Mooie Tankers
Re: Mooie Tankers
Tja die zouttabletten .... daar ik heb er vroeger veel van geslikt.. dat moest je doen werd mij verteld, want door de hoge temperaturen zweet je veel ... en dus verlies je veel zout.
Toen ik later bij de HAL ging varen hadden ze geen zouttabletten. Ik weet nog wel dat ik erom gevraagd hebt, omdat ik er nog van overtuigd was dat ze noodzakelijk waren. Maar ja ze hadden ze niet en sindsdien heb ik geen zouttablet meer geslikt
Vraag me af hoe het tegenwoordig is ... Worden zouttabletten nog steeds gebruikt ??
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
Jaaa, daar zeggie me zowat.... er stond inderdaad altijd een schaaltje met zoutpillen op de eettafel in de tropen. Het ziet er naar uit dat we "we" ze hier ook weer moeten inscherendaar ik heb er vroeger veel van geslikt
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Tankers
Aha ! Een S-tanker, dus !een Supertanker, Jan
..met een verchroomde "S" op de kont....
Oost, west...ook best
Re: Mooie Tankers
De Caltex Delhi 1952, met de bekende ronde patrijspoorten op de brug.
Op de Rotterdam en de Arnhem hadden we die ook, op de T2 tankers waren ze blijkbaar zo goed bevallen...
IDNo: 5505841 Year: 1952
Name: CALTEX DELHI Type: Tanker Flag: GBR DWT: 12340
Country of build: GBR Builder: W.Doxford & Sons Location of yard: Pallion
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
BU Mihara 11.66
Op de Rotterdam en de Arnhem hadden we die ook, op de T2 tankers waren ze blijkbaar zo goed bevallen...
IDNo: 5505841 Year: 1952
Name: CALTEX DELHI Type: Tanker Flag: GBR DWT: 12340
Country of build: GBR Builder: W.Doxford & Sons Location of yard: Pallion
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
BU Mihara 11.66
- Erikdepooter
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Mooie Tankers
Even er van uit gaande, dat ik die Erik ben die tankers kwalificeert: die Camilla is geen K-tanker. Veel te groot. K-klasse was 19000 TDW. Ook geen C-tanker (13000 DWT). De kwalificatie S-tanker van Jan komt nog het beste in de buurt: supertanker, gemeten naar de maatstaven van 1956, tevens mijn bouwjaar, dik 4 kilo schoon aan de haak.
Geen reus van Heusden, maar een reusje van Scheveningen
Ze hep er trouwens flink de sokken in, met dat stuurboordanker uitgepompt. Ik zou maar even afslacken, voordat je de hele bandstopper aan gort trekt.
Geen reus van Heusden, maar een reusje van Scheveningen
Ze hep er trouwens flink de sokken in, met dat stuurboordanker uitgepompt. Ik zou maar even afslacken, voordat je de hele bandstopper aan gort trekt.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Mooie Tankers
De Campocerrado 1961.
Owner: Cia Arrendataria del Monopolio de Petroleos SA ESP Bilbao
IDNo: 5059496 Year: 1961
Name: CAMPOCERRADO Type: Tanker Flag: ESP DWT: 9503
Country of build: ESP Builder: Soc Espanola de CN (SECN) Location of yard: Sestao
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-13
BU Vigo 29.11.84
Owner: Cia Arrendataria del Monopolio de Petroleos SA ESP Bilbao
IDNo: 5059496 Year: 1961
Name: CAMPOCERRADO Type: Tanker Flag: ESP DWT: 9503
Country of build: ESP Builder: Soc Espanola de CN (SECN) Location of yard: Sestao
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-13
BU Vigo 29.11.84
Re: Mooie Tankers
De Caperata in Hamburg.
IDNo: 5062156 Year: 1950
Name: CAPERATA Type: Tanker Flag: PAN DWT: 28280
Country of build: USA Builder: Bethlehem SB Corp Location of yard: Quincy
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
BU Bilbao 26.1.76
IDNo: 5062156 Year: 1950
Name: CAPERATA Type: Tanker Flag: PAN DWT: 28280
Country of build: USA Builder: Bethlehem SB Corp Location of yard: Quincy
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
BU Bilbao 26.1.76
Re: Mooie Tankers
Mooie foto
Slepertje linksboven lijkt me een Bugsier-bootje, de dikke "antenne" boven de stuurhut lijkt verdacht veel op de Sankt Michielskirche…
Ja...die landungsbrücke op de voorgrond is de Steinwerder LB… Zou die nog bestaan ??? Op die plek is toch de Elbetunnel gekomen ?
