Haven van Halifax e.o.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Wonen je buren aan de voorkant ook zo dicht bij harry? :wink:
grts jan.

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier de voortuin van Harry.
All the best
Jos

Afbeelding
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

A,ja dit is al een stuk rustiger zo te zien. :wink:
grts jan.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Harry G.Hogeboom

Een paar "kiekjes" van de QM2 die vanochtend (zaterdag) bijzonder statig voor het eerst de haven van Halifax binnen kwam "Glijden" en eventjes een rondje door de haven draaide om vervolgens met "de boeg naar zee" bij de historische emigranten Pier 21 af te meren, plotseling leek de "Seven Seas Navigator" die al voor de kant lag een "klein bootje"
Ze manouvreerde geheel zonder slepers, klappie op de hoofdschroeven, klappie op de boegschroeven enz. enz. Tjonge jonge wat maken ze het die stuurlui toch makkelijk "these days"

Sam Cunard, de oprichter van "Cunard Lines" komt uit Halifax en toen ze vlak bij de brug lag werd er eventjes een dreunend saluut op haar misthoorn gegeven.

Terwijl ze bezig was met "voor en achter" kwam de "Essen Express" van Hapag Lloyd naar binnen schuiven met een partij doosjes.
MVG HH


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Ja Harry, sinds de meeste WTK's zijn vervangen door een drukknop met led'je kunnen ze hun volledige genialiteit voor het manouvreren benutten.
Voorheen was dat moeilijker omdat je dan de error-rate van de WTK's moest incalculeren. :D :D :D

Bert de Boer
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

en dan kijk je uit het raam en daar ligt "the Queen" voor de deur.
HFX 07-10-04 10.00 AM
MVG
Kind Regards
Harry G.Hogeboom


Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Harry H.

Ben net terug van de "Hermod" die hier voor de kust een paar kleine staaltjes "Hollands Glorie " heeft gedaan bij een gasplatform.
Bijgesloten wat foto's, ze zijn niet zo vreselijk scherp maar DAT geeft goed de situatie offshore weer hier, meeste tijd.
Ik heb Jo, de baas op de "Hermod" , geintroduceerd naar je "Kombuispraat" en ik hoop dat hij vandaag of morgen in de lucht komt om eens aan een ieder van ons uit te leggen hoe hij op dat gekompliceerde drijvende voetbalveld met die twee kletsers van hijskranen het "Licht aanhoud"

Zie bijgesloten:

1) Zo uit de lucht lijkt het maar een stipje.
2) Zo'n flareboompie van een paar 100 ton is de praat niet waard.
3) Venture Platform en de Galaxy er naast bezig met een put te boren.
4) Weer een klussie klaar.
5) Atlantic Eagle and Osprey in het span!!
MVG
Kind Regards
Harry G.Hogeboom


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jos,

Mijn kiekjes kunnen het niet bij die van Aad halen natuurlijk, maar 'tis toch een aardig plaatje "Hollands Glorie" op "de stoep"
MVG HH


Afbeelding
Aad v Staveren (RIP)

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Harry H schreef dat zijn plaatjes het niet halen bij die van Aad.Nu Harry ook die van jouw zijn voor ons heel erg mooi.Het ligt er aan welk fototoestel je bezit.Ik had eerst eentje met een optische zoom van 3X en nu een van 10X optische zoom.Maar bij die van 10X heb je over het algemeen een statief nodig,als je die niet gebruikt kan je je zoom niet helemaal gebruiken.Dit omdat als je verder gaat zonder statief de foto's onduidelijk worden doordat je je camera niet stil kan houden. Maar ga door met het nemen van foto's ,ze zijn toch mooi of niet.
Hg Aad
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Webcammetje

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ha die Aad,

Ik heb een goedkoop webcammetje waar ik "klats boem" kiekjes mee maak, voornamelijk om m'n geheugen te steunen met plaatjes.
Het is ook bijzonder gemakkelijk want er zitten weinig van die pixtel dingetjes op een plaatje dus kan ik het makkelijk versturen en reduceer zodoende mijn argumentatie met het electronische TV kassie!

Ik ben blij dat je ze leuk vindt maar het blijven kiekjes!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie