Europees voetbal....deze week

Hier werd aan boord altijd veel aandacht aan besteed.
Vooral als er Rotterdammers EN Amsterdammers aan boord zaten.
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Hoi Jos

Volgens mij ging de vlag omhoog bij de corner, omdat het buitenspel zou zijn en niet omdat de bal buiten de cirkel lag.
Over de gehele wedstrijd genomen, vond ik de Ajax de betere ploeg, meer kansen gekregen dan Juventus, maar helaas hebben wij geen afmaker meer en die hadden zij wel, genaamd Nedved.
Een goede voetballer, laten we eerlijk zijn, maar ook een speler die de swalbe volgens mij heeft uitgevonden. Ik heb de pest aan 'm
Old sailors never died.

Gr Willem V.

rinus

Bericht door rinus »

heb jij een anderen wedstrijd gezien dan ik willem?
of toch teveel amsterdams bloed.??
gr.rinus
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

hoi Rinus.

We hebben beiden de zelfde wedstrijd gezien, maar ik denk dat het Amsterdams bloed, die ik voor 100% bezit, ook meespeelt.
Ik blijf echter bij mijn mening, dat Ajax het betere van het spel had en niet het geluk had, wat Juventus wel had.
Maar we moeten nog 5 wedstrijden spelen in deze poule en heb al vertrouwen er in, dat we het wel redden
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vanavond een prima resultaat voor de Nederlandse clubs.
Mooi toch?
Alleen de interviews met de trainers, je weet vantevoren wat er gevraagd wordt en je weet ook het antwoord al.
Vraag aan Kootje kadootje voor de wedstrijd:
Welke opdracht gaf je aan je spelers?
Zolang mogelijk de nul achterin vasthouden.
Antwoord van Foeke Booy na afloop:
Zo snel mogelijk het eerste doelpunt maken.
Maar niemand vroeg gisteren aan Ronald Koeman of het wisselen van spelers die juist lekker bezig zijn op de Nederlandse trainerscursus niet een beetje aangepast moet worden.
Wie zijn trouwens tegenwoordig de cursisten?
Jan Rab en zijn maat, zoiets staat me nog bij.
Maar verder doen ze het prima hoor, als iemand die ze stage laten lopen bij Ajax opeens bondscoach wordt, klasse!
All the best
Jos
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Ook nog deze week:
thuis uit datum tijd
Maccabi Petach Tikva SC Heerenveen 22 sep 2004 20:30 De wedstrijd wordt op Ned2 live uitgezonden, aanvang 20:25
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Heerenveen niet naar Israël
Dinsdag 21 september, SCHIPHOL - De selectie van voetbalclub Heerenveen is op weg naar Israël voor het UEFA-bekerduel met Maccabi Petach Tikva gestrand op Schiphol. Een algehele ambtenarenstaking in Israël heeft het vliegverkeer naar Tel-Aviv lamgelegd. Een poging van de Europese voetbalunie UEFA de staking te breken, is mislukt. Wat er met het duel, dat voor woensdag stond gepland, gaat gebeuren is nog niet bekend.
groetjes ruud
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Heeft de Maffia weer eens toegeslagen?
Zware straf voor AS Ro
Gepubliceerd: dinsdag 21 september 2004, 22:45 uur