Een beetje naar links is geloof ik de ligplaats van de CapSanDiego...
Slepertje linksboven lijkt me een Bugsier-bootje, de dikke "antenne" boven de stuurhut lijkt verdacht veel op de Sankt Michielskirche…
Ja...die landungsbrücke op de voorgrond is de Steinwerder LB… Zou die nog bestaan ??? Op die plek is toch de Elbetunnel gekomen ?
Een beetje naar links is geloof ik de ligplaats van de CapSanDiego...
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Mooie Tankers
Als ik zo de beschrijving lees van Jan heeft hij meer gezien van Hamburg dan auf Der Reeperbahn
nachts um halb zwei (Hans Albers)
nachts um halb zwei (Hans Albers)
Re: Mooie Tankers
Klopt, Jacob....
om eoa reden heb je de 'clubs' in de wereld wel gezien met hun schitterende, hoe zal ik het zeggen, heuvelachtige bezienswaardigheden...
...en werd ik nieuwsgierig naar domgeving…
Maar op de Reeperbahn ben ik zelden of nooit wezen stappen: hooguit ff rondneuzen, vanwege de uitzichten op heuvellandschappen in de Herbertstrasse. Véél te duur: een biertje kost tot 16.00 uur 5 mark, en dat stond ook met grote letters op de ramen of de gevels, maar ergens tegen een wand zat een met kleine letters getypt stripje papier waarop stond "nach 16.00 bis 05.00 getränkepreise 250 DM, Picolo's (mädchengetränke) ab 1000 DM"
Later ging ik wel eens mee om de bemanning dat te laten zien, en vooral op zoek te gaan naar die briefjes of, nog beter, daar geen geld uit te geven.
Kegelen in Skt Pauli prima ! Schillertal, EinsameHerzenclubs, prima, maar zoveel interessants was daar niet. Alle bezoekers waren slechts wandelende bankbiljetten.
Je kon beter rond het station vertier zoeken...
Aan die bezoekjes zit nog een verhaal vast van "Dokter Bas", maar dat heb ik hier ergens op het forum al eens verteld...
Hier nog eens een tanker met deklast...of misschien is het dezelfde wel....
Bij vertrek (zo te zien) uit Vancouver....
om eoa reden heb je de 'clubs' in de wereld wel gezien met hun schitterende, hoe zal ik het zeggen, heuvelachtige bezienswaardigheden...
...en werd ik nieuwsgierig naar domgeving…
Maar op de Reeperbahn ben ik zelden of nooit wezen stappen: hooguit ff rondneuzen, vanwege de uitzichten op heuvellandschappen in de Herbertstrasse. Véél te duur: een biertje kost tot 16.00 uur 5 mark, en dat stond ook met grote letters op de ramen of de gevels, maar ergens tegen een wand zat een met kleine letters getypt stripje papier waarop stond "nach 16.00 bis 05.00 getränkepreise 250 DM, Picolo's (mädchengetränke) ab 1000 DM"
Later ging ik wel eens mee om de bemanning dat te laten zien, en vooral op zoek te gaan naar die briefjes of, nog beter, daar geen geld uit te geven.
Kegelen in Skt Pauli prima ! Schillertal, EinsameHerzenclubs, prima, maar zoveel interessants was daar niet. Alle bezoekers waren slechts wandelende bankbiljetten.
Je kon beter rond het station vertier zoeken...
Aan die bezoekjes zit nog een verhaal vast van "Dokter Bas", maar dat heb ik hier ergens op het forum al eens verteld...
Hier nog eens een tanker met deklast...of misschien is het dezelfde wel....
Bij vertrek (zo te zien) uit Vancouver....
- Bijlagen
-
- Stolt_Dragon_170575 dep. Vancouver (details(.jpg (114.85 KiB) 3320 keer bekeken
Oost, west...ook best