Najaarsreunie 2005

Alle reünies op een rijtje.
rinus

Bericht door rinus »

mensen hou er rekening mee dat er mensen zijn die met zijn 2 mee
gaan
de idee,n zijn allemaal leuk .
maar ik ga toch liever voor het idee dat a, niet teduur en b. waar we met de ploeg alleen zijn.
meerdaagse trip is leuk, maar er zijn mensen die niet langer van huis kunnen dan een dag. en het is altijd de bedoeling geweest om zo veel mogelijk forum gasten mee telaten doen. ik weet wat er komt kijken bij het regelen van zo iets met een groten ploeg.
als ik geen sponsor had gehad was het in scheveningen ook niet doorgegaan van wegen de kosten die toch aardig oplopen met zo,n groep.
gr.rinus

ronny

Bericht door ronny »

Zoals ik al zei,het maakt mij opzich niet veel uit.
Maar een overtocht naar lymiland hoeft opzich van mij niet.
Maar mocht dit toch gebeuren ga ik wel mee als er maar genoeg te vreten en drinken is vind ik heel veel goed.
als ik thuis ben kom ik zeker.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Mannen,

Weer terug van een nachtelijke podichtemist klus in Amsterdam/IJmuiden area en overdag dus even nageslapen.

Zelf had ik ook al in de richting van een bruine vloot charter zitten denken.

's Zaterdags naar Terschelling of Vlieland en daar de nacht over liggen.
Gezien de capaciteit van die charters kunnen er meer mensen mee op dagtocht dan dat er "ligplaatsen" zijn dus een aantal zouden dan a/b kunnen overnachten en een aantal (b.v. de echtparen) aan de wal.

Op het eiland wat locale atracties bezoeken en 's avonds met zijn allen een kroeg bezetten en de volgende dag weer terug.

Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de vaarsnelheid, dus weer, wind en het getij.

Moet vrijdag toch in Harlingen zijn dus ga eens een beetje rondvragen op de bruine vloot wat de mogelijkheden en kosten zijn. Tevens eens kijken welke schepen er in aanmerking komen want ze zijn er in klassen.
Beetje ruimte aan dek zowel als binnen zijn toch wel prettig en ook de toegankelijkheid speelt een rol mee ; zoniet voor al die ouwe knarren dan toch voor de mindervaliden onder ons.

Een gratis kompasstelling kan voor zo'n charter ook interessant zijn maar dan moet ik er wel een vinden met een "ongesteld kompas die een beurt moet hebben".

Groetjes,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Prima Bert, klinkt ook goed.
Het is natuurlijk waar dat naast de extra kosten voor twee personen ook sommigen moeite zullen hebben met een paar dagen weg.
Denk b.v. aan huisdier, verjaardagen, etc.
Één dag valt makkelijker te plannen in de agenda.

Groeten,

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Jaap v D

Bericht door Jaap v D »

Bert een ongesteld kompas is toch te regelen met een spijker? :twisted:

grts Jaap
Vaerdereij

Bericht door Vaerdereij »

Hardstikke mooi Bert. Ook een beetje actie in het programma. Kunnen de oude knarren nog een beetje aan de vallen en schoten, zwaard trappen enz. De leerlingen van de zeevaartschool kunnen maten. Scheelt allicht ook in de prijs. Er lopen wellicht nog wat chefs rond die hun kunsten nog eens willen vertonen. Als we meerdere schepen vol krijgen kunnen we wellicht nog een (zeil)wedstrijdje doen tussen de Hollanders en de rest van Nederland. Eenieder neemt iets mee specifiek voor zijn woonplaats. Uit Schiedam: ..... Uit Scheveningen:..... en jij Grunninger Kouke of iets van Hooghoudt. Uit Griekenland Ouzo ....enz enz. enz. En de oudste knarren kunnen onder jouw leiding stuurtafels maken. Ik zie het helemaal voor me. Zijn er nog reunisten met muziekinstrumenten?
Anne (kan in dit forum alleen als gast, heeft overigens ook zijn voordelen)j
Joop.O.H.
Berichten: 135
Lid geworden op: 26 jul 2004 19:40
Locatie: Hengelo

Bericht door Joop.O.H. »

Goed idee Bert,mijn steun heb je.
Hebben die bruine vloten ook een hulpmotor?stel je voor dat het ineens windstil wordt,dan zijn wij zo door de voorraad bier heen.
We wachten af of Bert er uit komt.

Gr.Joop
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Allemaal goede ideeën, alleen op de ferry naar New Castle is een pilsje wel erg duur...
De bruine vloot lijkt me ook leuk, het schip kan eventueel naar een opstaphaven varen die makkelijk met openbaar vervoer bereikbaar is.
Of zo'n omgebouwd binnenvaartschip, die zie je tegenwoordig ook veel varen, geschikt voor IJsselmeervaart, dan kun je met slecht weer eventueel de Vecht op via Muiden.
Desnoods de veerboot Enkuizen-Urk of Urk-Enkhuizen...Tongdlippies eten op Urk en 'savonds stappen in Enkhuizen, ik noem maar een paar dwarsstraten die niet zo duur zijn.
De jachthaven waar Johan Startkabel als havenmeester werkt, ook een optie. Drankje, stukkie varen op het IJsselmeer..
All the best
Jos
Leen B

Reunie.

Bericht door Leen B »

Hallo Bert ik ben het volledig met Joop eens, kunnen we misschien toch nog op het zeil gaan varen. Want in Scheveningen ging dat mooi de mist in,en dat vond ik wel jammer.Maar nu ligt de tweede kans daar, en nu maar afwachten wie er mee wil. Ik ga wel met aly na het varen in het Hotel waar we de avond gaan door brengen slapen. Dan weet je alvast wie er wel of niet aan boord gaat slapen. Ik zou wel aan boord willen slapen hoor, maar Aly wil liever aan de wal. Groet Leen
Oebele

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

sportvissen op het wad is misschien ook een idee?
ik weet nog wel een paar schepen hier in Harlingen...
het is maar een proefballonetje :wink:

de mazzl Kabeljauw


Plaats reactie