Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Windows 10

Bericht door v+d »

Nee Jan we liggen zogezegd op stootgaren, eerst moet de kat( zonder staart) naar buiten kunnen en dat lijkt te gaan lukken.
Met de kattenmepper is het ook goed afgelopen, de laatste pillen gaan er maandag in. Het wachten is dan op de aflosbemanning en die is in aantocht, dus gaan we zaterdag bunkeren en voor en achter maken.
De computer is er nog wel als we terug zijn, of niet, dan is dat probleem ook weer opgelost :lol:

Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Windows 10

Bericht door Bertus. »

v+d schreef: 25 nov 2017 15:03 Het wachten is dan op de aflosbemanning en die is in aantocht, dus gaan we zaterdag bunkeren en voor en achter maken.
Wordt het een kustreis of een lange reis Jan :?: :wink:
In ieder geval en behouden reis, en je staartloze kat zal
wel goed door de aflosbemanning verzorgt worden. :lol:

Groeten,

Bertus.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Windows 10

Bericht door v+d »

Bedankt Bertus, het wordt wat jij en ik vroeger een kort reisje zouden noemen.
Drie maanden uit en thuis, dan was je toch een spekkoper :wink:
Met de kat gaat het goed, nou ja ze heeft al een aantal van haar levens verbruikt dus ze moet wat bij ongein weg blijven.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4845
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Windows 10

Bericht door Allen »

Cursor- Aanwijzergrootte.

Ik hoor in mijn omgeving regelmatig dat men het aanwijspijltje en de cursor soms maar
moeilijk kan zien cq vinden.
Het gaat dan meestal om persoontjes met een leeftijd van 70+. :mrgreen:
Wel misschien is onderstaande een oplossing.
Het pijltje veranderd automatisch van kleur als het op een bepaalde ondergrondkleur komt
en is dan doorzichtig.
Als de computer/laptop aan het zoeken is, is er een "zandlopertje" zichtbaar.
Gewoon eens uitproberen. :wink:

>Klik op Instellingen
>Klik op Toegankelijkheid
>Klik op Cursor- Aanwijzergrootte



Aanwijpijltje Cursor.JPG
Aanwijpijltje Cursor.JPG (53.49 KiB) 5978 keer bekeken
Grtn @Allen
Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Windows 10

Bericht door Robert Delhaye »

Ik kwam onlangs van een reis thuis, blijkt de computer (windows 10) zéééééééééééééééééééééééééééééééér langzaam op te starten. Ongeveer vijftig keer aan en uit flitsen voor ie het begint te doen, en dan tussendoor ook nog een paar keer. Eens gekeken in het "service center", nou daar staan twintig updates klaar, op allerlei gebied, die "mislukt" zijn..... Het is dat dit apparaat, en dat is voor een windows vrij veel, 1200 euro heeft gekost, maar anders gaat ie, in het bijzijn van getuigen, over het muurtje, gefilmd en wel, en komt alles op het internet.
Koop dus nooit van z'n lang zal ze leven niet iets van microsoft!


met vriendelijke groeten enz.

Robert.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2199
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Windows 10

Bericht door Jinny »

Ubuntu erop.
Probleem opgelost..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Windows 10

Bericht door Robert Delhaye »

Ubuntu, wat is dat? Is dat iets uit Zuid-Afrika?

Het half omgevallen Zuid-Afrika staat op instorten, dus ik weet het nog zo niet...

groet,
Robert
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2199
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Windows 10

Bericht door Jinny »

Ubuntu is een gratis (en dan echt gratis, zonder reclame) besturingssysteem dat je ipv Windows plaats.
Ik werk er al zeker 15 jaar mee, Ubuntu en de voorgangers...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Windows 10

Bericht door Robert Delhaye »

Allereerst, mijn hartelijke bedanken aan Jinny.
Tja, nu heb weer een nieuw probleem met... Windows 10 (...what else?...), ik kan geen 'geselecteerde' tekst meer uitprinten. Via Windows 10 kan ik nu zelfs niet eens iets uitprinten > er gebeurd helemaal niets.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door jdbvos »

Bij sommige zware updates is de voorkeurprinter gewisseld naar een andere (bijv Windows online-printer, of naar pdf-printer)
Selecteer bij instellingen weer ff je eigen printer als voorkeursprinter, en kijk bij een printopdracht eventjes welke printer staat geselecteerd, en verbeter het daar ook effe, en als het goed is, print alles weer als de bekende dierelier….
Soms is het wel eens nodig om je printer opnieuw te installeren, maar in mijn ervaring is dat meestal bij een flink oudere printer; andere blijven wel goed geinstalleerd.
Overigens: bij "Instellingen" bij "Updates" ook even aanvinken "Updates van derden": dan update hij ook andere zaken automatisch, zoals (computerhardware) geluidskaart, videokaart, processor (soms zelfs BIOS), enzovoort... Dan werkt alles met de nieuwste (win10) updates en is alles weer beter op elkaar ingespeeld....
Scheelt weer een deur op een koelkast...
Oost, west...ook best


Plaats reactie