Voorjaarsreunie 2006 Amsterdam

Alle reünies op een rijtje.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Arie,
Prima, zo zie we ook dat Camperhooft op de Prins Hendrikkade vlakbij ligt en het restaurant op de Zeedijk een klein stukkie verderop.
Daar is ook DIEP over nagedacht. :lol:
All the best
Jos

ed bartels

voorjaarsreunie 2006

Bericht door ed bartels »

Goh, wist je dat ik er geen flauw benul meer van had dat er ook nog water aan de voorkant van het station lag. Ik zou zo de gracht in gelopen zijn( Vroeger ook al eens gebeurd)
Maar nu is het duidelijk, bedankt en tot ziens de 20e!
Groetjes Ed
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door Henk van der Moolen »

Het heeft nogal wat voeten in de aarde om iedereen uit te leggen wat voor en achter is bij het Centraal station en van daaruit in de rondvaartboot te komen.
Dat beloofd wat voor de terugtocht als iedereen een neutje of 2 op heeft.
Ik denk dat we maar pijlen op de stoep moeten tekenen om weer terug te komen,net als in je jeugd met spoorzoekertje.

vr gr Henk
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Henk, vanuit Bunga Mawar ga je na afloop linksaf en meteen rechts en loop je zo tegen café Zeevaart op.
Doen een soort rondje en vandaaruit loop je zo tegen het centraal station op. :wink:
Er zijn daar diverse tunneltjes met een fantische akoestiek, maar helaas zal de politie in Amsterdam dit niet erg op prijs stellen. :(
Het optreden van de Tunnelsingers vond plaats in een afgelegen buurt nabij de jachthaven van Katwijk. :wink:
Hier het bonnetje van afgelopen vrijdagavond in "Bunga MawaR".
Een flesje bier is nog duurder dan een grote schaal kroepoek.. :lol:
All the best
Jos

Afbeelding
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Twee en twintig gulden voor vier bier......Om fan je kruk te plettere.....Ik en een maat gingen ooit een tent in met een literfles rum in m`n jas. We bestelden alleen cola, en schonken daar, onder tafel, een flinke neut rum in. `s nachts met 20 graden slagzij van de cola naar buiten gestiefeld.....en de lege fles op de bar gezet voor de verbaasde barman hehe.....
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bankie,
Ja, een flessie bacardi mee de wal op was vooral in Zweden lucratief.
Meteen mooie vrouwen om je heen. :D
Maar na de rondvaart en het café hebben we wel genoeg bier achter onze kiezen. :wink:
De koffie was van hoogstaande kwaliteit en een spaatje is nooit weg bij een hete hap.
En daarna kunnen we weer verder gaan in café Zeevaart, met normale prijzen voor een potje, maar wat is normaal?
Je betaalt overal minstens twee euro voor een pilsie als je de wal opgaat, dus al met al valt het wel mee. :wink:
All the best
Jos
rinus

Re: //

Bericht door rinus »

Gerard schreef:Twee en twintig gulden voor vier bier......Om fan je kruk te plettere.....Ik en een maat gingen ooit een tent in met een literfles rum in m`n jas. We bestelden alleen cola, en schonken daar, onder tafel, een flinke neut rum in. `s nachts met 20 graden slagzij van de cola naar buiten gestiefeld.....en de lege fles op de bar gezet voor de verbaasde barman hehe.....
kijk eens goed naar de rekening volgens mij 10 eurie,s de 4
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Gerard, je had toch niet te veel Cola op toen je naar dat bonnetje keek :) :D
Groetjes Gerrit.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op Wikipedia kwam ik al zoekend naar Bunga Mawar, de naam van het restaurantje, deze fraaie bloemen tegen.
All the best
Jos

BUNGA MAWAR KAMPUNG

Afbeelding

Afbeelding

Bunga Mawar merupakan sejenis tumbuhan berbunga yang sering di tanam sebagai pokok hiasan. Tumbuhan berbunga mula muncul pada zaman Cretaceous. Pokok berbunga pertama adalah angiosperm.
Bunga Mawar adalah salah satu tumbuhan berbunga, oleh itu dalam kumpulan Angiosperm. Bunga Mawar adalah satu bunga asing bagi bangsa Melayu dan merupakan satu kebudayaan asing yang baru bertapak di dunia Melayu. Bunga Mawar mempunyai keharuman yang lemah dan tidak sekuat bunga tempatan. Ini mungkin disebabkan bunga Mawar tidak banyak mempunyai persaingan. Dalam kebudayaan barat, dan kini dalam kebudayaan Melayu, bunga Mawar melambangkan bunga cinta.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Gedeeltelijke vertaling: (tussen haakjes commentaar redactie :D )

,,Bunga Mawar" (Schone bloem, roos), vertegenwoordigt een soort plant die dikwijls als sierstruik (sierboompje) geplant wordt. De Maleise soort draagt de bloemen apart, (Dus niet in trossen), en heeft een aparte plaats in de Maleise cultuur en wereld. Bunga Mawar heeft een heerlijke zachte reuk, niet zo sterk als (andere) plaatselijke bloemen. Dit maakt dat de Bunga Mawar niet veel (bloemen) van haars gelijke kent. In de Westerse en Maleise cultuur blijft de Bunga Mawar een geliefde bloem.


Plaats reactie