Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vaak waren het van die kaairatten die in NW-Europa destijds in veel havens na vastwerken aan boord kwamen.
Maart 1970, we lagen met de Goeree te lossen in Glasgow.
Ik was toen derde stuurman en ben toen samen met 5e wtk Ceessie Verstrate uit Den Haag, mijn vaste stapmaat, nog de wal op geweest voordat ik met verlof zou gaan.
Heel netjes probeerden we een net naaimeisje te versieren, maar we kwamen niet verder dan een afscheidskusje van twee verpleegsters toen we afscheid van ze namen, want de volgende dag moesten ze weer vroeg aan de bak. :(
Daarna zijn we maar de kroeg ingedoken en werden we er na sluitingstijd netjes uitgeknikkerd.
Dus lichtelijk beneveld kwamen we aan boord gestrompeld.
Het was weekend, dus we konden de volgend ochtend lekker uitslapen. :)
We namen dus nog een afzakkertje in de scheepsbar en terwijl we over het leven in het algemeen en het leven van een zeeman in het bijzonder zaten te filosoferen kwamen er opeens een paar, zo te zien afgenaaide lellebellen, de bar binnen met de vraag of we wat te drinken hadden.
Gastvrij als we waren boden we ze uiteraard een drankje aan, dat ging erin als Gods woord in een ouderling.
Ze hadden net de hele Chinese bemanning afgewerkt, dus waren ze wel toe aan een alcoholische versnapering. :wink:
Uiteraard ging dit met gepaard met de nodige geluidsoverlast, zodat die ouwe opeens in zijn pyjama met ochtendjas verscheen met de woorden: "Komen, schop die wijven van boord."
Dit was natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan en even later verscheen die ouwe opnieuw in de bar, ditmaal in vol ornaat met uniform en pet op om meer indruk te maken op die wijven.
Op Haagse Ceessie maakte dit totaal geen indruk en hij zei toen in plat Haags: "Kapitein, ik zie die wijffe liever in hun blote kont, dan jou in je zondagse pak." :lol:
Maar op de een of andere manier dropen ze af en doken we daarna onze kooi in.
Ik ben deze kapitein later weer tegengekomen op de Walcheren en de Kaap Hoorn, maar hij heeft het nooit meer over dit voorval gehad. :wink:

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Op de kust en grote vaart schepen waarop ik gevaren heb organizeerden vele kapiteins zelf hun party's of toonden geen bezwaar bij onverwacht vrouwelijk bezoek.Bij deze feestelijkheden was ik een gewaardeerde ceremoniemeester....breek me de bek niet open :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door sparks »

Mart,

Ik praat over de periode 89-91, zelfs mijn favoriete kapitein die absoluut niet moeilijk deed over wat dan ook, wilde "geen gesodemieter aan boord met van die temeiers. punt" riep hij dan. "Plek zat in de haven heren".

Op die Belg was ook niet voor mij weggelegd, vlak voor vertrek totaal verliefd geworden op de vrouw waar ik nu nog mee getrouwd ben. Ik had geen enkele behoefte aan die dames. De reizen daarvoor is een ander verhaal. :lol:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Mijn vaargebied is veelal midden en zuid america geweest en daar minder last van zich'' volgietende tomeiers''..... meestal lieftallige nette naaimeisjes die zich liggende staande moesten houden :roll: Als dan zo"n gezelschap aan boord komt en in hun pendekkie het zwembadje bevolkt,bleef ik niet al te lang sterk :lol: Dus vergeef mij miin losbandig leventje.De laatste vaarjaren weer terug in europeese wateren en weer netjes geworden omdat er gewoon geen teid meer was voor uitspattingen :oops: :(
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Martinus »

De Braziliaanse scheepvaartmaatschappij Aliança Navegação e Logística heeft momenteel de vrouwelijke gezagvoerdster Daisy Lima da Silva, 37 jaar jong, in dienst. Aliança werkt met containerschepen in de kustvaart van Buenos Aires tot aan Manaus. Zij commandeert het schip Sebastião Caboto. Daisy is sinds 2 jaar getrouwd met de gezagvoerder van het Aliançaschip Bartolomeu Dias en maakt reizen van 56 dagen.
AliançaComandanteDaisyLimadaSilva37anos.jpg
AliançaComandanteDaisyLimadaSilva37anos.jpg (66.5 KiB) 3406 keer bekeken
SEBASTIAO_CABOTO.jpg
SEBASTIAO_CABOTO.jpg (50.65 KiB) 3400 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door v+d »

Prima toch, leuker als zo'n dikbuikige bejaarde gezagvoerder in een korte broek met wijde pijpen :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

leuker als zo'n dikbuikige bejaarde gezagvoerder etc.
Ze moet er wel voor zorgen dat "Knopen-Kees" niet bij de knopies komt :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

jdbvos schreef: 21 sep 2018 14:36 :lol: :lol: :lol: :lol:
Ook Kees Bloemkool buiten het stuurhuus houden :(
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

de vrouwelijke gezagvoerdster Daisy Lima da Silva, 37 jaar jong,
Die Ouwe dus... :)


Plaats reactie