Mooie Vrachtschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Frank,

Deze "Loosdrecht" heeft, zover ik weet, nooit met de V.O. schoorsteenkleuren gevaren. Direct na overname van haar Britse dochter is ze in charter bij de V.N.S. gekomen. Ik meen in de Brits Indie dienst.
Na verkoop aan Lemos kreeg ze pas een andere schoorsteenkleur. De naam werd toen "Spalmatory Seaman".
De m.k. platen stonden keurig in de rode boottop. Werkelijk een plaatje, inclusief de Doxford motor. Ik werkte gedurende haar overdracht bij Boele Bolnes en daar vind dit alles plaats.

Ze had trouwens ook nog een zusterschip welke we ook bij de werf gehad hebben. Maar dat is een totaal andere story.

m.v.g. Roy

p.s. Herstel; het was niet Lemos maar Livanos waar ze aan verkocht werd.
Het blijft dus wel een Griekse eigenaar.

Gebruikersavatar
wil
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 nov 2004 20:46
Locatie: tilburg

Bericht door wil »

cor bedankt voor de mooie fotos slamat het was mijn eerste schip als 17 jarige en dat doet toch wat .
als nog een echt ketelbinkje paar weken voor de matrzen zorgen .
dan een paar weken voor olielui .
en dan een paar weken op dek mee te lopen om het matrozen vak te leren .
mijn mooiste tijd .
waar een wil is is een weg en wil wil wel
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Hallo Cor.
Er zit een kleine onvolledigheid in je levensloopverhaal van de Slamat.
Samen met o.a. Henk Kort en Frans Masurel heb ik de laatste reis van de Slamat meegemaakt van Vera Cruz naar Antwerpen.
Deze oversteek duurde door het verschrikkelijke slechte weer ongveer drie weken.
Op 27-01-1969 zijn we in Antwerpen van boord gegaan.
Henk maakte met zijn pollaroid onderstaande foto's van de plek waar eens de B.B. gangway zat.
Gr. Arie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door cor »

Hallo Arie Je heb volkomen gelijk de datum moet zijn 14-02-1969
in plaats van 62 sorry ik heb het nu gewijzigd.

Ter compensatie hieronder de bemanningslijst van nov/dec 1968 en
de positie uit de Lloydmail van nov/dec 1968, op deze lijst staan
nog wel wat namen van mensen waarbij ik ook gevaren heb.
De bootsman is op trieste wijze als ik het goed heb op de
Mississippi Lloyd omgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder een stukje uit de Lloydmail van 1969 van de verkoop
MS Slamat

Afbeelding

Heb ik het nu goed gemaakt Arie groeten Cor Boer overigens bedankt
voor het plaatsen van die mooie foto's van de Slamat.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Cor,
Leuk om diverse ouwe bekenden op de Schouwen te zien. :D
All the best
Jos
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door cor »

Ja Jos zoals dit de Goeree

Afbeelding

Bemannings en positierlijst Ferbr Maart nummer 1970 Lloydmail

Afbeelding

Afbeelding

De Schouwen

Afbeelding

Ja Jos en in de oorspronkele Lloydkleuren

Je kan het goed maken teken maar een biertje officieren hebben
vrij tekenen toch???????????

Afbeelding

Cor Boer
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Cor,
Mooi Man! :D
Inderdaad, vrij tekenen en als derde stuurman deed ik daar de volledige gageadministratie, dus ik had altijd Money in the Pocket als we de wal opgingen. :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Bedankt Roy voor de uitleg over de Loosdrecht.

Roy, vanuit de "nightshift" de volgende vraag, wat is de naam van het zusterschip van de Loosdrecht?

Groet Frank
Groet Frank
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Ook de "LANGKOEAS" hoort op dit topic thuis.
In 1967 maakte ik een Indonesié reis op dit schip.
In Priok kwam er ook een Indonesische bemanning aan boord want het schip ging over naar de Trikora Lloyd.
Ze werden op weg naar Europa ingewerkt door de Nederlandse bemanning en zo kwam het dat zelf de handlanger rond liep met een assistent.
De Indonesiërs hadden niet veel spullen en kregen menig afdankertje van ons.
Wegens ziekte van de voorman kreeg ik als olieman dagdienst de "verantwoording" over de uitgifte van lappen en toen nog poetskatoen.
Een heel "serieuze zaak" want alles werd precies per wacht afgepast.
In de lappen zaten veel kledingstukken waar niets aan mankeerde en in een ballorige bui had ik op een zondagmiddag een heuse kledingwinkel in de werkplaats ingericht en die was binnen de kortste keren "uitverkocht".
Natuurlijk werd ik betrapt en met veel misbaar moest ik de sleutels van het lappenhok inleveren om dat ik het vertrouwen van de voorman beschaamd had.
Gr. Arie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

De Straat Tanga, de ex Garoet van de R.L., mag hierbij ook niet ontbreken.

De Garoet heeft bij de R.I.L. hoofdzakelijk gevaren op de lijn Oost-Afrika-Verre Oosten (Japan) v.v.

Groet Frank

Hier in een doorkijk in de haven van Yokohama.

Afbeelding

Afbeelding

Op de spijker, in de haven van Dar Es Salaam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet Frank


Plaats reactie