Brabant live:

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Goede Zondagmorgen:


Menselijk schild poging doodslag?
door Jan Reinders


Zaterdag 24 juli 2004 - Tilburg. Pleegt iemand die een pistool op zich gericht weet en zich achter een ander verschuilt, poging tot doodslag op die ander? Juristen in Brabant bijten hun tanden stuk op die vraag, die actueel is na een schietpartij in Tilburg op zaterdag 26 juni.






Tussen het winkelend publiek kreeg een 46-jarige man in de Heuvelstraat het aan de stok met een 20-jarige. Hij verkocht de 20-jarige een klap. De geslagen man aarzelde geen moment, trok zijn pistool, en richtte het op zijn rivaal.

Die griste een willekeurige voorbijganger uit het winkelende publiek en posteerde hem als menselijk schild tussen hem en de schutter. Die schutter wilde per se het menselijk schild ontzien, hij manoeuvreerde zich razendsnel om de 'gijzelaar' heen en schoot de 46-jarige in de schouder. Nadat deze uit het ziekenhuis werd ontslagen, werd hij gearresteerd op verdenking van 'poging tot doodslag'.

De Tilburgse strafpleiter mr. W. van der Putten is echter in hoger beroep gegaan. Eind volgende week buigt het Bossche gerechtshof zich over de vraag of hier sprake kan zijn van poging tot doodslag. Van der Putten: "žMijn cliënt had geen enkele opzet om zijn menselijk schild iets aan te doen. Hij wilde daarmee voorkomen dat er geschoten zou worden en zichzelf beschermen. Hierover is geen jurisprudentie. Maar als dit geen poging tot doodslag is, onder welke wetsbepaling is het dan wel te brengen?"



PS.Wederom discussie;maar niemand vraagt zich af,hoe nu verder met de "gijzelaar"?,zoals zo vaak eerst de daders, die krijgen meer aandacht, je zal maar door iemand als schild gebruikt worden, hou je toch een behoorlijk trauma aan over met zo'n GUN op je gericht.
groetjes ruud
bron: BRABANTS DAGBLAD

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Wederom een bericht:

Boogerd boos op organisatoren criteriums
Maandag 26 juli, DEN HAAG - Wielrenner Michael Boogerd is de komende weken in geen enkel criterium te bewonderen. De kopman van de Rabobankploeg ontbreekt, omdat 'niemand' hem voor deze zogenaamde kermiskoersen heeft uitgenodigd. Daarover is hij verbaasd en boos tegelijk.

"žHet ergste vind ik dat enkele organisatoren naar buiten brengen dat ik te duur ben", aldus Boogerd maandag in zijn column in De Telegraaf. "žOp deze manier gooien zij mijn goede naam te grabbel. Ik neem hen dat bijzonder kwalijk, aangezien ik met niemand om de tafel heb gezeten." Boogerd eindigde zondag in de Ronde van Frankrijk teleurstellend op de 74e plaats, op ruim twee uur van zesvoudig winnaar Lance Armstrong. Hij geeft toe dat zijn prestaties in de Tour "žverre van bijzonder" waren. "žMaar op basis van mijn voorjaar met tweede plaatsen in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik had ik toch gehoopt dat ik me aan het Nederlandse volk mocht tonen. Drie maanden later zijn de organisatoren van de criteriums mij blijkbaar vergeten. Maar ze kunnen en mogen niet over mij oordelen op het moment dat ze niet weten wat mijn kostprijs is." Boogerd ziet echter ook voordelen in de stille weken die voor hem in het verschiet liggen. "žZonder criteriums kan ik me nu rustig voorbereiden op de Clasica San Sebastian, de olympische wegwedstrijd en het Kampioenschap van Zürich

PS.Heette dat niet vroeger: Loon naar werken&Loontje pikt z'n boontje?In het verleden vroeg deze renner wel vermogens oa. in Stiphout;de organisaties worden wijzer!

groetjes ruud
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Hier weer een nieuw bericht uit een zonnig Brabant:

Horecabazen racen in kliko's achter paarden
Dinsdag 27 juli 2004 - EINDHOVEN "“ De 32 horecabazen van het Stratumseind gaan woensdag 4 augustus tegen elkaar racen in kliko's. De vuilnisbakken worden in een speciaal daarvoor ontwikkelde constructie achter werkpaarden bevestigd.


