanse/Portugeese Glorie tijd, er zullen hier wel wat ankers achtergebleven zijn, de kust is niet zo beschermd behalve door GranCanaria. De baai voor Santa Cruz ligt vol met wrakken maar kunnen/mogen moeilijk opgehaald worden omdat het daar te belangrijk voor de scheepvaart is. Ik herinner me ineens dat ik eens in de N.O. Polder op het vroegere eilandje Schokland geweest ben en daar hadden ze bij het kerkje een aardige verzameling ankers die ze opgehaald hadden toen N.O. Polder droog gelegt werd.

Ik vadaag voor de Med/keuring geweest, mag ook weer 2 jaar autorijden :-D

Ankers en Meerpalen, wat is dit dan?

Afbeelding

en dan die kleine steentjes, ziet er leuk uit

Afbeelding

Een wereld vol met vragen en weing antwoorden Groeten van Tenerife Gerard (filosoof) Mulders.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10596
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Tsja....wat is dat nou voor iets....
een soort rechtopstaande obelisk met aan de voet twee ronde vormpjes..... :shock:

Men noemt deez' aerdkloot wel eens 'moeder Aarde', maar met dergelijke beschrijvingen ga je toch twijfelen aan dat 'moeder'.... :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Medano

jdbvos schreef:
'moeder Aarde', maar met dergelijke beschrijvingen ga je toch twijfelen aan dat 'moeder'
:lol: :lol: :lol:

Al lachende lopen we verder naar het einde van de zeeweering en bekijken de baai van El Medano even van de andere kant

Afbeelding

we moeten het wel een beeje dichter bij halen om de windsurfers te zien. :wink:

Afbeelding

we zijn rond , rechts El Medano

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in El Medano

Nou, dat was dan El Medano, we gaan een dag of 10 naar Engeland, genieten van regen, wind, sneeuw en wie weet zien we zon ook nog even om een plaatje te schieten :o

Hier nog even de Rode berg (Mtgn Roja) van de andere kant. Deze berg beschermd de baai van El Medano maar create de wind voor de wind surfers.

Afbeelding

Dan nog even een plaatje van Maart 23 wat ik geleend heb, om te laten zien hoe verschillend Tenerife is.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Gerard, kijk je uit in dat Grote Brittannië. Je moet door de douane en meer van die ouderwetse onzin zoals geld wisselen, leve de Europese eenwording :wink: De sneltrein van Amsterdam naar Londen is overigens nu operationeel, dus op de terugweg kun je wel even langs Steenderen en dan vanaf Teuge met een vlieger terug naar Tenerife :)
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

v+d schreef:
De sneltrein van Amsterdam naar Londen is overigens nu operationeel,
Ja Jan ik heb het ook gelezen, prachtig maar dan zit je daar en verwonder je je waarom een trein als je brexit wil, wie gaat er mee met die trein?? in de toekomst of zou het voor die die buitenlanders zijn die het land uit moeten of voor de Indiers die de UK moet in nemen als ze handel willen drijven met India.
ach Jan wat zal ik zeggen Ik woon hier rustig op mijn kleine eilandje het zal mijn tijd wel duren en ik zal het uitstapje naar het vereenigt Koningkrijk wel over leven :roll: Kan jij me eens uitleggen waarom een vereenigt koningkrijk zo goed is en een vereenigt europa slecht.
Groetjes van Gerard tot na de vacantie
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Aye Gerard, het Verenigd Koninkrijk wordt of werd overspoeld door vreemdelingen de meeste weliswaar uit hun voormalige koloniën maar toch... In tijden van tegenspoed kan het verstandig zijn je terug te trekken op je eigen terpje :wink: In ieder geval nemen de Engelsen een beslissing, hier klooien we maar gewoon verder met die Brusselaars die zich overal mee bemoeien. Samenwerken prima, een munt prima, allemaal dezelfde verkeersregels prima en zo zijn er nog wel wat zaken te bedenken. Het ontgaat mij waarom vanuit Brussel geregeld moet worden hoe een slager in Griekenland of Hamburg zijn vlees bewerken moet.
Nou ja we scharrelen maar gewoon verder zoals wij dat altijd gedaan hebben, met de stroom mee :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Het ontgaat mij waarom vanuit Brussel geregeld moet worden hoe een slager in Griekenland of Hamburg zijn vlees bewerken moet.
Tjaa Jan/Gerard et al....ik denk dat je niet alleen bent met die observatie; er zijn maar verdraaid weinig voorbeelden "in de zeer bloederige geschiedenis van de mensheid" waar lieden de hun verkregen en/of veroverde "macht over zijn/haar medemens" NIET razendsnel misbruikte om " hun eigen zakken te vullen" of erger. Ik zal het hier maar bij laten anders wordt JossieUno nog kregelig ook :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie