Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Oei oei John,

Laat deze uitspraak
zo zie je maar weer de vetloods neemt probleemloos de brug over in geval van nood.
Jos maar niet horen!!
Anders is Bram zijn goed betaalde baantje niet veilig :oops:

Maar je hebt geluk hij is tijdens zijn Vaarvakantie ook in de vetput geweest en deed net of ie er ook verstand van had

Gelijke Monniken, Gelijke Kappen

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Hoi Kroegtijgers,

Wie je in deze kroeg nooit zal zien en gelukkig maar is "Ike Jan".
Die zou dan wel weer een stichtelijk woord tot jullie richten, met
dat geloop naar de kroeg.
Ik vraag me af of hij nog leeft
Ik neem er nog een :wink:
Groetjes Gerrit.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bankie,
Dirk van Lopik, die als Norse Leo inlogt, heeft het erg druk en vliegt van hot naar her om af te bouwen zodat hij dan met een gerust hart met vervroegd pensioen kan gaan. :wink:
All the best
Jos
ronny

Bericht door ronny »

Zie ik nu pas dat we een kroeg hebben op deze schuit dat is pas geselie na de wacht
proost
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Gerard,
Misschien als ik een heel bericht wil Quten dat het wel zou lukken, maar als ik een bepaalde regel eruit wil halen lukt het niet.
Zal ik me toch alvast maar in laten schrijven? :wink:
Gr. Adrie
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Lady Adrie. Het beste peerd laat wel eens wat vallen, never mind. Als ik die quote wil gebruiken krijg ik ook altijd het complete verhaal er op, en dat is geen gezicht. Daarom gewoon een korte herhaling, en dan je eigen berichtje. Ik ga trouwens de Prins Hendrik Stichting vragen of die zeelui bij een computer kunnen, anders houden we hier gewoon een inzameling voor drie of vier van die dingen. Die zijn tweede hands spotgoeiekoop, voor de prijs van één laptop heb je vier van die dingen. Maar we zien komende week wel. Gr.Gerard.
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Gerard,
Goed idee,
Dat moet lukken.Maar mijn glas is leeg en ga naar bed.
Anders maak ik mijn glas weer vol, en zit ik over 1 uur hier nog. :wink:
Gr. Adrie
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo kroegtijgers,
Ik kom ook maar even een afzakkertje halen in deze keilewinkel.
We voelen allemaal mee met de bekendste eenzame oude zeeman van Nederland en dat kan ik me heel goed voorstellen.
We kunnen ons heel goed in zijn situatie verplaatsen.
Alleen maar walslurpen om je heen en op verplegend personeel wordt zo intensief bezuinigd, dat ze alleen maar tijd hebben voor het hoogstnoodzakelijke.
Enne bankie, leuk om pc's in te zamelen, maar wie legt ze uit hoe het werkt?
En ik denk dat we daar iets aan kunnen doen, om onze ouwe collega's wegwijs te maken.
Ik heb het op het onderwerp oude eenzame zeeman al aangehaald, al die verhalen lezen en naar die mooie ouwe foto's kijken.
Daar zullen ze echt gelukkig mee zijn.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Ouwe zeelui en kroegen.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo laaate Kroeglopers :wink: Proost.

Neem allemaal een borrel van me en schrijf maar "op de lat" ik zal een rekening openen hier :shock: maaar dan wel wat in de pot voor de KNRM doen ast FF kan :D

Als er vandaag of morgen iemand van Kombuispraat bij die ouwe baas is geweest en we iets meer weten, gaat dat wellicht wat makkelijker met de kommunikatie, aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat die mensen "in de bejaardenzorg" BIJZONDER huiverig zijn om iemand met naam en toenaam en adres op het internet te zetten. "Onze Lieve Heer heeft heeeele VREEMDE internet kostgangers"

Wij hier als een ploegje "recht op en neer zeelui" zijn wellicht aan de "onschuldige kant" van de samenleving als je de zaak eens een beetje "nuchter" bekijkt :wink:

Enfin, er is een kaart onderweg uit Canada en we zullen zien hoe het verder gaat.

Tussen 2 haakies ik las pas een artikel waar de Uilen (geloof Northern Great Owl??) in British Columbia aan het uitsterven zijn omdat ze daar al die mooie ouwe bomen razendsnel omhakken en nou hebben die beessies met die GROTE oogies geen ouwe verrotte boomstammetjes meer om huissies in te bouwen, grote flikkers die Canadese houthakkers :shock:

Jos, ik moest aan je denken als zijnde "voetbal liefhebber" :oops:

Subject: anyone watching soccer?


A man had great tickets for the World Cup Final. As he sits down, another man comes down and asks if anyone is sitting in the empty seat next to him. No," he says. "The seat is empty."
This is incredible!" says the other man. "Who in their right mind would have a seat like this for the World Cup Final, the biggest sporting event in the world, and not use it?"

"Well, actually, the seat belongs to me. My wife was supposed to come with me, but she passed away. This is the first World Cup Final we haven't been to together since we got married in 1966 in London."
Oh ... I'm sorry to hear that. That's terrible. But couldn't you
find someone else, a friend or relative, or even a neighbour to take the seat?"
The man shakes his head. "No. They're all at the funeral."


Mazzel
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Adrie

Bericht door Adrie »

Wat betreft het Ouoten het volgende:

Maak wat je wilt Quoten blauw met de linker muis.
Daarna kopieren en terug naar je bericht dat je wilt versturen.
Boven aan de lijst zie je bij Bericht diverse codes staan.
Klik Quote aan links klikken daarna rechts klikken en plakken en daarna weer Quote aanklikken.

Kijk Derk gelukt.
Hartelijk dank . Kan Gerard het ook proberen.
Gr. Adrie

Ps. bij het bekijken van voorbeeld zag ik dat ik vergeten was na plakken nogmaals Qute te klikken.Nu staat mijn antwoord in de Qute :oops: :oops:


Plaats reactie