Najaarsreunie op het Veerse Meer en Vlissingen 2006

Alle reünies op een rijtje.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Eindelijk heb ik het videoclipje kunnen uploaden, waar onder begeleiding van Ton van der Sluijs de "Klok van Arnemuiden" gezongen werd. :D
All the best
Jos

http://www.scheepspraat.nl/ton2006.AVI

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier de beloofde foto's die wij nog van de Reutel hadden.

Bert de Boer, Henk Kort, Ton van der Sluijs en Jan van der Lugt.

Afbeelding

Jos, Ton en Jan.

Afbeelding

De rug van Albert, een stukje van de colbert van Goofy en geheel rechts de voorkant van Rinus. :wink:

Afbeelding

Toen stortte de camera in elkaar, gaf de pijp aan Maarten, er werden geen geheugenkaarten geaccepteerd. Daar sta je dan met al die gygabytes aan lege ruimte voldoende volle batteriijen"¦. :cry:
All the best
Jos
rinus

Bericht door rinus »

geheel rechts ben ik niet Jos maar Jaap vijfhuisen
gr rinus
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Smietlientien Smiete'n.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Kombuispraat et al,

Goofy, nou wil ik niet vervelend wezen maar je zit echt aan de verkeerde kant van de grens met
Scmeiszleinschmeiszen
:wink: :roll: :oops:

Terwijl het " Smietlientien Smiete'n" voor de niet dialect ingewijde westerling???? misschien hetzelfde klinkt, IS dat wel degelijk "an de goeie kant van de grens!!"

Ik zat al ietwat in m'n hande'n zat te wrijven over de geweldige bijdrage "an de KNRM Pot" maar kon toch echt die vette grijns NIET van m'n bakkus krijgen toen ik Henk z'n "herinnering an Bert z'n weddenschap" las :roll: :wink: :shock: (Sorry Bert :roll: :wink: )
Ik ben opgevoed ( ja DAT had je niet gedacht Bert! :roll: ) met de instelling dat " je een gegeven paard niet in de bek kijkt!" DUS die extra 75 Euro zullen door Leo ongetwijfeld in dank worden genotuleerd.
DAT maakt de "Kombuispraat Reunie-Smietlientien Smiete'n" bijdrage aan de KNRM pot een behoorlijke zevenklapper EN geeft me het gevoel dat het "in eerste instantie in een moment van OPtimisme gestelde doel van 5000 Euro misschien niet helemaal ONhaalbaar is!!! ( Er is nog steeds een vakature voor Marketing Manager!!)

Ik zal de bovengenoemde "Lijst" verwerken in de aan de " Wiselprijs verbonden " oorkonde" en zou nog graag t.z.t. van Jos of van Bert de specifieke straatnaam/co-ordinaten van deze historische lokatie in Middelburg vernemen, PLUS een namenlijst van de deelnemers EN aanwezigen!!!

Rest mij om me aan te sluiten bij de voorgaande felicitaties aan Bert in de hoop dat ie maar lang mag blijven wedden EN deelnemen aan dit soort festiviteiten!! :wink:

Gezondheid Bert :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Leen B

Najaars reunie Veersemeer Vlissingen.

Bericht door Leen B »

Hai maatjes :D ik ben het Jan zoals jullie weten
ben ik een man van weinig woorden. :wink: Maar ja er is
ook een spreekwoord dat zegt wie zwijgt stemt toe,ja toch?
En dus zie ik me nu genoodzaakt om toch maar
eens het woord te nemen. :o Ik heb hier alle foto,s van
de laatste reünie zitten bekijken. En ze waren prachtig
vooral die van Henk vond ik meesterlijk. 8)
Maar toen ik het einde van de gehele sessie had bereikt!
Ja jullie raden het al in de Belgischensoos aan de
Schelde, zag ik tot mijn schrik dat er geen ene foto
bij was dat jullie van die heerlijke mosselen [huuuuh]
zaten te smikkelen. Een armzalig pannetje met van die dooie
beesies lagen me droef aan te kijken!
De enige die zit te schansen is onze Jaap maar dat is
helaas een toetje Dame Blance. :lol: Dus met andere woorden
het laatste gebeuren van het eetfestijn. :oops: En hiermee wil ik
dan ook vragen of er nog iemand is die het eetgebeuren van
mosselen en andere gerechten op de digitale print heeft
vast gelegt.?
Ik zal diegene erg dankbaar zijn als ik die eet taferelen
als nog mag aanschouwen, om er dan iets moois
van te maken.
Bij voorbaat mijn dank Jan
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Klok van Arnemuiden

