Zodagskinderen,Markante figuren en dorpsgekken

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.

Doorgaan

Ja
9
90%
nee
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Bram

Zodagskinderen,Markante figuren en dorpsgekken

Bericht door Bram »

:D Hallo Kombuisers en kombuiserinnen,we kennen ze allemaal wel ,de zwervers ,aparte figuren bedelaars enz enz.iedere stad of dorp in Nederland had er wel een of meerdere,door het boekje
had je me maar
wat ik van Arie H had gekregen,leek het me wel leuk om hier ook eens een topic over te beginnen,ook omdat de sommige van deze figuren,een zeevarend verleden achter de rug hadden,uit mijn jeugd in Amsterdam kan ik me nog een stoker herineren die een arm was kwijtgeraakt in een stoommachine {afgerukt}en elke week de koperen bellen en deurknoppen kwam poetsen voor weinig,een sterke verhalen ophing aan de jeugd over alle tropische landen en avonturen die hij mee had gemaakt.maar hij deed er tenminste nog wat voor om aan de kost te komen
De hier onder staande figuren die omstreeks die omstreeks de 18de en 19 Eeuw en toch ook een deel van het straat beeld bepaalde in die periode daarvan een kleine levensschets,ik hoop dat vele zullen volgen want aparte figuren brengen toch de jeu aan het leven.

Als eerste figuur een welbekende Mokummer{hoe kan het ook anders.
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding[/b]

helaas zijn sommige stukjes slecht te lezen,maar het geeft in ieder geval weer hoe een Alcoholist en straat zwerver ,toch nog iets bereikt had.
wordt vervolgd
Groets Bram :)

ronny

Bericht door ronny »

Hoi Bram.

Kan je dat ook iets kleiner op het forum zetten leest wat makelijker?
alvast bedankt
Bram

Bericht door Bram »

:D hoi Ronny als ik het op 640 pixs doe is het niet de lezen,net even geprobeerd,helaas.
Groets Bram :)
ronny

Bericht door ronny »

Zal zo nog wel even kijken,eerst maar een biertje. :lol:
Bram

Bericht door Bram »

:D hoi Ronny ,doe dat, ik ga eerst even op bezoek ,en dan 2 ? biertjes :wink:
Groets Bram :)
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Bram,

Markant figuur. Wat dacht je van Poesie in Alkmaar.?

Leeft ze nog? Of is ze aan een beroepsziekte overleden?


Bob
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

:D Hoi Bram :D

Goed idee van je!
Vroeger vertelde mijn ouwe heer ons al over "Had je me maar".
Leuk om nu de foto's bij het verhaal te zien.
Nu maar hopen dat er meer "roeiboten worden losgegooid".

Hou je taai ouwe gabber, :wink:

Albert :D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Bob

Bericht door Bob »

Bram schreef::D hoi Ronny ,doe dat, ik ga eerst even op bezoek ,en dan 2 ? biertjes :wink:
Groets Bram :)
Hallo Bram,

Niet alleen vloeibaar voedsel. :wink:


Bob
Bram

Bericht door Bram »

:D Hier nog maar een paar markante figuren uit Mokum,waar ik dus de meeste info van heb dank zij Arie.

De jongen met de houten arm
Afbeelding

De man met de houten benen
Afbeelding

Ik kan me uit me jeugd in Mokum nog herineren dat er om de twee weken een Ouwe stoker met een arm (die andere lag ergens in het carter van een stoommachine} alle koperen brievenbussen en Bellen kwam poetsen,en ik zat altijd met bewondering naar zijn avontuurlijke verhalen te luisteren,dat was een hele mooie man met zijn verhalen.

maar even terug naar de realiteit


De man met het stoeltje en zonder benen
Afbeelding
nogmaals de stoelen zonder benen man
Afbeelding

Hier nog een bekend mokums figuur ,wat eigenlijk te triest is om over te spreken,maar we gaan weer aardig die kant op.
Malle Minetje.
Afbeelding

van de week komt er weinig meer van om meerdere dingen te plaatsen,maar ik had gehoopt dat er wat meer respons op zou komen,iedereen had wel een afwijkend figuur in de buurt wonen,een verhaaltje is genoeg,want meestal zijn er toch geen foto`s.
Groets Bram :)
Bram

Bericht door Bram »

:D hoi kombuisleden ,hier nog even een stukje van Het Figuur :
had je me maar
ik denk dat er nu weer zo`n tijd aanbreekt dat je zo`n figuur in elke raad moet hebben of het nu een stad of een dorp is ,dan komt de gewone man ook weer in de picture :wink: :wink:

Afbeelding

Groets Bram :)


Plaats reactie