Najaarsreunie op het Veerse Meer en Vlissingen 2006

Alle reünies op een rijtje.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Bericht door jan »

Was geen verwijt hoor Henk,ik zie dat neef Rinus ook in het kombuis rondhangt dus hij zal wel zo reageren.
Gr Jan :D :D
De wind en de golven zijn altijd op de hand van de beste zeelui.

Bram

Bericht door Bram »

:D hoi Henk
Blauw truitje is Leen Bal,en met bruine jack is Cor Bal.
De fotòs zijn trouwens weer een pracht
Groets BRam :D
rinus

Bericht door rinus »

jan schreef:Klein vraagje de no 17 en 18 is toch m'n geliefde neef Rinus Nutbeij uit Scheveningen? Of begin ik al kippig te worden?
Gr Jan :roll: :roll:
nee hoor Jan .je hoeft niet naar Hans Anders
ik was er bij
gr rinus
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen »

Nog een paar impressies van het 'Smietlien smieten' te Middelburg. Ik heb helaas geen foto van de onbetwiste winnaar Henk Kort, maar die zal ongetwijfeld wel door iemand anders zijn genomen, Wim.

Afbeelding
Karakterestieke worp van Cor, hij vloog zelf een moment later zeker een meter de lucht in. Het mocht niet baten.
v.l.n.r.: Jaap5, Arie Hazebroek, Akkie, Cor, Albert en Bert.

Afbeelding
Haarlemse variant van Jos 'the Boss'. Ook dit mocht niet baten. Let op de weinige lijn die Jos had opgeschoten.
v.l.n.r.: Hanneke, schoondochter Bal, Rinus met aanhang, Jos, Jan van der Lugt, Arie Hazenbroek, Akkie, Albert en Bert.

Afbeelding
Op de uitvoering van deze worp van Leen Bal valt niets op aan te merken,
maar het zal niet de winnende worp worden.
v.l.n.r.: Rinus + aanhang, Jaap5, Henk v.d. Moolen, Leen Bal, Jan v.d. Pluijm, Frans (Goofy), Bert en Akkie.

Afbeelding
Je ziet gelijk dat hier maanden op getraind is. Als er cijfers zouden zijn toegekend op de technische uitvoering zou hier zeker een dikke tien voor gegeven zijn. Maar helaas, ook deze worp van Bert (Compass) werd niet de winnende.

Afbeelding
Frans (Goofy) heeft in zijn zeemansleven heel wat hieuwlijnen geworpen, maar na 35 jaar is de souplesse er wat af.

Afbeelding
Jan van der Pluijm was die dag jarig en dacht: ik gooi hem naar Goes, dan weet ik altijd de weg terug naar huis te vinden, mocht het uit de hand lopen.
Eat your pie, before you die !
Pluijm

Bericht door Pluijm »

Hoi Henk,
Om maar met de deur in huis te vallen; Ik was de dertigste niet jarig en ben alleen op enige afstamd bij de reunie aanwezig geweest. Bert had me 's morgens verteld om met m'n bootje in de buurt van de Lady Madeleine te komen, dan zouden jullie op ons "Doppie" kunnen oefenen. Daarom en ook om plaatjes te kunnen schieten hadden we de zeilen omlaag. Helaas geen hieuwlijn gezien, wel plaatjes gemaakt. Die van jou mogen er ook wel zijn. Ik ben uiteraard belangstellend in de foto's van ons "Dpooie" in HR. Zou je ze me willen sturen? Mijn e-mail vind je op www.shipspottersguesthouse.nl
groeten
Jan van der Pluijm
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

30 September 2006

Bericht door Jaap5 »

Hallo kombuizers

Het was de eerste keer dat ik aan een reunie van de kombuispraat mee deed. Nu ik kan wel zeggen dat de kok voor een hoop lekkere hapjes in de kombuis had gezorgd. Het was een prachtige maar vermoeiende dag. maar doorgaan tot het gaatje he. Nu had ik smorgens al om 7 uur de huisdeur achter me gesloten en de reis verliep voorspoedig Ik zag in amersfoort Goofy op het perron staan maar dat was alles. Wij zouden normaal gesproken moeten overstappen maar de NS had wat anders in petto en daarom ging de trein naar rotterdam Daar zag ik goofy ook nog niet,dus maar in de trein geklommen naar Vlissingen. Ik ben op de eerste beste plaats gaan zitten en wilde even naar het toilet Dus toen ik ging staan zag ik dat de man waar ik ruggelings tegen aanzat een zie de maan schijnt door de bomen haardos had. Dus ik doe een paar stappen kijk hem aan en zeg Dag Jos,want ik herkende hem van foto,s van de vorige reunie. Dus Jos en Akkie en ton vd Sluis zaten daar met hun drieen.
Ik moest er bij komen zitten en in no time waren we in Roosendaal . Daar kwam Cor Leliard er nog eens bij en zo gingen we al als een vijftal naar Middelburg Cor vertelde dat alvorens hij op reis ging op z,n Brabants eerst de hond uitgelaten had en in een kapelletrje een kaars had gebrand om maar mooi weer te hebben. Nu het heeft hoogstwaarschijnlijk geholpen want een mooiere dag had het niet kunnen worden Op station in middelburg sloten zich nog een paar mensen bij ons aan o.a Rob deelder en na en paar zebra,s over gestoken te zijn waren we al in de Reutel.Daar liep Henk kort al rond en de gele rakkers en andere versnaperingen kwamen vanzelf naar ons toe.Er druppelden steeds meer mensen binnen en op een gegeven ogenblik kreeg ik een seintje dat Bert zijn eerste rondje gegeven had en alles al afgerekend was Klasse!!!!!!
Daarna gingen we gezamelijk naar de boot die iets verder aan de kade lag. Daar hebben we aangemonsterd als passagier. In plaats van gage moesten we nog een kleine som toe betalen Maar het was een leuk,gezellig,relaxed vaartochtje. Nadat er voor en achter gegeven was werd al gauw het commando gegeven van klaar met manoeuvreren en waren we vrij om enkele versnaperingen te nuttigen Mijn verdere verhaal zal ik afmaken met behulp van de eerste serie foto,s van Henk Ik moet nu erst met de hond op stap maar vanavond ga ik verder.
Wordt vervolgd Jaap5
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Door mijn 58e verjaardag op zaterdag 30-09 is Akwanauts (Frank Berting) aanwezigheid maar kort geweest op de reunie. Hier mijn fotobijdrage.

