Wagenborg

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Valt ook wel weer mee, je hoeft maar net op z'n bootje terecht te komen en dan ben je net zo goed de klos. Bij Spliethoff doen ze dat ook van Kotka/Rauma richting Baltimore/Philadelphia en dan weer terug. Wagenborg pakt het alleen nog wat noordelijker namelijk meer richting Detroit/Montreal en Toronto.

Het is maar net wat je leuk vindt.

ronny

Bericht door ronny »

Die zelfde sgrafjammers die jij bedoelt Ragnar die gaan vaak laden in canada op de seaway's dus daar kom je ook met die baken.
Je moet gewoon zorgen dat je niet op de s-type geplaats word als je niet van die contreine en lijndienst houd.
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Eigelijk ook niets nieuws onder de zon, ging zelf in de '60 jaren ook naar Dammers & v.d.Heide omdat ik Baltic wel gezien had.

Bert.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik vind het een PLAATJE
All the best
Jos

Afbeelding
Joke

Bericht door Joke »

Compass schreef:Ik weet niet of het een reden is waarom velen eerder voor Spliethoff kiezen dan voor Wagenborg maar zelf zou ik dus óók voor Spliethoff kiezen en wel omdat de reizen zich toch wat minder op die koude Baltic en wat méér op het verre Oosten/Pacific afspelen.
Ook Wagenborg kijkt verder dan de martintoren hoor! :wink:
Eerlijk is eerlijk, er zitten er een aantal in de Baltic en Canada maar....de Reestborg zit in Straat Mallaka en de Rhoneborg vaart in de PG... weinig ijs te zien daaro. :wink: :D
ronny

Bericht door ronny »

Het verschil zit hem in dat wagenborg als hij in den verwegistan is dit vaak op charter bassis is.
En spliet heeft nog echte wilde vaart.met eigen vrachten en kantoren in het buitenland.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mooi toch? "Wilde vaart".
Kreeg vroeger, toen geluk nog heel gewoon was en de Splietschepen nog mooi grijs waren en voetballers nog met brilletjes speelden, vaak de vraag: Op wat voor schepen vaar je?
Passagiersschepen of vrachtschepen?
Ik vaar op tankers op de Wilde vaart!
All the best
Jos
hille

victoriaborg

Bericht door hille »

Spliethof of Wagenborg?
Alle reacties zien er aardig uit, maar denk dat de "gewenste arbeidsomstandigheden", uiteindelijk het zwaarste zullen wegen bij de keuze van een rederij.
Wat wil je zelf: 4 tot 5 maanden weg bij Spliethof, máár "wilde vaart" (tussen aanhalingstekens, want je moet nog maar afwachten op welk schip je komt) of 12 weken weg bij Wagenborg in de Baltic.
Overal neem je wat en overal geef je wat. Voor mij is het belangrijkste, dat je met een leuke (goede) bemanning vaart, bij voorkeur Nederlandse officieren, en dat de uitzendtermijn in je prive plaatje moet passen (voornamelijk afhankelijk van het thuisfront).
Vaargebied is dan minder interessant.
(Zou by de way zelf het liefst op Zuid-Amerika varen)

Groeten, Hille
Joke

Bericht door Joke »

Zo is het Hille, en je kunt beter 3 maanden met plezier weg zijn, dan een dag met tegenzin. :wink:
sailor

Bericht door sailor »

Wagenborg is beter als spliethof wagenborg heeft overal werk en wagenborg wordt aardig groter sailor dreams


Plaats reactie