Info & foto's gezocht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Heb een paar jaar terug tijdens de Furieade a/b van de 'Elbe' met z'n dochter zitten praten.

De frustraties over de miskenning van haar vader èn het feit dat zijn chef Gerrit L. alle eer voor de ontwerpen van Clyde/Elbe e.v. kreeg, (of naar zich toe trok) zit de familie Hoogenbosch nog altijd errug hoog!

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Voor anderhalve week terug, gedurende het onderhoud met NJO, heb ik misschien wel met dezelfde dochter kennis gemaakt !.

m.v.g. Roy
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Kort rood haar en half in de veertig Roy!

Maar effe voor de argeloze & onwetende Kombuisgangers een al eerder geplaatst plaatje van de 'Zwarte Zee';

Afbeelding


En haar vermeende Amerikaanse "kopie", de 'Statesman' (ex 'Alice L. Moran');

Afbeelding

(Zoek de overeenkomsten! :lol: )

(Plaatje geleend van Tugspotters. Vinden ze vast niet erg! :wink: )
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

De leeftijd zou kunnen kloppen, maar ja die haarkleur wil bij dames wel eens overeenkomen met die van een kameleon.

O ja, de overeenkomsten tussen de zeeslepers:
Masten en binnenkant boeing zijn creme geschilderd.
Binnenkant brugvleugels zouden beide licht groen moeten zijn.
De romp is in iedergeval zwart.

Tsja, dan het silhouet.
Ondanks wat typische Amerikaanse trekjes, komt de indeling toch aardig overeen met de Z. & W.z. Dat korte achterdek kon die Yanken nog wel eens opgebroken zijn. Daar zijn wij in Holland nooit zo van gecharmeerd geweest.
Maar verder, ja ik blijf toch bij m'n standpunt. Dat kom je trouwens al gauw bij me tegen hoor.......................

m.v.g. Roy
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Mariner& Roy
het is tch makkelijker met wat gegevens erbij om de discussie voort te zetten :roll:

Zwarte zee

Afbeelding

Statesman

Afbeelding

Groets Bram
Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

lloydsman

Bericht door Rob van Leeuwen »

Afbeelding

LLOYDSMAN was built by the Robb Caledon Yard at Leith in 1971 for United Towing of Hull.
I took this towards the end of 1974 when she was based at Greenock during the "Cod War" wit Iceland when she was engaged in some nerve shattering moments with the Icelandic Navy gunboats.
She became SALVISCOUNT in 1979.
Rob.
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Hallo Bram,

Bedankt voor de plaatjes en de gegevens. (Zeker geleend uit het bekende boekje van meneer Jansen?).

Ennuh Roy........... Ik geef me volledig gewonnen.... Ze zijn ècht V-O-L-K-O-M-E-N identiek tot in de kleinste details! :lol: :lol: :lol: (Dat ik dat niet eerder zag :oops: Zeker een nieuwe bril nodig :shock: :shock: :lol: )


.
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Roy blijft verdacht stil :shock:

Dan maar nog effe inhaken op de opmerking dat de A-Klassertjes van Smit-Lloyd gekopieerd werden.

Dat klopt, beste Roy, dat klopt :!: :!: :!:

Maar dus wel met toestemming van Smit-Lloyd zelf en in samenspraak met de huiswerf van Smit Haven, Bodewes Millingen.

En zo ziet een A-Klasser er dus uit als je er een Terminal Tug van maakt;

Afbeelding

(Bron: TUG)
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Mariner,

Eigenlijk was ik voornemens om niet meer olie op het vuur te gooien. Het is 't me in feite niet waard om m'n gelijk te krijgen. Wel wil ik graag met argumenten m'n stellingname verdedigen c.q. onderschrijven.
Als ik vanavond tijd heb, zal ik m'n opinie vanuit een wat uitgebreidere invalshoek toe lichten.

Ja, die terminal slepers lijken wel een een kombinatie van een A-boot en een vroege Europoortsleper. Ik kan me deze slepers nog goed herinneren. Mooi spul hoor !.
Drijven ze nog ?.

m.v.g. Roy
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Hallo Roy,

't Is niet 't idee om olie op het vuur te gooien hoor, maar 't is vrijdagavond en ik ben een beetje in een jolige/opstandige bui. (En dat zonder dat er een druppel spiritualia in het systeem zit :lol: )

Je hoeft wat mij betreft geen onderbouwde uiteenzettingen te geven en over die suppliers van Wimpey heb ik het al helemaal niet.

Of die havenbootjes nog drijven? Heb daar vorig jaar eens een vissie over uitgegooid, maar nog nix gevangen.


Plaats reactie