De Italiaanse voetbalclub AS Roma moet twee thuisduels in de Champions League zonder publiek spelen. Bovendien is de gestaakte wedstrijd van vorige week, tegen Dinamo Kiev omgezet naar een 3-0 overwinning voor de ploeg uit Oekraine.Deze straf werd opgelegd door de UEFA naar aanleiding van het voorval van de wedstrijd tegen Dinamo. Het duel werdt in de rust gestaakt omdat arbiter Anders Frisk opweg naar de kleedkamers bekogeld werd door het publiek. De Zweed werd later met een bebloed hoofd naar het ziekenhuis gebracht. Op dat moment stond Dinamo Kiev met 1-0 voor.
groetjes ruud,
PS. Ik zou wel eens willen zien als 't een kleinere club uit bijv. Scandinavië oid zou geweest zijn, en dan te bedenken dat ze 2 jr. geleden ook al troubles hebben gehad, en toen ook nog een forse geldstraf kregen.Ik vind het ook erg slap. Wat voor voorbeeld stelt de UEFA hier nu mee? Er is een scheidsrechter gewond geraakt door een aanval vanuit het publiek. Ik denk niet dat de scheidsrechters zich door deze uitspraak heel erg beschermd voelen door de UEFA. Ze bevorderen dus weer het thuisfluiten en bevoordelen van de grote clubs,ook herinner mij nog dat Ajax zo'n 15 jr. geleden een jaar werd uitgesloten van Europees voetbal, was welliswaar geen aansteker, maar het bekende staaf-incident, en ook nog eens 3 wedstrijden buiten A'dam moest spelen.Ook de verandering in uitslag is tegenover de andere clubs in die poule onterecht, want er zullen er weinig zijn die met 0-3 in Rome zullen winnen, al met al een slechte beurt van de UEFA. :oops:
groetjes ruud
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Deze week weer volop Europees voetbal, te beginnen met de Champions League:
voetbal - uitslagen 28 sep 2004:
thuis uit uitslag datum
Groep A AS Monaco Deportivo La Coruña 2-0 (2-0) 28 sep 2004
Groep C Bayern München Ajax 4-0 (2-0) 28 sep 2004 *
Groep B Dinamo Kiev Bayer Leverkusen 4-2 (1-0) 28 sep 2004
Groep C Juventus Maccabi Tel Aviv 1-0 (1-0) 28 sep 2004
Groep D Manchester United Fenerbahçe 6-2 (3-0) 28 sep 2004
Groep A Olympiakos Piraeus Liverpool 1-0 (1-0) 28 sep 2004
Groep B Real Madrid AS Roma 4-2 (1-2) 28 sep 2004 live bij Sporza VRT
Groep D Sparta Praag Olympique Lyon 1-2 (1-1) 28 sep 2004
*Das Phantom zo wordt Roy Makaay genoemd,en terecht dat was duidelijk, de bondscoach hoeft toch niet lang na te denken, vroeger hadden ze "Der Bomber"[Gerd Müller] maar deze kan er ook wat van :!: Ook herinner ik mij nog "Das Ungeheuer"[Horst Hrubesch] Maar dat waren wel spitsen, Ajax mag wel snel gaan zoeken naar zo'n soort spits, want Mr. OFF-SIDE,[Sonck] is het ook niet.
Maar wel weer wat geleerd, de Duitsers spelen "REACTIE" voetbal,volgens verslaggever, heette dat vroeger niet gewoon "COUNTER" voetbal?
Laten we hopen morgen op beter resultaat
---------------------------------------------------------
thuis uit uitslag datum
Groep F AC Milan Celtic 3-1 (1-0) 29 sep 2004
Groep G Anderlecht Internazionale 1-3 (0-1) 29 sep 2004
Groep F Barcelona Shakhtar Donetsk 3-0 (1-0) 29 sep 2004
Groep H Chelsea FC Porto 3-1 (1-0) 29 sep 2004
Groep H CSKA Moskva Paris Saint-Germain 2-0 (0-0) 29 sep 2004
Groep E PSV Panathinaikos 1-0 (0-0) 29 sep 2004
Groep E Rosenborg BK Arsenal 1-1 (0-1) 29 sep 2004
Groep G Werder Bremen Valencia CF 2-1 (0-1) 29 sep 2004


