Najaarsreunie op het Veerse Meer en Vlissingen 2006

Alle reünies op een rijtje.
Bram

Bericht door Bram »

:D mooie foto reportage Jan het begin is er ,het lijkt wel of dire rondvaartboot is droogglegd,is die ook al overgenomen door Maersk? :wink:

Jan bedankt voor je foto`s.
Groets Bram :D

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Toch zie ik hier-en-daar wel een glasie Spa Geel Bram !!!!!!!!!!!.

m.v.g. Roy
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Roy ,net wat je zegt hier en daar :roll: :wink: :lol:
Groets Bram :D
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ahoy kombuizenaren en reunisten :D :D
Mijn eerste reunie van kombuis; een " mijlpaal" in mijn "kombuisleven"
Het is erg leuk om mensen bij de namen te kunnen plaatsen,namen die gezichten hebben. Wat me opvalt, is dat jullie inderdaad geen "walsurpmentaliteit" hebben, gewoon "ouwe jongens krentenbrood" met een behoorlijke dosis humor en niet ingekakt. Ik ben bij diverse bazen geconfronteerd met de " matennaaiersmentaliteit" die veel mensen tentoonspreiden. Goofy en ik hebben daar en goed gesprek over gehad, dat je op zee op elkaar moet kunnen vertrouwen en bouwen en dat een klootzak gauw over de spreekwoordelijke muur gaat. Kijk, ik zit jullie geen bos veren in je reet te wringen , maar spreek slechts hardop en uit ervaring. Hans en ik hebben gedurende 15 jaar op zee ook altijd op elkaar kunnen en MOETEN bouwen en als je de juiste maat hebt , is geen zee te ruig, geen golf te hoog (so to speak). Een schip, hoe groot of klein dan ook, is een eiland en als je met iemand niet door een deur kunt, verwordt de grootste tanker een sloep.

Vandaag lekker accordeon gespeeld; mannen, zoals jullie meezongen heb ik onwijs van genoten. Ik ben blij dat er nog sfeer bestaat en iets simpels als zingen samen. Vroegah bij ons in de familie werd elke verjaardag gespeeld en gezongen , tot in de late uurtjes. Mijn oma op de piano, mijn tante en ik op twee accordeons en mijn oom op een electrisch orgel :D :D :D
Volgend jaar ben ik weer van de partij.

groetjes Ton
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Afbeelding

Ik kijk terug op een geslaagde dag en Bram maak je geen zorgen.
Iedereen kreeg voldoende natte versnaperingen.
Daar zorgde deze dame wel voor die een goed oog had voor de noden van een zeeman.
Op strategische plaatsen zette zij steeds bladen met volle glazen neer.
Ik kon zelf in mijn geboorte taal bestellen want ze bleek een onvervalste Tukkerse en nog wel uit Enter, het Twentse dorp met een maritieme historie.
Daar werden eens de zompen gebouwd waarmee op de rivieren in Overijsel werd gevaren.
Gr. Arie.
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Najaarsreunie op het Veerse Meer en Vlissingen

Bericht door Nick »

Ahoy Sailors
Dit was een mooie reportage zover.
Het weer zat zover ik het an de foto's hier zie mee.
Hoop met de voorjaars reunie erbij te zijn.
Ik zie dat jullie erg hebben genoten.
Groetjes Nick
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Arie,

Dat ken jij zeker ook het liedje "De Potloodventer Uut Enter" !?.
Gezongen en gespeeld door The Spitfires, wereldwijd beroemd in O'st'n van 't land.

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Hier de" De Potloodventer Uut Enter" te downloaden

http://rapidshare.de/files/35086943/De_ ... r.mp3.html
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Kombuizers,

Een prachtige najaars reunie is het geworden,met pracht mensen.
Bij aankomst in kroeg de Reutel waren de koude pinten juist ingeschonken voor ons en waren zeer welkom na een treinreis
Ze waren dan ook in no time leeg.We hebben Goofy weer in onze armen gesloten wat gewaardeerd werd.
Na de kroeg naar de boot gegaan,het Zeeuwse meisje uit Twente zorgde goed voor ons en de glazen waren steeds gevuld.
Na een uurtje of wat was het gewone bier op en werd er verder Palm gedronken.Tijdens de vaart zorgde onze accordeonist voor de nodige muziek.
Na afloop smietlijn gooien en de dekdienst won met ruime voorsprong,de echte winnaar werd Henk Kort.
Na het varen naar de Belgische soos,heerlijke mosselen,en bier en een lekker bakkie koffie om de dag af te sluiten.
Leen wil jij je zoon en schoondochter van harte bedanken dat ze me voor de deur hebben afgezet.
Er zal nog wel een verslag komen van iemand met meer redactionele vaardigheden.
Mensen allemaal de groetjesd uit Breda
Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Zit je me te pesten met die mosselen Cor ???
Ik heb ze alleen maar mogen ruiken en dan ruik ik toch liever andere.
Gr. Arie.


Plaats reactie