Scheepvaartfoto's diversen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ah, een echte deskundige. 'k Sluit niet uit dat ik over de Amsterdam te primair heb gereageerd. Ik meende me te herinneren dat er ergens stalen balken waren gebruikt en ik heb daar maar gelijk de hele romp van gemaakt. Dat van die dekhoogte weet ik heel zeker, want ik zie Willem nog staan foeteren op die amateurs van de Amsterdam.
Leuk om gewerkt te hebben aan zo'n prachtig schip als de Stad Amsterdam. Heb daar een keer een kort reisje op gemaakt helaas met zwakke wind, maar toch heel indrukwekkend. Kan me herinneren dat ze voor het bedienen van het lopend want een Scandinavisch systeem hadden waarbij je meerdere zeilen tegelijk kon aanhalen.
Adri
Leuk om gewerkt te hebben aan zo'n prachtig schip als de Stad Amsterdam. Heb daar een keer een kort reisje op gemaakt helaas met zwakke wind, maar toch heel indrukwekkend. Kan me herinneren dat ze voor het bedienen van het lopend want een Scandinavisch systeem hadden waarbij je meerdere zeilen tegelijk kon aanhalen.
Adri
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Hallo Adri , sorry voor de naams verwisseling,
Ik vindt het jammer dat de hr.W.Vos een beetje min denkt over die amateurs van de Amsterdam , maar hij weet toch ook hoe dit project tot stand is gekomen , daar waren geen sponsers bij zo als Hendrik Veder / Nedlloyd , maar een bouwmeester dhr. Vermeer en voor het groten deel was het project bemand met werke lozen om die mensen aan een baan te helpen. met wat steun van de gem .
A.Dam
Ik ben ook op de Batavia a/b geweest maar wat ik daar gezien heb, is ook niet om over naar huis te schrijven wat ze met het touw werk en teer hebben gedaan ,je zou haast zeggen stop eens een hand in eigen boezem , maar er is nog een leuk detail de hr A. van Someren , bij de K.H.l. wel bekend, is nog bij ons langs geweest voor het een en ander [tuigage]voor a/b van de Batavia ,maar nog maals het is jammer dat er zo wordt gedacht ,
En het machinale systeem op de klipper is, als ik het me voor de geest kan halen, is een soort tapse kaapstander met div.r.v.s.staaldraden rond de dikte van 12/14 m.m.om o/a de ra's te brassen .
grtn.
Chris.Vr
Ik vindt het jammer dat de hr.W.Vos een beetje min denkt over die amateurs van de Amsterdam , maar hij weet toch ook hoe dit project tot stand is gekomen , daar waren geen sponsers bij zo als Hendrik Veder / Nedlloyd , maar een bouwmeester dhr. Vermeer en voor het groten deel was het project bemand met werke lozen om die mensen aan een baan te helpen. met wat steun van de gem .
A.Dam
Ik ben ook op de Batavia a/b geweest maar wat ik daar gezien heb, is ook niet om over naar huis te schrijven wat ze met het touw werk en teer hebben gedaan ,je zou haast zeggen stop eens een hand in eigen boezem , maar er is nog een leuk detail de hr A. van Someren , bij de K.H.l. wel bekend, is nog bij ons langs geweest voor het een en ander [tuigage]voor a/b van de Batavia ,maar nog maals het is jammer dat er zo wordt gedacht ,
En het machinale systeem op de klipper is, als ik het me voor de geest kan halen, is een soort tapse kaapstander met div.r.v.s.staaldraden rond de dikte van 12/14 m.m.om o/a de ra's te brassen .
grtn.
Chris.Vr
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Dat zijn Jarvis brace winches.
groeten
Jan
groeten
Jan
Re: Scheepvaartfoto's diversen
De Canadian Sailor bij de bekende Suspensionbridge bij Bristol.
IDNo: 1141377 Year: 1919
Name: CANADIAN SAILOR Type: Cargo ship Flag: CAN Tons: 2186
Country of build: CAN Builder: Port Arthur SB Location of yard: Port Arthur
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-10.5
25 EMPEROR OF HAVANA - 27 NICHIEI MARU
foundered 35.00N/125.00E 11.10.42
IDNo: 1141377 Year: 1919
Name: CANADIAN SAILOR Type: Cargo ship Flag: CAN Tons: 2186
Country of build: CAN Builder: Port Arthur SB Location of yard: Port Arthur
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-10.5
25 EMPEROR OF HAVANA - 27 NICHIEI MARU
foundered 35.00N/125.00E 11.10.42
Re: Scheepvaartfoto's diversen
gr.Bas
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Je zou bijna denken dat de brugkraan op de achtergrond in de fik staat
Re: Scheepvaartfoto's diversen
gr.Bas
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ik kan die ouwe MAN horen zuchtenSfeerbeeld Hamburg met wat de Duitsers wel bewaard hebben.
- Bijlagen
-
- Aquarel_zuigertrekken.jpg (126.77 KiB) 2762 keer bekeken
-
- MANN-Koppenbordes.jpg (114.76 KiB) 2762 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Harry, ik heb nooit een M.A.N scheepsdiesel in het echt gezien maar ik neem aan dat de schilder een foto als voorbeeld had. Dat hemd is lang en ziet er vies uit.
Bovenop het deksel in het midden zal de verstuiver zitten, klein dingetje zo te zien of zit de rest in het deksel?
Dan dat zilver gepainte klepding aan de zijkant met een stukkie rode leiding, is dat een aanzetluchtklep?.
Niet veel te zien op zo'n kale kop
Nog een keer gekeken nu met de ziekenfondsbril op, het lijkt eerder op een ontlastklep.
Zo'n motor indien tweetakt heeft geen nokkenas nodig, wel iets om de brandstofpompen op tijd te laten werken. Hoe was dat op die Verolme-M.A.N.
Bovenop het deksel in het midden zal de verstuiver zitten, klein dingetje zo te zien of zit de rest in het deksel?
Dan dat zilver gepainte klepding aan de zijkant met een stukkie rode leiding, is dat een aanzetluchtklep?.
Niet veel te zien op zo'n kale kop
Nog een keer gekeken nu met de ziekenfondsbril op, het lijkt eerder op een ontlastklep.
Zo'n motor indien tweetakt heeft geen nokkenas nodig, wel iets om de brandstofpompen op tijd te laten werken. Hoe was dat op die Verolme-M.A.N.