Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)
Tja Roy,
Eigenlijk is dit gewoon mijn eerste indruk bij het zien van dit schip.
Masten tegen de opbouw aan, ok, dat hebben andere schepen ook.
Relatief grote accomodatie voor zo'n klein schip.
Mooi kontje.
Stevig neusje zo te zien.
De voormast staat zover mogelijk naar voren, het is dat het ankerspil in de weg stond, anders...
Ach, sommige van deze eigenschappen hebben die Duitse Moffen ook, maar al met al blijft het voor mij een typisch voorbeeld van de Finse scheepsbouw.
Ik bekijk het nooit zo technisch, ben meer een gevoelsmens.
Die foto's van Kees Klap doen me toch wel iets.
Zomaar een stukje verleden van meer dan 30 jaar terug opeens voor je snufferd. :D
En dat Omaatje, zo noemden we haar aan boord, blijkt nu destijds van onze leeftijd te zijn.
All the best
Jos
Eigenlijk is dit gewoon mijn eerste indruk bij het zien van dit schip.
Masten tegen de opbouw aan, ok, dat hebben andere schepen ook.
Relatief grote accomodatie voor zo'n klein schip.
Mooi kontje.
Stevig neusje zo te zien.
De voormast staat zover mogelijk naar voren, het is dat het ankerspil in de weg stond, anders...
Ach, sommige van deze eigenschappen hebben die Duitse Moffen ook, maar al met al blijft het voor mij een typisch voorbeeld van de Finse scheepsbouw.
Ik bekijk het nooit zo technisch, ben meer een gevoelsmens.
Die foto's van Kees Klap doen me toch wel iets.
Zomaar een stukje verleden van meer dan 30 jaar terug opeens voor je snufferd. :D
En dat Omaatje, zo noemden we haar aan boord, blijkt nu destijds van onze leeftijd te zijn.
All the best
Jos
Goedemorgen
Jos de mensen op die foto zijn staande de sparks en zittend vlnr 1e stuurman Piet de Kwant,Oma uit Finland, 2e wtk Kees Klap, en 1e WTK opa Kees Schenk.
De Alamak is zeker niet in Finland geweest in die tijd dat ze voor de Argo/Hoekstra voer. Ze is bij Jonker en Stans gebouwd en wat ik gehoord heb was de MK erg bekrompen. Ze is in Nederland met subsidie gebouwd en dus was ze na 6 jaar ook verdwenen. Ik ben wel eens aan boord geweest maar of het daar nu zo ruim was in de acomedatie geloof ik niet.
De Altair had 3 WTK's en een motorman, 3 stuurlieden. en toen had je nog een sparks nodig die een luizeleventje had als de ouwe hem niet te veel achter zijn vodden zat. In totaal 15 man inclusief een bediende.
Groeten uit Hamina, vast vriezend weer, zonneschijn en-22 oC
Ik zie op zeegat.nl dat het de boule in Vlissingen erg wit ziet en zonder zon. Erg somber plaatje.
Kees Klap
Jos de mensen op die foto zijn staande de sparks en zittend vlnr 1e stuurman Piet de Kwant,Oma uit Finland, 2e wtk Kees Klap, en 1e WTK opa Kees Schenk.
De Alamak is zeker niet in Finland geweest in die tijd dat ze voor de Argo/Hoekstra voer. Ze is bij Jonker en Stans gebouwd en wat ik gehoord heb was de MK erg bekrompen. Ze is in Nederland met subsidie gebouwd en dus was ze na 6 jaar ook verdwenen. Ik ben wel eens aan boord geweest maar of het daar nu zo ruim was in de acomedatie geloof ik niet.
De Altair had 3 WTK's en een motorman, 3 stuurlieden. en toen had je nog een sparks nodig die een luizeleventje had als de ouwe hem niet te veel achter zijn vodden zat. In totaal 15 man inclusief een bediende.
Groeten uit Hamina, vast vriezend weer, zonneschijn en-22 oC
Ik zie op zeegat.nl dat het de boule in Vlissingen erg wit ziet en zonder zon. Erg somber plaatje.
Kees Klap
Hallo Kees,
Bedankt voor deze prachtige foto's. :D
Misschien een domme vraag, die film die ze destijds van de "Altair" in Hamina gemaakt hebben, zou die nog ergens in een archief liggen?
Dat zou helemaal te gek zijn, want ergens in een kroeg in Hamina kreeg ik te horen dat ik op de TV was geweest.
All the best
Jos
Bedankt voor deze prachtige foto's. :D
Misschien een domme vraag, die film die ze destijds van de "Altair" in Hamina gemaakt hebben, zou die nog ergens in een archief liggen?
Dat zou helemaal te gek zijn, want ergens in een kroeg in Hamina kreeg ik te horen dat ik op de TV was geweest.
All the best
Jos