Najaarsreunie 2005

Alle reünies op een rijtje.
ronny

Bericht door ronny »

Ik bespuer toch iets op het forum dat er te veel over spliet geluld wordt.
Dit is jammer,daar spliet toch een van de grootste rederijen van nederland is samen met wagenborg.
Maar ik zal het wat rustiger aan doen,en mij een beetje rustig houden.
Is wel moeilijk daar ik gek ben van de rederij waar ik al 20 jaar met plezier vaar,ondanks dat mijn vrienden toen der tijd zeiden varen bij spliet dat doe je niet of je moet echt niets anders kunnen vinden.
Nu ik ben er bij gaan varen en heb daar tot nu toe nog geen spijt van gehad,zij hebben mij altijd met respect behandeld en mijn geld was altijd op tijd.
Heb met spliet de geheele aardkloot afgestroopt en ben overal wel een keer aan de wal geweest om een borrel te drinken met of zonder vrouwelijk schoon.
heren en dames u zult mij niet zo veel meer horen.

Vaerderij

Kop op

Bericht door Vaerderij »

Ronny,
Ik ken je wel niet. Hoewel ik uit je stories wel een idee hebt. Maar niet zo slap ouw....... Het is je mid-life, pikheet op zondagmorgen of misschien wil je ook eens een complimentje. Ik waardeer je stukjes. De een wat meer ..... Maar ik vind ze enthousiast, leeerzaam en in het algemeen leuk. Sterker voor ik op dit forum kwam had ik amper van Spliet gehoord. Je kweekt interesse bij de jeugd voor dit prachtig beroep. Vandaag mag je wat mij betreft zondag houden.
Anne Mulder
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ronny; ga zo door met je verhalen. Er wordt naar mijn mening niets verkeerds over Spliethoff gezegd, maar bij ons thuis is een milde spot een vorm van genegenheid naar elkaar , een manier omte zeggen dat je welkom bent. Wij nemen in elkaar voortdurend op de hak in onze familie en zitten vol humor , die een ander soms niet helemaal volgt .Dat is iets anders als elkaar afzeiken en daar zit niemand op te wachten ook niet op kombuispraat.
Momenteel staat er in het duikblad onderwatersport een verhaal van een van de overlevenden van de "ms Leliegracht", die ook van Spliethoff is en in 1973 naar de kelder is gegaan door een schuivende lading. Ik duik afentoe op dit wrak. Hij begint al behoorlijk uitelkaar te vallen; de kar is ook al zichtbaar en de ruimen zijn bijna verdwenen. De boeg is een sterk deel; dat ligt er nog helemaal bij . (de Leliegracht ligt 85graden op zijn zij met de kont op een duin, bodemdiepte 26m, bij de boeg 32m.)
groetjes Ton
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Ronny,
Gewoon niks van aan trekken, er zijn er die wel meer wat misplaatste grappen vertellen, maar daar moet je gewoon boven staan en je eigen ding doen waar je zin in hebt, daar is een forum voor.
groetjes ruud
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

[quote="Jos Komen"]Ik heb helaas geen foto's van het interieur, het was te donker en zo hoort dat ook in een echte zeemanskroeg...

Tip: Neem eens een camera met een flitser
Handige uitvinding hoor !! :)

Jos, je bent toch niet boos hierom..... je vraagt erom eigenlijk
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Ha die Ron,
Jij zit ook snel op de kast!
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de grootste rederij van Nederland ook voor de meeste commentaar zorgt.
Ook ik lees je stukjes graag, en om eerlijk te zijn: Jij en Jaco (en Krijn) hebben mij toch een ander Spliethof laten zien als die ik kon.
Ik vond Spliet altijd een boevenclub (waren ze natuurlijk ook) maar inmiddels ben ik toch behoorlijk onder de indruk van deze club geraakt.
Het staat natuurlijk als een paal boven water dat hun handelswijze misschien wel eens wat out-of-the-ordinary is, maar er wel voor zorgt dat zij als vrijwel de enigste rederij nog groeien.
't is jammer van de kleur van de schepen, maar verder is het een prachtclub.
Citaat van een H.Huismanvriend met engels accent:
Vooral doorgaan, vooral doorgaan!!!!

Mzl,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Oebele

jaloezie!

Bericht door Oebele »

Ha Ronny!

trek je van mij maar niks aan hoor, ik ben alleen maar jaloers! :wink:

de mazzl Kabeljauw
Johan H.

Bericht door Johan H. »

Hey Ronny,

Wat nou?De broek op de knieen gezakt?
Niks van aantrekken hoor, ik lees je stukjes graag en je enthousiastme is verfrissend te noemen.
Met Spliet is niks mis, in mijn omgeving wordt ook nog steeds over deze club gesproken alsof dat wel de slechtste keus is die je kunt maken, maar wat denk je dan over hoe mijn maten lullen over Heerema, Smit of Weismuller en bij de baggervrienden (allemaal wel in een andere markt, maar toch!)Jij zit tenminste bij een club met werk en een goeie baan. Aan je verhalen is af te lezen dat je het prima naar je zin hebt, dusuhhh lekker niks van die zuurpruimen aantrekken.Allemaal een gebrek aan een frisse zeelucht, denk je niet?
shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Bericht door shipwis »

hé, ron, wat is dit nou?
zo ken ik je niet hoor,
maar als alles goed verloopt, zien wij elkaar weer op de najaars re-unie,
even 'n beetje bijpraten, niet dan?
mzzl, pete
rinus

Bericht door rinus »

Hij Ron en jos
lijkt me een goed plan daar in ymuiden .ik hoor wel wanneer en hoe laat.
gr.rinus


Plaats reactie