Alle Oldtimers [No ships]
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Toen was ik nog een LTS jochie met vakantie bij mijn ouders aan boord,
zie schoorsteen op de achtergrond
zie schoorsteen op de achtergrond
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Jacob hier jeugd sentiment https://youtu.be/Sw4RVyaYWgY
En ik denk dat de foto zo moet staan gezien de naam op de boeg van het schip Ik vond ook nog een kleuren foto
En ik denk dat de foto zo moet staan gezien de naam op de boeg van het schip Ik vond ook nog een kleuren foto
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Inderdaad Leo, prachtige kleurenfoto .Ik maakte in die tijd zwartwit foto's, was goedkoper
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Ze blijven toch veel aardiger als onze eigen moderne bak.
Jan van der Pluijm
groetenJan van der Pluijm
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Kan iemand van deze verwrongen bolide te WARKEN nog een merk
boven water takelen?
boven water takelen?
Grtn @Allen
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Je zou denken een Simca Aronde, maar de vouw in het plaatwerk en het logo op de koffer maken er een Opel Rekord of Olympia van denk ik.
Die overweg bij de Witte Smid zijn wij met de Fiat 500 ook al eens al slippend dwars over gegaan en dat liep goed af.
Je weet wel zo'n 500 met een twee cilinder viertakt en luchtkoeling, zo'n ding wilde nog pest pittig lopen.
Het gezag was roerganger en ik hield de techniek in de gaten . Laag staande zon en zoals te verwachten ging het lichtje op rood en het belletje rinkelen juist toen we de rails bijna bereikt hadden.
Niets aan de hand, in zo'n geval maak je zo snel mogelijk de overweg vrij, dus rij je door.
Niet ons gezag, dat gaf de order: "vol in de ankers" en dat nu moest je bij zo'n autootje niet doen.
Het ding ging dwars op de gladde overgang maar hield gelukkig voorwaartse snelheid en glibberde zomaar richting Zutphen van de rails af.
Ach ja, geen ABS, geen luchtzak, geen gordelspanners, geen gordels en zelfmoorddeuren, we stroopten het eraf met witte gezichten en 15 minuten zwijgen. We hadden ook nog twee kleuters, twee middelgrote honden en een opgevouwen wandelwagen aan boord.
Hoe we al dat spul er destijds in kregen? Ik zou het nu niet weten, waarschijnlijk een kwestie van persen en verdraagzaamheid
Om mij heen hoor ik vaak dat vroeger alles beter was, ik geloof daar geen barst van
Die overweg bij de Witte Smid zijn wij met de Fiat 500 ook al eens al slippend dwars over gegaan en dat liep goed af.
Je weet wel zo'n 500 met een twee cilinder viertakt en luchtkoeling, zo'n ding wilde nog pest pittig lopen.
Het gezag was roerganger en ik hield de techniek in de gaten . Laag staande zon en zoals te verwachten ging het lichtje op rood en het belletje rinkelen juist toen we de rails bijna bereikt hadden.
Niets aan de hand, in zo'n geval maak je zo snel mogelijk de overweg vrij, dus rij je door.
Niet ons gezag, dat gaf de order: "vol in de ankers" en dat nu moest je bij zo'n autootje niet doen.
Het ding ging dwars op de gladde overgang maar hield gelukkig voorwaartse snelheid en glibberde zomaar richting Zutphen van de rails af.
Ach ja, geen ABS, geen luchtzak, geen gordelspanners, geen gordels en zelfmoorddeuren, we stroopten het eraf met witte gezichten en 15 minuten zwijgen. We hadden ook nog twee kleuters, twee middelgrote honden en een opgevouwen wandelwagen aan boord.
Hoe we al dat spul er destijds in kregen? Ik zou het nu niet weten, waarschijnlijk een kwestie van persen en verdraagzaamheid
Om mij heen hoor ik vaak dat vroeger alles beter was, ik geloof daar geen barst van
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Alle Oldtimers [No ships]
vroeger alles beter was, ik geloof daar geen barst van
Goed begin van de dag....een stuk beter als gisteren
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Alle Oldtimers [No ships]
De bestuurder bij Warken kwam er beter af dan een maand eerder deze persoon bij Doetinchem.
Kwam ook onder een Blauwe Engel; die treinstellen waren toen vrij nieuw.
Het betrof de stationcar NN-88-21, dus het type zal wel makkelijk te traceren zijn.
Toen vielen er nog veel meer slachtoffers op de overwegen dan nu (ook hierbij was het vroeger dus niet beter ).
ProRail heeft nu het voornemen om betonblokken te plaatsen bij de onbewaakte overwegen.
Groet, Paul G.
Kwam ook onder een Blauwe Engel; die treinstellen waren toen vrij nieuw.
Het betrof de stationcar NN-88-21, dus het type zal wel makkelijk te traceren zijn.
Toen vielen er nog veel meer slachtoffers op de overwegen dan nu (ook hierbij was het vroeger dus niet beter ).
ProRail heeft nu het voornemen om betonblokken te plaatsen bij de onbewaakte overwegen.
Groet, Paul G.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Wat een verhaal Jan, van die overweg. Dat beeld raak je je hele leven niet meer kwijt schat ik zo in. Mw. Breeze heeft een keer zoiets gehad op een besneeuwde goederentreinoverweg in R'dam zuid, dus alles met lage snelheid. Maar ze heeft het er nog steeds over (af en toe gelukkig).
@Allen, overweg Warken lijkt inderdaad een Opel. Op de kofferklep is het Opel-logo net zichtbaar.
@Patru, overweg Doetinchem lijkt mij de gril van een Morris Minor.
Adri
@Allen, overweg Warken lijkt inderdaad een Opel. Op de kofferklep is het Opel-logo net zichtbaar.
@Patru, overweg Doetinchem lijkt mij de gril van een Morris Minor.
Adri
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Breeze : Dat zou zomaar goed kunnen zijn .
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO