Houtchirurg

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi,
Wat hebben de laatste 5 berichten met de houtchirurg te maken??
Alleen om dat er een oliespuitje op de foto staat?
Gr. Adrie

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hahahaha
Adrie, je hebt volkomen gelijk.
Wat een oliespuitje al niet aan kan richten op een forum.
Maar dat is typisch kombuispraat, zo ging het op een schip ook altijd.
Je begon over een bepaald onderwerp te lullen bijvoorbeeld over het sexuele leven van een sprinkhaan in de Sahara, je moet toch ergens beginnen en het eindigde dan met een heftige discussie over de vervuiling op zee, waar we destijds ook driftig mee bezig waren, maar ons aan de destijds geldende regels probeerden te houden.
Hier dus weer een fraaie foto van Rob de Houtchirurg.
All the best
Jos

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Rob van der Sluijs, onze houtchirurg.

Hoi Jos, dit is er van geworden, en deze keer geen olie spuit ernaast, ghehehe

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Ton van der Sluijs (Haarlem) voor Rob van der Sluijs (Edmonton)

Hee Rob; zullen we deze draaibank nemen? Daar kan een paal van 800mm rond op ......
een grijnzende groet van Ton

Afbeelding
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Reageer een beetje laat maar Jos, Ragnar en Harry kan me niet voorstellen dat ik dan wel schepen meemaakte waar die Nippels geverfd waren.
En als de verf gedroogd was en je spoot er vet in dan draaide die nippel en sloot niet goed meer af zodat er zout water in kwam.
Bij de Davids die je met een slinger met draadspindel uit moest draaien had je op het schanierpunt op het dek de problemen.

Harry helaas voor jou behoor jij tot de jongeren wel zelfde bouwjaar maar ben ik wat ouder dan jou van de zesde maand.

Ik had nog een vraag aan jou naar aanleiding van de Canadezen.
Welke Provincie in Nederland is niet door de Canadezen bevrijd.

Gr Jan
Rob van der Sluijs

Bericht door Rob van der Sluijs »

Hallo Ton, click even op www.gouwegroep.com en daar onderaan staan een paar foto's van Cor Doornkamp ( een Nederlandse houtdraaier)
die heeft voor de gemeente Alphen aan de Rijn een reusachtige tol gedraaid van 240 cm hoog en 190 middellijn

gr.Rob :) :) :) :)
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Rob!!!! In een woord; Geweldig!!!!!!!
Toch lijkt het me ook wel eens leuk om het eens te doen. Gewoon ,omdat het heel creatief is en weer wat anders dan opgelegd langs geleidingen, gewoon uit de vrije hand.
Heel gaaf joh.

groetjes Ton
Jaap v D

Bericht door Jaap v D »

Als het bij Rob misgaat ,mikt hij het hele zooitje in de open haard ,maar Ton wat doe jij met een misser ?

grts Jaap :roll:
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hee Jaap,
als het bij mij misgaat,ga ik eerst een pot thee leegdrinken,begin ik overnieuw en verdwijnt het misbaksel gewoon in de spanenbak .
Soms pas ik dingen op elkaar aan indien mogelijk. Als je met zo'n project al ik bezig ben, maakt 100 uur ook niet meer uit.

de groetjes Ton
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jos, hier weer 1 van mijn stukkies "kachelhout", Harry uit Halifax vroeg mij of ik weer een "stukkie hout" klaar had bij "what motor"
Ik heb hier 4 verschillend houtsoorten gebruikt, het vierkante stuk is een schaal van Esdoorn met "wrat" en wat ingegroeid schors, de poten zijn Purpleheart, het deksel is Mubengu (ook Congolees teak genaamd)en die zwarte punt (een Finial genaamd)op het deksel is van Wenge .

gr.Rob

[Afbeelding

En hier een zelf gemaakte diepe uitholbeitel

Afbeelding

Hier een close up van de verwisselbare hss beitel plaat

Afbeelding

hier een 2e close up van de beitel plaat (6 cm lang en 24 mm breed) de hele beitel weegt 22 kilo dat heb je nodig om het "chatteren" tegen te gaan.

hier een 2e close up van de beitel plaat (6 cm lang en 24 mm breed) de hele beitel weegt 22 kilo dat heb je nodig om het "chatteren" tegen te gaan.

gr.Rob
Ps , plaats dit in "ruim 7"
Bij Deze

Afbeelding


Plaats reactie