Koninklijke Hollandse Lloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
PRUIK 1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2018 20:49

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door PRUIK 1962 »

Dag Linda, mijn vader was Otto Pruik. Misschien kun je je hem herinneren. Hij heeft meerdere reizen met jouw vader gemaakt. Mijn broer is ook een keer mee geweest op een reis naar Zuid Amerika. Volgens mij was jij toen ook aan boord. Groeten Jos Pruik

Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Beste KHLers en andere belangstellenden.

Ik heb gisteren bericht gekregen van Harry dat bootsman Jan de Jong is aangemonsterd op
de Never com Back line.
Ik heb met Jan vele reizen mogen maken , waarvan van 1969 tot 1972 12 reizen op de Amstelland.
De Amstelland was echt Jan z'n trots , zoveel mogelijk schilderen met de kwast. Rollers vond hij maar niks.
De crematie is inmiddels al geweest. Jan R.I.P.

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Winston
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:40
Locatie: IJmuiden

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Winston »

Hallo Hans, dat is weer even schrikken.
Op de reünie hebben we het nog over hem gehad. Was een geweldige bootsman.
Als AZ verloren had, was hij een aantal dagen niet te genieten.
Omdat hij nogal met zijn ogen knipperde werd hij de knipperbol genoemd, maar dit moest je niet tegen hem zeggen, dan werd hij link.
Winston Duits
Hij die de zee bevaren wil
moet haar wel beminnen
anders heeft 't echt geen zin
aan 't zeemansleven te beginnen.
(uit Zilte Poëzie van Leo Bersee)
Gebruikersavatar
Winston
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:40
Locatie: IJmuiden

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Winston »

Hallo Jos Pruik,

Leuk dat je je vader noemt. Ik heb met " Don Otto" zoals hij bij ons genoemd werd, diverse reizen gemaakt. We hebben de laatste reis van de Gaasterland gemaakt. Hij was toen HWTK en ik 1e stuurman. Onze hutten lagen naast elkaar en regelmatig stond hij bij mij in de deur met de woorden " chief, wir nehmen noch einer". Dan namen we maar weer een biertje. Was ook wel nodig in de hitte zonder A.C. . We voeren toen in charter voor de KNSM in de midden America dienst. Reis van 6 maanden.
We gingen regelmatig samen op stap in de voor ons als KHL'ers nieuwe havens. Uiteindelijk hebben we het schip overgedragen aan de Grieken en zijn terug gevlogen uit Brits Guyana.
Heb heel goede herinneringen aan hem.

Winston Duits
Hij die de zee bevaren wil
moet haar wel beminnen
anders heeft 't echt geen zin
aan 't zeemansleven te beginnen.
(uit Zilte Poëzie van Leo Bersee)
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Bootsman Jan de Jong overleden.

3 mei 1934 --------------- 3 april 2018 R.I.P.
Bijlagen
Jan.PNG
Jan.PNG (58.13 KiB) 4480 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Peter Beffers
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 apr 2012 14:32

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Peter Beffers »

Met Jan de Jong mijn eerste reis 1972 gevaren en latere reizen .
Ben twee jaar terug nog bij hem thuis geweest maar toen was hij al behoorlijk de weg kwijt .
Weer een stuk verleden weg.
Peter Beffers
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 apr 2012 14:32

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Peter Beffers »

Hoi Jos Pruik,

Veel met je vader gevaren o.a. op de Amstelland en de Salland dacht ik .
Je broer Kees ? dacht ik heb ik ook mee gemaakt met een reis met je vader .
Je vader later nog wel eens gesproken tijdens wat reünies , ook toen je moeder al was overleden waar hij toen best van slag af was.
Ik weet alleen niet meer wanneer je vader overleden is.
Hoe gaat het met je broer kees en zijn jullie ook op face boek of zo.
Groet Peter beffers
ps Volgens mij heb jou ook wel eens in Amsterdam op een boot gezien toen je een keer met je vader mee was.
Ik hoor het wel .
PRUIK 1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2018 20:49

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door PRUIK 1962 »

Dag Winston Duits en Peter Beffers, heel leuk om via dit forum jullie berichten te ontvangen. Door de verhalen van mijn vader Otto en ook de bezoekjes indertijd aan boord van de schepen kennen wij veel namen en hebben wij vele collega's van Otto ontmoet. Jullie namen zijn mij dan ook welbekend. Het was grappig om te lezen dat mijn vader als buurman van jou Winston dorst had en er graag nog een met je wou drinken. Dat is heel herkenbaar en ik zie het in m'n gedachten zo voor me. Otto is maar 64 geworden en is in 1995 overleden. Ik heb zelf ook een reizend beroep gehad en hij heeft na zijn zeemansbestaan nog een aantal mooie reisjes met mij gemaakt. Kees en ik zullen nog wat foto's verzamelen voor dit forum. Ik vind het ontzettend leuk om al die foto's te bekijken en alle verhalen te lezen op dit forum. Lees veel bekende namen: Cees en Coby Buyl, Jan Klap, kapitein Roos. De naam Beffers heb ik ook vaak horen vallen vroeger. Ik herinner me ook nog de kok die volgens mij de bijnaam ome Joop had. Die was aan boord toen ik een keer mee mocht varen van IJmuiden naar Rotterdam. Verder herinner ik me de namen Otto Schilp en Klaas Goos en zijn vrouw Fenny. Deze laatsten kan ik me heel goed herinneren.
Kees en ik hebben geen facebook. Groeten Jos Driesen -Pruik
Peter Beffers
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 apr 2012 14:32

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Peter Beffers »

Hoi Jos ,

Het zou leuk zijn als jullie kees en jij wat foto’s van toe en nu van jullie en je vader zouden plaatsen .
Op een of andere manier had ik wel wat met je vader hij kon net als ik ook wel eens lekker uit de bocht schieten .
Wlide je broer kees niet notaris worden of zoiets .
Ik weet wel dat de reis toen je broer mee voer je vader post van je moeder kreeg en je broer die dan open maakte en je vader dan wel een klaagde omdat er op de brief dan O.C Pruik stond wat dan niet voor hem bestendig was .
Peter Beffers
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 apr 2012 14:32

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Peter Beffers »

Ben met je vader ook wel wezen eten bij pappa’s fritas in Buenos Aires .
Toen je broer Kees aan boord mee was , ik denk 1977 ging je vader daar ook wel eens met hem eten ,
Jullie woonde toen der tijd in het oosten van het land volgen mij .

nogmaals groet Peter Beffers


Plaats reactie