Bericht door Jaap5 »

Op het clipje van Jos wordt een klein gedeelte van het schone lied Als de klok van Arnemuiden ten hore gebracht

Nu schijnt het echter zo te zijn dat toen dat liedje werd gecomponeerd Arnemuiden helemaal geen klokken meer had ,daar deze in de oorlog door de Duitsers geroofd waren. Er zouden toen twee lege zuurstofcylinders in de toren gehangen hebben. Aldus de anecdote Of het waar is ? Ik weethet niet,maar wie dit het laatst verteld heeft leeft nog

Groeten Jaap5
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jaap,
Dit schone lied is echt van ver voor de oorlog, dus dit zal wel een sterk verhaal zijn. :wink:
Enne Harry G.H. het woord Schmeiszleinschmeiszen heb ik als eerste op het forum geplaatst en niet Goofy.
En " Smietlientien Smiete'n" dat spreken wij als westerlingen TOCH verkeerd uut. :lol:
Ik vind het Duitse woord toch wat meer "Body" hebben. :wink:
Smietlientien, als je het niet beter wist zou je denken dat Tante Lien en Tante Tien aan het Smieten zijn geweest.
Waarmee, dat moet je maar aan Ome Tjeerd en Ome Tjibbe vragen. :wink:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hier dan even op verzoek van Leen Bal een paar foto's van de schranspartij. (al waren de tafels nog lang leeg)

Wie ze in Hi-Res wil hebben geeft maar even een seintje dan zet ik ze klaar op mijn homepage

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groeten,
Bert de Boer
Jan v derLugt (RIP)

Bericht door Jan v derLugt (RIP) »

Hallo reunisten
Wat waren die mosselen lekker!!! Niet eens een schelp gezien.
Maar een zeer gezellige dag.Met de vr.gr. Jan
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jan,
Gelukkig ben je goed thuisgekomen. :wink:

The day after the night before"¦.
Na het hieuwlijngooien in Middelburg werden we door de jarige Frank keurig op de Boulevard in Vlissingen afgezet en gingen we even gauw onze bagage op de kamer zetten.
Kamer 1, makkelijk te onthouden. Nog even die camera nakijken en Akkie kon zelfs nog een foto maken, er kwam een schip binnenvaren en toevallig stond ik daar net met mijn kop voor.

Afbeelding

Dit was echt de laatste foto, daarna gaf de camera definitief de pijp aan Maarten.
Toen hebben we gezellig een paar uur op ons eten zitten wachten en helaas moesten Goofy, Rinus, Cor, Jan en Arie voortijdig afhaken om de laatste trein te kunnen halen, gelukkig was de vrouw van Henk Kort hierbij van onschatbare waarde, zodat ze, welliswaar met een lege maag, toch nog op tijd thuis konden komen.
Na het mosselfestijn gingen we een bezoek brengen op de Zeebeest samen met Jaap en Bert, waar we gastvrij onthaald werden door gastvrouw Marjanne en schipper Albert.
Het was nog even goed toeven in de kuip, totdat de eerste vette regendruppels ons de kajuit deden belanden, waar we nog een paar uurtjes gezellig hebben zitten nakaarten, terwijl Bert zich aan de frambozenthee of zoiets te buiten ging, want hij moest nog rijden"¦
Een typisch voorbeeld van een Nuchtere Groninger.
Omdat de Zeebeest 's ochtends vroeg al een bruggenwipster besteld had om de jachthaven uit te kunnen maakten we het niet te laat en de bar in de Belse Loodsensoos was uitgestorven, zodat we redelijk vroeg ons mandje indoken, voor mij wel ongewoon op een zaterdagavond, maar het was een hele gezellige, maar ook drukke dag geweest.
De volgende ochtend tot tien uur ontbijt, dus om kwart voor tien kwamen wij de ontbijtzaal binnen, waar de Mills Brothers and Sisters samen met Jaap zojuist hun ontbijt al hadden verorberd, die togen daarna huiswaards, waarna wij Vlissingen op zondagochtend gingen verkennen.
Even lekker uitwaaien, dat was de intentie van deze dag.
Tijdens het ontbijt zagen we dat er een veerbootje richting Breskens ging, dus die namen we ook mee in de planning voor deze dag, even lekker een stukkie varen!
Dus gezellig door de stad gekuierd, boulevardje gepikt, terassie gepakt, het was nog steeds mooi weer en op het terras van ons hotel, den Belse loodsensoos, een hapje gegeten.
De weg gevraagd naar de vetrekplaats van de ferry naar Breskens en kregen te horen: gewoon helemaal de diek aflopen.
Dat was wel een hele lange diek, binnendoor lopen zou korter geweest zijn, maar we hadden de tijd aan onszelf.
Na drie kwartier waren we daar en moesten we nog over allerlei sluisbruggetjes rennen om de boot te kunnen halen.
Een snelle catamaran, de Prinses maxima en aan dek stond een compleet Belgisch wielrenpeloton, met fiets en al, dus er was weinig ruimte.
Ik vroeg nog aan zo'n gozer of dit het grote peloton was en of ze op jacht waren naar de koplopers, want dan zaten ze wel mooi op een uur achterstand, maar dit kwam niet helemaal lekker over.
In Breskens aangekomen bleken we in the middle of nowhere beland te zijn.
Zelfs geen klein kioskje, helemaal naks. Misschien een idee voor iemand die ergens een horecabedrijfje wil beginnen.
Dus kuierden we op ons gemakkie, nou ja, we hadden op den diek in Vlissingen eigenlijk al genoeg gekuierd, richting downtown, op zoek naar een rond groen uithangbord met daarop het woord: Heineken. Het was net zoals je vroeger in een vreemde haven de wal opging.
Toen we het eerste bordje signaleerden, na diverse dijkhuisjes en te koop huisjes bekeken te hebben, wel lekker rustig hier"¦zagen we verderop een pleintje wat de binnenstad van Breskens bleek te zijn.
Inmiddels pakten donkere wolken zich samen aan den einder.
Net voor de bui zochten we een oppertje en stapten we dus een horecabedrijf binnen, genaamd Cafe Centraal.
De naam zegt het al: een keilewinkel in het centrum van Breskens.
We zaten daar de onweersbui af en vroegen hoe we met den bus terugkonden naar de veerboot.
Tegenover den Frituur is ene halte en daar komt den bus 5 minuten na het uur.
Dus wij vijf minuten voor die tijd alvast bij de bushalte.
Er reed van alles langs, behalve een bus richting veerboot.
Toevallig was er een touristen informatie kantoor, waar juust iemand uitkwam.
Ik vroeg deze man, als toerist, hoe het zat met de bus.
Tje, als die nu komt, dan bent u al te laat, dat hadden we zelf ook al door, maar de bus was gewoon even uitgevallen. Kan gebeuren, maar we waren op een minivakantietje, dus gingen we terug naar het centrum op zoek naar een restaurant.
En daar hebben we het uitstekend getroffen.
Restaurant Paddington, op het Spuiplein. Aanradertje!
Zat helemaal vol, maar we konden toch nog een tafeltje krijgen.
Prima bediening, uitstekende witte huiswijn en de tongschar, of was het schartong? Smaakte uitstekend en gebakken in echte Zeeuwse Roomboter!
Na nogmaals gevraagd te hebben hoe laat de bus naar de veerboot zou vetrekken, gingen we weer ruimschoots op tijd tegenover den frituur staan.
Nu werd ons wachten wel beloond en konden we op tijd aan boord stappen.
Overal om ons heen zagen we weerlichten en ging het flink te keer, maar wij stonden op het achterdek te genieten van het uitzicht op weg naar Vlissingen.
Er kwam uiteraard een koerskruiser van bakboord in, die niet van peiling veranderde, maar gelukkig slackte die op het allerlaatste moment af om van loods te wisselen.
Vond wel dat de positie van top- en boordlichten van deze containerbak voor mij moeilijk te vinden waren"¦
Het horizontale verschil van voor en achterlicht is groter geworden en de boordlichten bevonden zich een stuk lager dan dat ik gewend was.
Even een vraagje tussendoor, op de rede van Vlissingen worden alle schepen van loods verwisseld, behalve op tankers, die kachelen gewoon door. Ik ga ervan uit dat die al de Scheldeloods aan boord hebben, samen met de zeeloods, die dan maar meevaart?
Al met al was dit weer een unieke ervaring.
Aan de wal in Vlissingen namen we een taxi en hoorden van de chauffeur, dat een ritje Breskens-Vlissingen via den tunnel ongeveer 120 uurootjes kost.
Dan hebben we dus mazzel gehad dat de bus nog bij de frituur stopte.
We arriveerden in de Belse Soos en aan de bar was het heel erg gezellig druk.
De loodsen die een week achter de kiezen hadden zaten even uit te blazen.
Dus gingen wij ook maar aan den bar zitten.
Wordt vervolgd
All the best
Jos


Plaats reactie