Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Op de kont zitten zware vertikale "strippen .....etc.etc. stuurboord een uitgebouwde korte pijp /bolder.
Ik heb geen idee Jan,wat betreft die zwarte doppies op de railing aan de kont .......maar ik denk dat die " zware vertikale strippen" niks anders zijn dan " verkleurde lekwater streeepen op de huid" dus een beetje bedriegelijk????
Die bolder is volgens mij niks meer dan een " vast aangebrachte kerry-emmer"

PS. Zulke vragen moet je ook niet aan Jossie stellen Jan.......die woonde in zijn dagen op de midscheeps en kwam alleen in d'akkomodaaaasie achteruit voor een potje na de wacht met een vriendelijk en vergevings gestemde 3e meester :lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Jacob Bothof
Berichten: 1487
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jacob Bothof »

Dat was dus na de Hondewacht, dan zagtie al helemaal niks :lol:
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Mooie Tankers

Bericht door Chr.Vr. »

Mede ---buisers
zullen we die zwarte dopjes , achter op de gordijn rand , naast de vaste kerry emmer , maar geleide rollen noemen .
grtn
Chris Vr.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dat was dus na de Hondewacht, dan zagtie al helemaal niks
Hattie al de hele wacht " met de rug naar de regen" gestaan Jacob??? :mrgreen: Maaar we salluh maar ophouwuh met de stuurman te pesten, hij leg al an de zuurstof :(
Neem maar een Grolschje van me Jos!! :-D
maar geleide rollen noemen .
Ik wou niet ALLE problemen allemaal tegelijk oplossen Chris :lol: er mot toch wat te ouwenelen zijn op dit leugenbankie net buiten de Kombuisdeur :lol:

Van den Langen Oliepotten omvaart.
Nu inmiddels alweer een jaar of 10 geleden kom ik helegaar uit Canada op een Reunie van ouwe " Reuzen van Heusden" en schuif aan bij een ploegie ouwe happers. De meesten kende ik en er volgden de bekende begroetingen van ouwe maten onder elkaar...da's in mijn ogen dus best een vliegtuigkaartje waard...staat er ook een gozer bij die ik niet ken of herken en ik geef hem een hand en noem mijn naam. Zegt die knakker : " Nou mot je het toch @#%$&*)_niet gekker gaan maken Lange, door net te doen alsof je mij niet kent"........ik had absoluut geen idee en zeg iets van : " Kom maar op met de details" :lol: ....aaahwel er volgde een hoop heen en weer geneuzel vanzelf, maar bleek dat hij de Chef kok was, we hadden samen een paar reizen gemaakt in de opwindende dagen voor de Chinezen in de Kombuis terecht kwamen. Wat ik me NU nog goed herinner is zijn opmerking hoe ik kennelijk de uitvinder was geweest van " een blikken teil met ijs en ijswater en koud bier midden in zijn hutje, zodat we niet meer steeds naar de koelkast hoefden te rennen" :mrgreen: :roll: :lol:
Kijk dat zijn toch mooie herinneringen voor een eenvoudig 7e massinissie en zoiets maak je jaaa nait mee als je boekhouder bent geworden bij de lokale fietsenmaker op de hoek van de straat.......zakmahzeggggg'n :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

hij leg al an de zuurstof
Klopt helegaar. :wink:
Ik doe alleen nog wat simpele dingetjes op Kombuispraat en doe het verder heel rustig aan.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Kassie an Jos...Kassie an en ALL the best! :)
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mooie Tankers

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Zo`n ''zwembak'' hadden we ook op een van de Ogden tankers,...maar dan nòg dichter tegen de schoorsteen opbouw aan.Je leuter trilde uit je zwembroekie....heb er maar èèn keer gebruik van gemaakt :(
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Je leuter trilde uit je zwembroekie.
Prachtige omschrijving van het trillen op de poop, Mart! :lol:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mooie Tankers

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja Jos.....ouwe Mart mag dan nu wel een ouwe tuinman zijn(zie foto), maar als de geest uit de fles komt en in mijn bekkie,beschrijf ik de toestanden toen en nu nog best aardig.
Bijlagen
WIN_20180614_09_58_13_Pro.jpg
WIN_20180614_09_58_13_Pro.jpg (44.52 KiB) 4954 keer bekeken
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

maar als de geest uit de fles komt
Dat zal dan wel een Presidentiele Geest zijn Mart :lol: Ik zie dat je de winterjas er bij aan hebt......frisjes in Braziel en de bananen soms bevroren?? :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie