Zodagskinderen,Markante figuren en dorpsgekken

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.

Doorgaan

Ja
9
90%
nee
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Bob

Bericht door Bob »

Hoi Bram,

Wat zou het saai worden als al markante figuren, half of geheel gestoord, behept met waanideeen (vinden wij), lieden die een geheel eigen weg gaan er niet zouden zijn.
In Alkmaar ken ik er zo al 3 stuks. Poessie, al eerder genoemd. Geheel onder de smeerseltjes en kleurtjes. Zo viel ze op en dat moest ook wel want ze verkocht zich zelf.
Dan had je op de hoek van de Singel en het Varnebroek een figuur die de hele dag buiten tegen de gevel op een keukenstoel aardappels zat te schillen. Hij deed geen vlieg kwaad. Hij zat er alleen maar te schillen.
Zeker een geliefdkoosde bezigheid want in Enkhuizen was een vrouw op de Dijk met deze hobby.
In de jaren 50 was er een dominee die op de Kaasmarkt zieltjes probeerde te winnen. Erg lastig mannetje.
Dan had je nog een persoon die al op 8 uur 's ochtends de kwaliteit van Heineken aan het testen was. Hij zat op een bankje in het Heilooer bos. Waarschijnlijk dronk hij van de opbrengst van het statiegeld.
En breek me de bek niet open over de Langedijk (nu).

Groeten en tot mails
Ik ga er een paar weken tussen uit.
Weer een gek minder
Bob

Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Bob ,dat figuur op het Varnebroek was dikke Frans ,werkte? toen nog op de Hoogovens ,kwam bij van Gelder papierfabriek vandaan,en zat als reserve D thuis.(reserve D was een oude HO regeling(100%doorbetaald),waarbij je aan het werk mocht als je je goed voelde.}
Hij was ook een verwoed zeevisser,bij Camperduin,daar ging hij heen met zijn solex,die er op het laatst uitzag als een krultang bij een permanentje. maar dat kwam omdat hij moeite had met het passeren van cafe Minkema,wat toen nog bij de op/afgang stond ,voor dat de dijk naar Petten begon,dus het laatste stukkie strand voor diegene die er niet bekend zijn.
Poesie was algemen bekend,had ook bijna alles gehad wat er in het leven te koop was,zo`n beetje de Edit Piaff van Alkmaar.
Tja en dat laatste figuur,kan ik me ook nog wel herineren ,ik dacht dat hij Eddo of zoiets heette,had ook gevaren en was door de drank compleet naar de kl.ten gegaan,liep op het laatst de slijterij Gall & Gall bij de Grosmarkt naar binnen en zei tegen Jan (dat was een kennis van me} terwijl hij een zooitje flessen uit het rek jatte,deze zijn van mij ,en ik verbouw je hele tent als je me te na komt.dan werd ie daarna weer een poosje opgeborgen((in Heilloo,in de st Willibrod stichting}zeer agresief manneke},maar bleef de zelfde fouten maken,ze waren als de dood voor hem,ze gaven hem liever een fles ,dan dat ze met hem en argument aangingen ,want hij verbouwde echt die tent.
later werd hij goed opgeborgen,en bij mij weten loopt hij ergens down under kolen op het vuur te gooien,maar zijn dost lessen is daar niet bij,ben er nog niet geweest daar,maar er lopen rode mannetjes met horentjes.
Groets Bram :D
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

zondags kinderen etc

Bericht door Cor Leliard »

Hoi Bram,

Klasse dat verhaal van Had je me maar.
Had het weleens gehoord maar nu met de foto's erbij uit de kunst.
Ja tegenwordig zie je niemand meer met een houten poot,ze zijn nu in staat er houtwormen op aan te brengen.
Al met al toch zielige figuren denk ik,
groetjes uit een bevroren Breda
Cor
Il parle Il a parle
Bob

Bericht door Bob »

Hoi Cor,

Vriest het zo hard bij jullie dat al je lijnen bevroren zijn en je mail vastloopt, of stuur je je mail een paar keer de wereld om? Hier in de noord dooit het al een paar dagen behoorlijk. Het ijs is al van de sloten.

Bob
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi kombuisers hier weer eens een apart figuur van heel vroeger uit Mokum

Kokadorus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooie mensen maken de wereld,en dit zijn de krenten uit de pap.
toen was geluk straatarm maar het bestond nog.

Groets Bram :D


Plaats reactie