Alle Oldtimers [No ships]

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door v+d »

Jawel Leo maar dan met zo'n mooie houten opbouw achter, het was een stationwagen.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Harry G. Hogeboom »

....nog veel meer slachtoffers op de overwegen dan nu etc.
Dit soort griezelige bakkies lees je hier ook nog "af & toe" hier in de wereld en ook nog hier vlakbij een klein pikheetje geleden. Ik moest er toevallig van morgen nog aan denken-nadat ik dit gisteren dit had gelezen- toen ik vanmorgen achter een KNAL-GEEL geschilderde SCHOOLbus stond bij de spoorweg overweg. Schoolbussen-vol met kinderen- zijn hier soortement " onder EN boven de wet" zogezeid..ALS ze stoppen gaan de knipperlichten aan en slaat er een "lange arm" halfweg over de straat EN dan STOPT ALLE verkeer.....een schoolbus met lichies an voorbij rijden!!!........DAT leren die mannen met de Rode Jassen en die gele streep op de broekspijp je dus RAZENDsnel AF! ALLES staat stil en blijft stil TOT de kinderen foetsie zijn en de rooie lampies weer uitgaan. ZO stoppen ze dus ALTIJD een mooi pikheetje vooor iedere spoorweg overgang...of de bomen nu wel of niet naar beneden zijn, de knipperlichten wel of niet knipperen.....ZE stoppen en staan een pikheetje de situatie te bekijken voooor er weer verder wordt gereden......al met al dus wel goed geregeld :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Breeze »

Misschien kan de stint met zo'n maatregel weer zijn certificaat terugkrijgen? Maar die geweldige N. Amerikaanse discipline v.w.b. schoolbussen, zie ik hier nog niet zo gauw er in geramd worden.

Adri
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door v+d »

Discipline? Als ik een heel enkele keer de IJssel oversteek richting Westen dan denk ik bij Apeldoorn al dat ik in het "Wilde Westen " terecht gekomen ben. Bij Hoevelaken is het al chaos en dat alleen omdat wij Hollanders weinig ophebben met discipline.
Ik weet het ik ben oud aan het worden :lol:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door jdbvos »

Ach...tegen idioten is echt niets opgewassen, zoals op de bewakingsvideo van de NS hier ....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Breeze »

Breeze schreef: 11 okt 2018 17:10Wat een verhaal Jan, van die overweg. Dat beeld raak je je hele leven niet meer kwijt schat ik zo in.
Over beklijvende beelden gesproken, in de machinefabriek waar ik gewerkt heb, was een chef werkvoorbereiding die lang geleden met zijn plezierjachie en vrouw en kinderen een verkeerde manoeuvre had uitgevoerd in een sluiskolk. Behalve hijzelf was de hele bemanning verdronken. Het was hertrouwd en een heel prettige collega. Toen ik hem vroeg of hij er nog wel eens aan dacht zei hij: elke dag ...

Adri
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Allen »

Een ieder bedankt voor de reactie op het verfrommelde Opeltje.
@Jan, je hebt het over: Bij Apeldoorn al in het wilde westen.
Ik ken meerdere personen -om niet te zeggen: heul veul- uit het 'westen' die zo nu en dan
naar het 'verre oosten' komen rijden.
95% van die kennissen zegt dat 'wij' hier in het oosten zo hard/snel rijden.
Mijn reactie is dan; dat valt wel mee, maar ja wij hebben hier nog wat ruimte om
hard te jagen.
Ach ja, het is nooit goed of het deugd niet.
Waar ik mij wel serieus een iewat zorgen over maak zijn de vrachtwagens die bestuurd
worden door buitenlandse truckers en die heen en weer over de A1 jakkeren.
Even verder zigzaggen.
@Adri heeft het over een stint.
Hieronder een voorloper uit 1922.


Stint - de voorloper001.jpg
Stint - de voorloper001.jpg (86.58 KiB) 5160 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Breeze »

Wat zou er nou onder die rok zitten? Een puntzadel?

Adri
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Allen »

Oldtimers hadden ook onderhoud nodig. :-D
Oldtimer001.jpg
Oldtimer001.jpg (90.4 KiB) 5135 keer bekeken
Oldtimer002.jpg
Oldtimer002.jpg (49.13 KiB) 5135 keer bekeken
Grtn @Allen
jan stolp
Berichten: 215
Lid geworden op: 06 apr 2008 19:35
Contacteer:

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door jan stolp »

Dit type Morris,hoewel deze is van 1960 en die verkreukelde Morris is iets ouder.
Dit is de mijne overigens.
Groeten
Jan
Bijlagen
DSCF6565.jpg
DSCF6565.jpg (83.46 KiB) 5122 keer bekeken


Plaats reactie