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Uitslagen UEFA Cup:
UEFA Cup
thuis uit stand
16:00 CSKA Sofia Steaua Boekarest 2-2 (1-2)
16:00 Metalurgs Liepaja FC Schalke 04 0-4 (0-1)
17:00 Dinamo Tbilisi Wisla Kraków 2-1 (0-0)
17:00 Gençlerbirligi Aigáleo Athinai 1-1 (0-1)
18:00 SC Heerenveen Maccabi Petach Tikva 5-0 (2-0) :!: :!: :!: Da's nr 1 in de volgende ronde
18:00 VfB Stuttgart Újpest FC 4-0 (1-0)
18:00 Dnipro Dnipropetrovsk Maccabi Haifa 2-0 (1-0)
18:30 Amica Wronki FK Ventspils 1-0 (1-0)
19:00 Dinamo Bucuresti Partizan Belgrado 0-0 (0-0)
19:00 Sigma Olomouc Real Zaragoza 2-3 (1-0)
19:00 Stabæk Fotball FC Sochaux 0-5 (0-2)
19:00 FC Lovech Grazer AK 1-0 (0-0)
19:30 Besiktas FK Bodø/Glimt 1-0 (1-0)
19:30 Sporting Braga Heart of Midlothian 2-2 (1-1)
19:30 Rode Ster Belgrado Zenit Sint-Petersburg 1-2 (1-0)
19:30 Lille OSC Shelbourne 2-0 (2-0)
20:00 AZ PAOK Saloniki 2-1 (1-1) :!: :!: :!: Da's nr 2 in de volgende ronde
20:00 Alemannia Aachen FH Hafnarfjördur 0-0 (0-0)
20:15 FC Basel Terek Groznyi 2-0 (1-0)
20:15 Djurgårdens IF FC Utrecht 3-0 (2-0) :!: :!: :!: Da's nr 3 in de volgende ronde
20:15 IF Elfsborg Dinamo Zagreb 0-0 (0-0)
20:15 NK Maribor Parma 0-0 (0-0)
20:30 Feyenoord Odd Grenland 4-1 (2-0) :!: :!: :!: Da's nr 4 in de volgende ronde
20:30 AEK Athene HIT Gorica 1-0 (0-0)
20:30 Beveren Levski Sofia 1-0 (1-0)
20:30 VfL Bochum Standard Luik 1-1 (1-0)
20:30 LB Châteauroux Club Brugge 1-2 (1-2)

Later meer......
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Na bijna 24 uur kan ik rustig een reactie geven op het debacle van gisteren.
Ajax had een slechte dag en Bayern een hele goede.
En meteen dat gezeik na afloop van Koeman dat er maar twee spelers op niveau waren en dat de rest liep te klooie, okay dat deden ze ook, maar ze kunnen veel beter.
Maar het niveau van internationals als Schneider en van der Vaart is niks mis mee. En DAAR motiveer je de betreffende spelers echt niet mee.
Bayern komt nog een keer op bezoek en DAN wordt het een HEEL andere wedstrijd.
En DAN zijn die Duitsers opeens een stelletje angsthazen.
(Ik begin Harry G.Hogeboom een beetje na te doen, dat krijg je op een forum)
All the best
Jos
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Jos,
Dat die Koeman zo reageert is, ja wat moet ie anders, hij heeft in 't verleden bij Vitesse verkeerd ingekocht, en doet het bij Ajax niet beter; Ik denk ook dat ie eerst z'n eigen straatje schoon wil vegen, om vervolgens een zondebok aan te wijzen, en dat verdiend dit Ajax niet.Ik denk dat de wedstrijd van a.s tegen AZ, WELEENS EEN HEEL BELANGRIJKE VOOR HEM GAAT WORDEN, want een club heeft nog nooit in z'n bestaan een heel team ontslagen, maar de 1e die gaat is de trainer, en als dit zich zo voortzet, zit ie duidelijk op de wip. Wat betreft die Duitsers, die hebben nog nooit aantrekkelijk aanvallend voetbal gespeeld, daarin wij reeds tig jaren voorloper in.welliswaar met afwisselend succes. Laten we maar zeggen,dit was een dag om gauw te vergeten. EEN OFF-DAY Maar ik heb/kon de wedstrijd niet meer langer aanzien, en ben bij de buren gaan kijken[Sporza/VRT Real Madrid-AS Roma] en zag gelukkig nog wel wat leuks.
groetjes ruud


Plaats reactie