Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4858
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

Verroest, m'n berichie over gedeisd houden is verdwenen. :shock: :?
Zeker ut verkeerde knoppie aangeraakt. :oops:
Maar ik blijf gaan voor -als het in het huis is dus- een glaasie kouwe thee van het merk Compass Box Hedonism the Muse :mrgreen:
Alvast gefeliciteerd @Adri
Proost.

Whisky.JPG
Whisky.JPG (7.66 KiB) 1860 keer bekeken
Grtn @Allen

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Ja, dat is ontzettend aardig Allen, maar... zoals Harry weet heb ik een aantal jaren al reizend en verkopend, in N. Amerika doorgebracht. En dan is het verdomd lastig als je geen Whiskey, of nog erger, Bourbon lust. En ik heb echt alles geprobeerd: recht, op de rotsen, met soda, maar ik bleef het smerig vinden. Vaak krijg je op een receptie ongevraagd zo'n goudgeel glaasje aangereikt en ik moet bekennen dat ik er wel eens eentje achter de rhododendrons heb gesodemieterd.

Maar voor een Kore(n)wijntje kan je me 's nachts wakker maken.

Adri
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

- Jos en vooral op zijn gezondheid
De zuurstofslang zit in mijn neus, dus die zit niet in de weg als ik een pilsje drink. :wink:
En de dokter vindt het ook prima dat ik in dit stadium nog lekker van alles eet en drink, waar vind je nog zo'n dokter? :lol:
Salute!
Gebruikersavatar
jandikker
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 dec 2017 13:47
Locatie: Schore (Zld)

Re: Ambuggiebar

Bericht door jandikker »

Een stevige handdruk van een Schoorse Tukker ter gelegenheid van je verjaardag over zes maanden.
Heb 't in mijn agenda gezet en dan pas mijn gelukwensen.

En Harry, ik loop niet meer met van die zware bahco's in men zak dus ik hou 't op tinnetje Grolsch, maar wel van een halve liter.

Adri good goan!

Jan
Aait vedan :-D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maar voor een Kore(n)wijntje kan je me 's nachts wakker maken.
Nou breng dan maar een paar kruikjes Korenwijn mee zodat we hier in't vervolg op elke Woensdag weer een week van de aanloop naar je verjaardag kunnen aftellen.....we zullen het afstrepen op de kalender zodat we de tel niet kwijt raken :lol:
echt alles geprobeerd: recht,..... bleef het smerig vinden. ..... ongevraagd zo'n goudgeel glaasje aangereikt ...... eentje achter de rhododendrons heb gesodemieterd.
En uuuh Adri, nou we toch elke Woensdag even je aankomende verjaardag gaan herdenken moet je toch eens toestemming gaan regelen bij de direktie om een paar flessies 12 jaar ouwe Single Malt " The Balvenie" Double Wood aan te schaffen en dan zal ik je dat hier eens "leren drinken" met een klein stukkie mooi helder ijs eerst even laten smelten in een goed whiskey glas.....in het onwaarschijnlijke geval dat je dat niet lust, moet je gelijk door naar de dokter want dan IS er iets serieus mis met je :mrgreen: Met die Balvenie blijf je heus niet zitten, wij regelen dat dan wel verder voor je :lol: ....aan deze kant van de plas op het kontinent loop je soms tegen allerlei bocht aan - zo als die Sour Mash of zo- dat werkelijk niet te zuipen is....lijkt wel op de vroegere produkten van Wijnand Focking in Zuid-Amerika...een overblijfsel van de produktie van vliegtuigbenzine :lol:
Ik zie trouwens dat de echte Ouwe Kali Hap uut Twente ook in de kroeg komt, Jan weet zowel van de Hoed alsmede van de Rand......toch wel flink mazzel voor een gepensioneerde fietsen makende walslurp in zo'n illuster bevaren gezelschap te mogen verkeren ......dat maak je in het cafe op ut darp niet zomaar mee Adri :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Jos heeft in ieder geval een verstandige arts, dat is een rondje waard.
Doe dan maar korenwijn het kleurverschil met slappe bourbon is maar gering.
Overigens had ik een klant in Taiwan die van mij een extruder voor visvoer had gekocht, de garantiecapaciteit was 2 ton per uur. Ik moest dat 24 uur lang volhouden. In zo'n klein bedrijfje als ik had ben je verkoper, garantiemachinist en soms ook putjesschepper, in ieder geval toen ik daar voor het inbedrijfstellen neerstreek kreeg die Chinees vreemde ideeën.
Hij wilde een weddenschap doen, als die extruder minder dan 2 ton zou doen wilde hij de afgesproken boete innen plus een jaar reservedelen, deed het orgel meer dan 2 ton dan mocht ik op zijn kosten 14 dagen in Taiwan stappen. Vol vertrouwen ging ik de weddenschap aan en we produceerden in korte tijd zoveel dat hij geen silocapaciteit meer vrij had en de machine gestopt moest worden.
Daar moest op gedronken worden en wel met korenwijn in waterglazen.
Ik had 3 kruikjes bij mij voor een toast op de goede afloop, nou die gasten konden niet tegen korenwijn, ze waren zeer snel van het toneel verdwenen terwijl nog niet alle kruikjes leeg waren.
Van dat stappen is nooit iets terecht gekomen, het protocol werd de volgende dag door de bedrijfsleider met hoofdpijn getekend.
De daarop volgende dag zat ik in een vogel richting Amsterdam, wat een watjes die Chinezen :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

wat een watjes die Chinezen
Dat waren dan vast wel volgelingen van Tjank Kai Check Jan.......die broeders van Mao waar ik toendertijd noodgedwongen mee heb mogen optrekken konden er ook een houtje van.....whiskey in limonade glazen en dan " Second Yam Sing " :lol: .....ik goot dan de eerste paar rondjes in m'n linker broekspijp en liet me in die dagen zeker niet door een paar Chinezen onderuit halen.....me NO plenty loossy facie etc. etc..... maaar het IS toen wel eens krap an kantje boord geweest met die Mao klanten :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Ik had 3 kruikjes bij mij voor een toast op de goede afloop, nou die gasten konden niet tegen korenwijn, ze waren zeer snel van het toneel verdwenen terwijl nog niet alle kruikjes leeg waren.
Nu, dat doet deze dame ook nog wel beter....
Ik durf rustig een avondje aan met ieder van jullie... :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ja, bejaarden onder de tafel drinken foei mevrouw :x
Gebruikersavatar
jandikker
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 dec 2017 13:47
Locatie: Schore (Zld)

Re: Ambuggiebar

Bericht door jandikker »

Harry had het over:

Ik zie trouwens dat de echte Ouwe Kali Hap uut Twente ook in de kroeg komt, Jan weet zowel van de Hoed alsmede van de Rand......toch wel flink mazzel voor een gepensioneerde fietsen makende walslurp in zo'n illuster bevaren gezelschap te mogen verkeren ......dat maak je in het cafe op ut darp niet zomaar mee Adri :

Ik veul mie een bettien annesproken.

Sinds ik hier woon, zo'n 25 jaar, hangt in mijn dorp een uithangbord van een kroeg tegenover de kerk. Maar ik heb het niet meegemaakt dat er een borrel te koop is. Dus moet ik mij wel aansluiten bij diejen zupers die hier hun leugens en waarheden bij Maria aan elkaar vertellen. Affijn, ik geniet van al die stukkies.
Ben in 1955 is een keertje in Sjanghai geweest. Nou nikkes van enige alcoholische versnapering. Gewapende wachten daar boven, alle hutten doorzocht en daarbij werden alle Amerikaanse blaadjes als Life en alle fototoestellen meegenomen. Kregen we bij vertrek weer terug hoor. Kregen een gratis excursie naar een museum. Er was een zeemanshuis gerund door een paar Wit-Russische dames waaraan ook een winkel verbonden was met vrij vervoer v.v. Wisten ze toen zeker nog niet van onze veel bezochte bar...

Nou ik mijn gadji niet kan opmaken in Schore: Maria doe ze nog maar es vol.

Jan
Aait vedan :-D


Plaats reactie