Machinekamers
Re: Machinekamers
Leo, even googlen.
In de Hermod stonden 7x MAN 16 ASV 25/30 dieselmotoren.
Groet, Paul G.
In de Hermod stonden 7x MAN 16 ASV 25/30 dieselmotoren.
Groet, Paul G.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
- Locatie: ede
Re: Machinekamers
hey hey
als ik het zo zie is het een echte MAN zuiger heb veel van die dingen eruit gepeuterd
als ik het zo zie is het een echte MAN zuiger heb veel van die dingen eruit gepeuterd
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Machinekamers
Jaaa Arie/Ruud.......da's een poot van een MAN allright, kun je zoo zien aan AL die zwarte shit die er op zitZo ging dat toen en zo gaat het nog steeds: zuiger trekken.
Vroegaaah " in them good 'Ol days" met de enige echte Reus van Heusden voeren wij " AL zuigertrekkend naar Japan"
VELE jaren later sprak ik eens een oud kollega van die dagen, toen Muller & Co hun tanker handel afschafte hield ik het voor gezien en " ging a/d wal".....die kollega voer vrolijk verder bij een ander kluppie en toen ik hem weer sprak zei tie:
" Dat waren bulkfietsjes met een Sulzer Harry, TOEN bleek dat we ooook op en neer naar Japan konden varen ZONDER zuiger te trekken"
Ik ben die opmerking dus nooooit vergeeet'n!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Machinekamers
Ook hier de telling van de cilinders, zoals wij allemaal deden, verkeerd om....
Wij tellen, net als hier op de foto, 'van vóór naar achter'....
En dan krijg je ruzie met monteurs van de fabriek die van jouw 6-cilinder nummer 6 uitelkaar willen slopen, terwijl je toch duidelijk cilinder 1 had gezegd...
Maar ja, net als in de garage bij je auto is de officiele telling vanaf het vliegwiel, dus moet je daar rekening mee houden bij rapporteringen en verslagen: "...cyl.nr 3 (ship-sequance)…"
Wij tellen, net als hier op de foto, 'van vóór naar achter'....
En dan krijg je ruzie met monteurs van de fabriek die van jouw 6-cilinder nummer 6 uitelkaar willen slopen, terwijl je toch duidelijk cilinder 1 had gezegd...
Maar ja, net als in de garage bij je auto is de officiele telling vanaf het vliegwiel, dus moet je daar rekening mee houden bij rapporteringen en verslagen: "...cyl.nr 3 (ship-sequance)…"
Oost, west...ook best
Re: Machinekamers
Ja Harry en Ruud, er werd op die "MAN"schepen wel heel vaak zuiger getrokken, maar ook veel metalen openmaken voor survey en verstuivers vervangen.
Op de "Nieuw Holland" (ex Randfontein) met 2 motoren van elk 9 cylinders (70/120), dus 18 cylinders ook.
Het voordeel was in die tijd dat je nog een fatsoenlijke tijd in de haven lag.
Ik heb in de 2 jaar op dat schip, nooit op zee zuiger getrokken, wel verstuivers vervangen.
Groeten Arie
Op de "Nieuw Holland" (ex Randfontein) met 2 motoren van elk 9 cylinders (70/120), dus 18 cylinders ook.
Het voordeel was in die tijd dat je nog een fatsoenlijke tijd in de haven lag.
Ik heb in de 2 jaar op dat schip, nooit op zee zuiger getrokken, wel verstuivers vervangen.
Groeten Arie
Re: Machinekamers
Ik vond dit nog op me externe schijf
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
- Locatie: ede
Re: Machinekamers
hey hey
ik kwam van de Zaanland met een MAN de nodige zuigers getrokken en de haven en op zee, mijn volgende schip was de Graveland, hierin stond een Sulzer type SD maar een echte Alpenjager uit Winterthur . draaide altijd als een zonnetje noooooi geen enkel probleem mee gehad
alleen als er een zuiger getrokken moest worden vanwege draaiuren daar hadden we een echte oerdegelijke Weston takel voor werd met ellebogen stoom bediend zuiger op de plaat maar wij gigantisch grote neusgaten en een enorme dorst .
Sijmpie
ik kwam van de Zaanland met een MAN de nodige zuigers getrokken en de haven en op zee, mijn volgende schip was de Graveland, hierin stond een Sulzer type SD maar een echte Alpenjager uit Winterthur . draaide altijd als een zonnetje noooooi geen enkel probleem mee gehad
alleen als er een zuiger getrokken moest worden vanwege draaiuren daar hadden we een echte oerdegelijke Weston takel voor werd met ellebogen stoom bediend zuiger op de plaat maar wij gigantisch grote neusgaten en een enorme dorst .
Sijmpie
Re: Machinekamers
Hoezo verkeerd? Van wie is die officiële telling dan afkomstig?
Bijvoorbeeld bij diesellocomotieven heb ik alleen bij de Franse 24/2500 meegemaakt dat ze bij het vliegwiel begonnen te tellen.
Voor de rest van voor naar achter en niemand vergiste zich ooit.
Groet, Paul G.
Re: Machinekamers
Leo, was dat totaal of non-stop?
Doet me weer denken aan de Stork Hotlo van de Straat Luzon, waar we mee probeerden 18 dagen non-stop te draaien. Dat lukte niet echt, maar voor de foto deden we alsof
Het hele verhaal staat hier: http://www.varenisfijner.nl/MK_straat_luzon.htm
Doet me weer denken aan de Stork Hotlo van de Straat Luzon, waar we mee probeerden 18 dagen non-stop te draaien. Dat lukte niet echt, maar voor de foto deden we alsof
Het hele verhaal staat hier: http://www.varenisfijner.nl/MK_straat_luzon.htm
Louis
Re: Machinekamers
oke Louis bedankt voor je antwoord
Wel weet ik dat er in de Sleipnir ook MAN motoren komen
Wel weet ik dat er in de Sleipnir ook MAN motoren komen
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO