Sleepboten
- jur kaspers
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 25 okt 2009 15:22
Re: Sleepboten
Goedemorgen,
Vandaag gezien de opvarende "DUTCH PIONEER"
op de Oude Maas t/h Spijkenisse.
Groeten Jur
Vandaag gezien de opvarende "DUTCH PIONEER"
op de Oude Maas t/h Spijkenisse.
Groeten Jur
- Bijlagen
-
- DSCN4753 (2) (Medium).JPG (151.96 KiB) 5523 keer bekeken
-
- DSCN4752 (2) (Medium).JPG (185.95 KiB) 5523 keer bekeken
Re: Sleepboten
gr.Bas
Re: Sleepboten
De Cairngarth 1913.
IDNo: 1135499 Year: 1913
Name: CAIRNGARTH Type: Tug Flag: GBR Tons: 133
Country of build: GBR Builder: Lytham SB Location of yard: Lytham
BU Barrow 14.9.60
IDNo: 1135499 Year: 1913
Name: CAIRNGARTH Type: Tug Flag: GBR Tons: 133
Country of build: GBR Builder: Lytham SB Location of yard: Lytham
BU Barrow 14.9.60
Re: Sleepboten
Als er een topic voor mooie sleepboten zou bestaan kwam deze pas geredde en door partikulier initiatief gerestaureerde Dockyard III wel in aanmerking voor een plekje.
groeten
Jan van der Pluijm
En toen lag er bij ons voor de deur een drempeltje waar ze met 2.80m bijna niet meer over heen kwam
En morgen rondvaren op het Veersemeer.groeten
Jan van der Pluijm
Re: Sleepboten
Vanmorgen vertrok ze weer uit de Landbouwhaven om op het Veersemeer rondvaarten te gaan verzorgen ivm. Kortgeense Havenfeest.
Daar gaat ze moeiteloos over de drempel, waar ze gisteren nog vast lag. groeten
Jan van der Pluijm
Bij gebrek aan een boegschroef werd een sloepje ingezet om de boor in de krap bemeten haven met veel Tupperware rond te krijgen.Daar gaat ze moeiteloos over de drempel, waar ze gisteren nog vast lag. groeten
Jan van der Pluijm
Re: Sleepboten
Mooi Jan, ga zo door! prachtige sleper als boegschroef moet er toch wel iets anders te krijgen zijn zoals een mooi opduwertje?
Re: Sleepboten
Jan, ik denk dat op ruim water, in de RDM tijd op de Nieuwe Maas en Waterweg een boegschroef niet nodig was, bestond trouwens nog niet en de schippers waren vaklui, die best zonder konden. Maar in de ondiepe klein havenkom was het hulpje hard nodig, omdat anders het nodige plastic van ca. 7,50 meter MET boegschroef gesneuveld zou zijn en dat zou dan de verzekering weer NIET leuk gevonden hebben.
groeten
Jan van der Pluijm
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Sleepboten
De Cervia met de Dan Fodio.
HIER de Cervia bij het stoommuseum.
De Dan Fodio:
IDNo: 5085873 Year: 1950
Name: LA SIERRA Type: Cargo ship Flag: GBR DWT: 9360
Country of build: GBR Builder: W.Doxford & Sons Location of yard: Pallion
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
59 DAN FODIO - 74 FOS - 78 KRONOS II - 78 KRONOS I
BU Gadani Beach 10.78
HIER de Cervia bij het stoommuseum.
De Dan Fodio:
IDNo: 5085873 Year: 1950
Name: LA SIERRA Type: Cargo ship Flag: GBR DWT: 9360
Country of build: GBR Builder: W.Doxford & Sons Location of yard: Pallion
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
59 DAN FODIO - 74 FOS - 78 KRONOS II - 78 KRONOS I
BU Gadani Beach 10.78
Re: Sleepboten
Ik heb helaas geen gegevens van deze fraaie oude sleepboot de "Champion".
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Sleepboten
Volgens mij staat er een stoommachientje in Jos ( dat kan zowel een Compound als ook een Triple karretje zijn vanzelf!) en zo goed als zeker een Schots keteltje met 2 vuurgangen en dan vanzelf kolen gestookt.Ik heb helaas geen gegevens van deze fraaie oude sleepboot de "Champion".
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"