Het is volgens Emilio de Vlam van het gelijknamige productiebedrijf de eerste keer dat er op zo'n manier geracet wordt. Hij verwacht snelheden van zo'n twintig kilometer per uur op het speciaal geprepareerde parcours.

De wagens zijn mede geïnspireerd op de stunts die de acteurs van de Amerikaanse serie Jackass uithalen.

Prototypes

"žWe zorgen voor alle mogelijke veiligheidsmaatregelen. Daarom hebben we verschillende prototypes van de klikoconstructie laten maken. We hebben er nu een waarmee we waarschijnlijk zondag het parcours gaan testen", laat De Vlam weten.

De kliko's zijn voorzien van andere wielen. Door de vorm van de constructie kunnen de bakken niet omvallen, tenzij ook het paard omvalt. De dieren komen van Lambert Theunissen uit Aalst. Hij zet vier merries in. Die zijn volgens De Vlam iets rustiger. Tijdens de eerste wedstrijden, de café-eigenaren rijden twee aan twee voorrondes, worden de paarden aan een touw gehouden.

Rijkwaliteiten

In de periode worden ook de zestien beste rijders geselecteerd. "žHet gaat immers om de lol. De eigenaren met de beste rijkwaliteiten mogen daarna meedoen in de volgende afvalrondes. Dan moeten ze zelf sturen, maar om de vijftig meter staat iemand klaar om bij problemen in te grijpen", licht De Vlam de veiligheidsmaatregelen toe.

De wedstrijden beginnen om acht uur, om elf uur wordt de finale verreden. Voorafgaand aan de klikorace kunnen kinderen vanaf zes uur onder begeleiding een rondje rijden op de paarden.

De paardenwedstrijd komt in de plaats van de traditionele Kamelenrace op het Stratumseind. Vorig jaar werd al met zogenaamde airboards (ronde hoovercrafts) geracet. De Kamelenrace stopte door de hoge verzekeringskosten en de problemen om aan geschikte dieren te komen.

Ook had de Dierenbescherming grote bezwaren. E. von Jessen van de Dierenbescherming liet gisteren desgevraagd weten ook geen voorstander te zijn van het racen met paarden. "žMaar ik weet niet wat voor voorzorgsmaatregelen er zijn genomen. Dat gaan we nu eerst navragen. Maar in essentie is er voor ons geen verschil tussen kamelen en paarden. Het gaat erom dat je dieren gebruikt voor vermaak en daar zijn wij op tegen."

groetjes ruud

PS.Ach als het maar volk trekt, de horeca heeft het al zo slecht op het Stratumseind???
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,

Stiphout loopt uit voor Armstrong

Duizenden wielerliefhebbers hebben zich in het Brabantse Stiphout
vergaapt aan zesvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong, die het
plaatselijke criterium met zijn aanwezigheid opsierde. Behalve
Armstrong was ook de Australier Robbie McEwen van de partij, de
winnaar van het puntenklassement van de Tour de France.
Berichten dat de organisatie astronomische startgelden heeft moeten
neertellen voor deze renners, doet organisator Huub van der Voort af
als indianenverhalen. De geruchten worden volgens hem de wereld in
geholpen door jaloerse organisatoren van andere criteriums.
Overigens had Armstrong nog een mededeling die voor zijn fans
verheugend, maar voor zijn concurrenten deprimerend zal zijn: hij
liet doorschemeren de Tour volgend jaar nogmaals te rijden. 'Zeven is
ook een mooi getal,' aldus de Amerikaan

groetjes ruud
PS.Het rondje om de kerk werd gewonnen door:Lance Armstrong!!!!!
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Ruud,zal Henk blij mee zijn.
Heb jij mijn mailtje ontvangen?

Gr. Adrie
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Adrie,
Nee vandaag de hele dag geklooi met mail, 7 virus attacks gehad en er uit moeten werken, dus heb ook nog niet veel mail bekeken.
groetjes ruud
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Ruud, Morgen misschien beter,waar kan dat aan liggen? ik heb er geen last van.Stuur hem nog wel.Sterkte

Gr. Adrie
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Adrie,
Ik had je al een mailtje gestuurd, en Ronny nu ook naar jou, dus komt allemaal voor elkaar
groetjes ruud
Gast

Bericht door Gast »

ziet er weer pefect uit adrie.
hoop dat het goed is zo.
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Ruud en Ronny,mailtje gelezen, hoop dat het lukt.
Nog bedankt ,Helaas kan ik niks terug doen, want je weet blond.(grijs) :lol:
Gr. Adrie


Plaats reactie