Groet Frank

Voor de goede orde( zie onderstaande foto), ik ben geen Leen Bal of Jan van der Pluim.

Afbeelding

Tussenstop in Veere om ± 16.15 uur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo ziet een kapitein eruit, als hij z'n laatste reis voor z'n pensioen achter de rug heeft.

Afbeelding
Groet Frank
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Vervolg reunie 30 September 2006

Bericht door Jaap5 »

We gaan weer verder Daar henk kort bij zijn sublieme fotoreportage geen bijschrift had,zal ik proberen om dat volgens mijn beleven te verwoorden Het betreft hier de eerste 28 foto,s van Henk op pagina 19

Zoals je op foto 1 kunt zien hadden wij ons eigen tampatje of ook wel stekje genaamd op het bovendek van de Lady Madeleine ingericht
Links zie je Leen Bal in gesprek met Jan vd Lugt.Daarnaast zitten Frans (GoofY) ,Akkie.,Jaap5 en op de rug gezien Rob deelder.
Aan de andere zijde van de tafel is Marianne in discussie met Albert en daarnaast zitten de gebroeders v d Molen met echtgenotes.
Rechts op de foto staat de zoon en schoondochter Sophie van Leen Bal (op de rug gezien) en daarnaast Rinus en Cor Bal. Dan foto 2 en 3
Dit zijn zeer goede shots van onze trekkastdeskundige. Ton vd Sluis
Ton vindt het zijn lust en zijn leven op de stookplaat voor de vlamkast te staan en lekker stoom te maken,maar achter de trekkast of harmonica weet hij ook van wanten Dat was klasse Ton.
Ton houdt van een lekker kopje thee in plaats van pils. en zo zie je op foto4 dat ik onder toeziend oog van de Mill brothers Ton zijn bakje klaar zet op tafel.
Naast deze dames zit de rechterhand van Henk Kort, Cor Leliard ,die samen de voorbereidingen hebben getroffen voor de reunie.
Cor zit op de foto heerlijk te babbelen met onze verhalenverteller Arie hazenbroek ,t Zal wel over hun tijd bij de Loyd geweest zijn.
daarnaast zit Cor bal zijn camera te bestuderen met een gezicht van "Hoe werkt dat ding nou ook weer",terwijl Rinus lekker van zijn gele rakker zit te genieten. De dame op de voorgrond is Sophie de schoondochter van Leen Bal

Op foto 5 staat Bert(Compass) over de schouder van Jos mee te kijken naar de CD die Jan vd Lugt in handen heeft. Goofy zit uitgebreid te vertellen en op de rug gezien Rob Deelder .

Op foto 6 zitten Goofy en Rob maar srieus te kijken,terwijl Akkie haar camera aan het bestuderen of mollen is
Foto 7
Hier ziet men op de voorgrond Bert,die de gehele gang van zaken met genoegen staat te bekijken . Achter de tafel albert met zijn Marianne. Deze laatste geeft de bestelling aan onze bardame door.aan de railing staat de ene helft van de Mill brothers en met rode trui is de andereÃ
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Geachte reunisten,

Wat ik eigenlijk mis is een foto van de kampioen smietlien gooien.
En ook de foto dat hij gefeliciteerd werd met het behalen van het kampioenschap en de daaraan verbonden kostbare prijs.
Jos,heb jij nog wat gegevens van het gooien wie tweede werd etc.
groetjes uit Breda
Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Smietlientien-Gooien

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis, et al,

Zo te lezen en naar de plaatjes kijkend heb ik een mooie dag "in het Zeeuwse gemist" maar ja!!

Henk Kort gefeliciteerd met het winnen van de "Wisselbeker" ( zie de onderdelen op dit onderwerp een poosje terug!)

De "Wisselbeker" wordt deze winter afgemaakt en komt dan "via de eerste de beste gelegenheid" naar Nederland, dus eventjes geduld maar " wat in't vat zit enz. enz."
Wellicht publiceerd Jos nog een deelname inclusief score lijstje, maar dat komt wel op z'n pootjes terug, Jos stond er nog al dapper bij op de foto en hij zal wel even bij moeten trekken met spit in z'n rug.

Henk laat me even weten wat je "Doopnaam" is dan kan ik zorgen dat e.e.a. korrect wordt ingegraveerd in "het koperen plaatje" van de wisselprijs, ook graag een foto van jouw winnende worp, hetgeen natuurlijk bij de "Historische dokumentatie" van de wisselprijs hoort.

Goed Goan
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie